کد خبر: ۷۲۳۹۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
سرمربي تيم ملي کشتي فرنگي گفت: قهرماني در المپيک به اين سادگي‌ها به دست نيامد بلکه حاصل سالها زحمت و تلاش بي‌وقفه بود.

فارس، محمد بنا سرمربي تيم ملي کشتي فرنگي پس از بازگشت به ايران درباره قهرماني تيمش در المپيک گفت: خدا را شکر مي‌کنم که در اين مسابقات همواره کنار ما بود. اين نتيجه در تاريخ کشتي بي‌نظير بوده است و هيچ تيمي از ايران تاکنون موفق به قهرماني در المپيک نشده است به غير از کشتي فرنگي.


وي در پاسخ به اين سؤال که در زمان رقابت‌ها استرس و اضطراب نداشتيد، عنوان کرد: کسي که به خدا توکل داشته باشد اين مسائل برايش مهم نيست. اضطراب طبيعي است. قبل از اعزام هم گفته بودم قهرمان المپيک مي‌شويم که شديم. از ته قلب به کشتي‌گيرانم ايمان داشتم که اين صحبت‌ها را مي‌گفتم.


بهترين مربي جهان درباره کشتي عبدولي با حريف فرانسوي گفت: به سعيد مي‌گفتم اعتراض نکند و زودتر از تشک خارج شود. براي اولين بار اين بي‌عدالتي رخ نداد و مطمئناً هم آخرين بار نخواهد بود. متأسفانه قرعه به نام سعيد افتاد اما به او گفتم که بايد يک وجهه فرهنگي خودمان را نشان دهيم و در کنار داور قرار گيرد. همه مظلوميت ما را ديدند و ديديد که مارتينتي هم داور را محروم کرد. چيزي را نمي‌توانستيم عوض کنيم و تنها به او گفتم بيايد بيرون.


بنا درباره ادامه فعاليتش در تيم ملي گفت: تعارف نمي‌کنم. بازارگرمي هم نمي‌کنم. واقعاً خسته شدم. 10 سال هيچ کاري جز کشتي نداشتيم و 24 ساعته در خانه کشتي بودم. مسئله تعارف نيست. مربيان کاربلدي داريم که مي‌توانند راه را ادامه دهند.


وي ادامه داد: تمام اعضاي تيم در اين موفقيت بزرگ سهيم بودند. من که تا ابد زنده نيستم. خوشبختانه راه پيدا شده و اين انگيزه به وجود آمده است. کادر فني کنار من هم جوان است. با 3 طلايي که به دست آورديم نتيجه‌اي تاريخي در بازي المپيک رقم زديم. اين قهرماني به راحتي به دست نيامد و حاصل سالها زحمت و تلاش بي‌وقفه و خستگي‌ناپذير بود. معتقدم بايد 4 مدال طلا مي‌گرفتيم اما اجازه ندادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۳ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
باسلام خدمت آقای خاص کشتی جهان
ازتون خواهشمندم که بازهم در راس کادر فنی تیم ملی باشید تابازهم بتوانیم در مسابقات بازهم قهرمان بشسم انشاالله
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها