کد خبر: ۷۲۳۴۳
زمان انتشار: ۰۴:۵۴     ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
تنها چند روز از درگیری مرزی مصر که منجر به کشته شدن چندین تن از نیروهای مرزبانی این کشور می گذرد که شب گذشته نیز مهاجمین ناشناس مجددا به ایستگاه های ارتش و مرزبانی این کشور حمله کردند.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک به نقل از «فرانکفورتر آلگماینه»؛ پاسگاه های مرزی مصر در صحرای  سینا، توسط خودرو های گذرنده مورد تیراندازی قرار گرفته اند در این درگیری به یک کارخانه ی تحت نظارت ارتش نیز تیراندازی شده است. در این حادثه حداقل یک غیر نظامی و یک پلیس زخمی شده اند.

سایت روزنامه الاهرام مصر نیز از ردیابی مهاجمین و خبر داد و در این خصوص گزارش داد  نیرو های مصری در ردیابی مهاجمین از هواپیما های نظامی استفاده کردند.الاهرام از کشته شدن تعداد زیادی از شورشیان در جریان این درگیری خبر داد.

این روزنامه به نقل از شاهدان عینی گزارش داده که مهاجمین به سلاح های سنگین مسلح بوده اند. اخوان مسلمین رژیم صهیونیستی را عامل اصلی این درگیری ها می داند.



کارشناسان سیاسی بر این باور هستند که هدف این درگیرها تحت فشار گذاشتن دولت اسلام گرای محمد المرسی برای پذیریش قرار داد سازش میان دولت مصر و رژیم صهیونیستی است.گفته می شود که افراد شورشی وابسته به دستگاه جاسوسی موساد هستند.

بعد از وقع این حوادث هیلاری کلینتون در یک تماس تلفنی در روز سه شنبه، به قندیل (نخست وزیر مصر) اعلام کرده است که از تلاش دولت مصر برای بهبودی اوضاع امنیتی حمایت می کند. سخنگوی وزارت امور خارجه گفته است، به کار بستن روش های افراط گرایی و خشونت آمیزدر این شرایط، خطری است برای مصر، همسایه اش و همچنین برای آمریکایی ها است.

 مقامات مصری و به خصوص نیروهای اسلامگرای دولت از وجود عوامل خارجی در این حوادث نام می برند.و انگشت اتهام به سوی امریکا و رژیم صهیونیستی نشانه رفته است.

لینک اصلی خبر

مترجم:کیوان فاضلی؛خبرنگار بین الملل پایگاه خبری بی باک
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها