کد خبر: ۷۲۵۸۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۲۰ مرداد ۱۳۹۱
اسماعيل هنيه با تاكيد بر آنكه هيچ يك از مردم فلسطين در حادثه صحراي سيناء دست نداشته‌اند، خواهان بازگشايي گذرگاه رفح و بازگرداندن زندگي عادي به نوار غزه شد.
ایسنا به نقل از الجزيره نوشت: اسماعيل هنيه، نخست‌ وزير دولت حماس با تاكيد بر آنكه نوار غزه در حمله مسلحانه به پايگاه مرزي پليس مصر در صحراي سيناء دست نداشته‌ است، از محمد مرسي، رئيس‌ جمهوري مصر خواست تا دستور بازگشايي گذرگاه رفح را صادر كند.

هنيه كه در يك مراسم افطار سخن مي‌گفت، اظهار داشت: پيام خود را خطاب به رئيس‌ جمهوري مصر اعلام مي‌كنم. ما بر همكاري خود براي تحقق امنيت و ثبات در مصر تاكيد مي‌كنيم و خواهان بازگشايي گذرگاه رفح و بازگشت زندگي عادي به نوار غزه هستيم.

نخست وزير دولت حماس گفت: اقدامات و اطلاعات امنيتي ما حاكي از اين است كه مردم نوار غزه و فلسطين در اين اقدام دست نداشته‌اند.

وي با تاكيد بر تماس‌هاي پي در پي دولت حماس با مسوولان عالي رتبه مصري، اعلام داشت: اسرائيل تنها ازاين حادثه بهره برده است و كساني كه تيرگي روابط مصر و حماس را مي‌خواهند نبايد به اهداف خود برسند.

وي افراد تندرو را به "برهم زدن ثبات مصر و تيره كردن روابط آن با فلسطين" در اين حادثه متهم كرد.

هنيه در تماسي تلفني با عمرو موسي، دبيركل سابق اتحاديه عرب نيز اظهار كرد كه حمله رفح به هيچ وجه از سوي مردم فلسطين صورت نگرفته و مردم فلسطين اولين كساني هستند كه از اين حادثه ضرر ديده‌اند.

پيشتر عمرو موسي نهادهاي فلسطين را به دست داشتن در اين حادثه متهم كرده و اعلام داشته بود: مقابله با اسرائيل بدون در نظر داشتن حاكميت مصر و شرايط آن قابل قبول نيست و مقامات فلسطيني نبايد اين اقدامات را تكرار كنند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها