کد خبر: ۷۲۲۶۳
زمان انتشار: ۱۵:۱۶     ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري ايران پس از درخشش وزنه‌برداران کشورمان گفت که اگر برخي سنگ‌اندازي‌ نکنند، در سمتش مي‌ماند.
کورش باقري در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي فارس به لندن در خصوص نتايج وزنه‌برداران فوق سنگين در المپيک گفت: خدا را شکر که بهترين نتيجه به دست آمد و با طلاي و نقره سليمي و انوشيرواني به بالاترين نتيجه المپيک دست يافتيم.

وي افزود: 6 نفر را به المپيک اعزام کرده بوديم که از اين بين 4 نفر به مدال رسيدند و فکر مي‌کنم نتيجه خوبي به دست آمد. اکنون به جز رضازاده وزنه‌برداران ديگري هم داريم که المپيکي هستند.

باقري با بيان اينکه شگفتي‌هاي زيادي در المپيک لندن خلق شد، تأکيد کرد: اميدوارم ساير اعضاي کاروان هم در مدال‌آوري کمک کنند تا بتوانيم همچنان به کسب بهترين نتيجه تاريخ ادامه دهيم.

وي در مورد رقابت‌ بهداد سليمي گفت: از قبل از آغاز مسابقه قهرماني سليمي روي کاغذ مشخص بود و بالاي 80 درصد طلا را براي وي کنار گذاشتيم. البته اعتراف مي‌کنم که فکر نمي‌کردم وزنه‌بردار روس وزنه 208 کيلوگرمي را مهار کند چرا که وي 4 ماه پيش در يک ضرب توانسته بود وزنه 194 کيلويي را بلند کند و از اين حيث عالي عمل کرد.

سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري در پاسخ به اين سؤال که چرا سليمي نتوانست رکورد جهان را جابجا کند، به فارس گفت: در المپيک شرايط براي رکوردشکني سخت است و همين که ورزشکار مدال مي‌گيرد انگيزه‌هايش براي حرکت‌هاي بعدي کاهش پيدا مي‌کند؛ همانطور که وقتي انوشيرواني نقره‌اش قطعي شد خيلي سست پشت وزنه رفت.

باقري در خصوص انتخاب وزنه 208 کيلويي براي حرکت سوم يک ضرب سليمي عنوان کرد: مي‌دانستم وي از وزنه‌بردار روس برتر است و براي همين بيشتر خواستيم در يک ضرب فاصله‌اش نزديک به رقبا باشد. انتخابم درست بود و از آن راضي هستم اما شما هم فراموش نکنيد سليمي 2 ماه پيش مصدوميت بدي داشت و در اردوي بجنورد در يک ضرب تنها 200 کيلو را بلند کرده بود.

باقري در پاسخ به اين سؤال که کدام وزنه‌بردار در المپيک لندن بهترين عملکرد را داشت، گفت: قطعاً از نظر مدالي بهداد بهترين بود چرا که طلاي با المپيک با هيچ چيزي قابل مقايسه نيست و به 10 مدال طلاي جهاني مي‌ارزد اما از نظر انسجام سجاد انوشيرواني و سعيد محمدپور بسيار خوب بودند و منسجم کار کردند. هرچند که انتظار داشتم کيانوش رستمي هم به جاي برنز، طلاي المپيک را کسب مي‌کرد اما مقام سومي هم چيزي از شايستگي‌هاي او کم نمي‌کند.

وي در پاسخ به اين سؤال که براي بعد از المپيک چه برنامه‌اي دارد، به فارس گفت:‌ من دوستانه جلو آمدم و اگر سنگ‌‌اندازي ادامه نداشته باشد مي‌مانم. يک عده حتي اگر هم قهرمان مي‌شديم باز هم سنگ اندازي مي‌کردند و من از اين موضوع متأسفم. اين در حالي است که نتيجه کار آنها را همه مي‌دانند و کسي که کننده کار است مي‌فهمد که آنها حسادت مي‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها