کد خبر: ۷۲۲۰۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
بولتن نیوز: سید نظام الدین موسوی مدیر عامل خبرگزاری فارس و عضو انجمن روزنامه نگاران مسلمان ضمن تبریک روز خبرنگار در مصاحبه با بولتن نیوز گفت: «بعنوان یک خبرنگار افتخار می کنم 16 سال در این عرصه فعالیت می کنم و این روز را به تمامی فعالان عرصه خبر تبریک می گویم.» 




موسوی در رابطه با نگاه خبرنگاران به مقوله تحریم های بیگانگان و روش انعکاس آنها گفت: «وظیفه رسانه ها درقبال مسائل اقتصادی و اجتماعی کشور بازخوانی واقعیت هاست. مطمئنا رسانه ها حلقه واسط مردم و حکومت هستند و باید تبیین کننده مسائل حاکم بر جامعه و مطالبه کننده خواسته های مردم باشند. با توجه به اینکه خبرنگاران نقش سیاسی و فرهنگی نیز دارند باید منافع ملی که همگان باید بدان ملتزم باشند را از طریق رسانه به مخاطبان آموزش دهند.»

دبیرکل انجمن خبرنگاران مسلمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: «بحث تحریم ها در کشور ما بحث جدیدی نیست. از ابتدای انقلاب و از زمان اولین رییس جمهور آمریکا پس از انقلاب یعنی کارتر ما در تحریم کشورهای غربی و اروپایی بوده ایم و تا امروز که شاهد تحریم های گوناگونی نیز هستیم. در نتیجه تحریم اتفاق تازه ای نیست که علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است. و ملت ایران همیشه با این تحریم ها و فشارها مواجه بوده اند. اما به طور طبیعی تحریم ها برای ملت ایران هزینه هایی در پی خواهد داشت. همانطور که جنگ تحمیلی نیز برای ملت ایران هزینه داشته است.  در نتیجه این هزینه ها مانع دفاع از حقوق ملت ایران نشده و نمیشود. مردم ایران به اندازه کافی در تحریم ها سهیم بوده اند و در این مدت نیز خم به ابرو نیاورده اند.»

سید نظام الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس نقش رسانه های را در انعکاس اخبار تحریم حیاتی می داند و می گوید: «مسئولیت اجتماعی رسانه های ایجاب می کند که به وظایف خود متعهد باشند و از سوی دیگر باید بدانیم خواست دشمن از تحریم به زانو در آوردن ملت ایران است. 
ما نباید تریبونی باشیم برای بزرنگمایی اثرات تحریم. ملت ایران در دوران جنگ با سخت ترین تحریم ها مواجه بوده اند و اکنون نیز قطعا می توانند در برابر این تحریم ها ایستادگی کنند؛ لذا رسانه ها و خبرنگاران نباید اثرات ناشی از تحریم ها را بزرگنمایی کنند بلکه باید با انتشار واقعیت ها رسالت خود را انجام دهند و برای تقویت مدیریت تحریم ها و اقتصاد کشور تلاش کنند تا وحدت جامعه حفظ و توان کشور در برابر تحریم ها افزایش یابد.»




موسوی یادآور شد: «بخش عمده ای از تحریم ها تبلیغاتی است. برای نمونه بسیاری از کالاهایی که در لیست تحریم قرار گرفته اند کالاهایی هستند که ملت ایران هیچ مراوده ای با آنها ندارند و دشمن به نوعی تبلیغات می کند که این تحریم ها اثر گذار بوده است. رسانه های بیگانه به شکلی تبلیغات می کنند که گویا در ایران قحطی بوجود آمده. خبرنگار منصف متوجه می شود که کشور ما با وفور اقلام و کالاها روبروست و کمبودی در این حوزه احساس نمی کنیم. خیلی از خبرنگاران خارجی از وفور نعمت در ایران متعجب می شوند. این ذهنیت در شرایطی است که در غرب جوسازی ها علیه ایران بسیار است و خبرنگاران نباید اسیر فضاسازی رسانه های غرب و دشمنان شوند بلکه باید از نظام و کشور حمایت کنند و ضعف ها را بگویند تا مدیریت کشور تقویت شود. »

عضو انجمن خبرنگاران مسلمان گفت: مشکلات اقتصادی معطوف به تحریم ها و ایران نیست. ما این روزها شاهد مشکلات اقتصادی، تورم و بیکاری در آمریکا و و اروپا نیز هستیم. در ایران نیز بطور طبیعی این مشکلات وجود دارد و رسانه ها هم مجازند که این مشکلات و ضعف در مدیریت ها را منعکس کنند که این کار رسالت اصلی خبرنگاری است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها