کد خبر: ۷۲۰۶۰
زمان انتشار: ۱۸:۳۶     ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
یک سایت سوئیسی:
یک سایت سوئیسی در گزارشی به اوضاع اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در عربستان پرداخته و می نویسد: حقوق بشر در این کشور موضوعی ناشناخته است و این کشور پست‌ترین دیکتاتوری جهان بشمار می رود.

مهر، سایت خبری-تحلیلی Alles Schall und Rauch درمطلبی دراین باره می نویسد: هیچ کشوری در جهان نیست که مانند عربستان سعودی تا این حد بی رحم و مستبد باشد. دموکراسی در آن ممنوع است، قانون اساسی وجود ندارد و مردم آن از هیچ حقی برخوردار نیستند. زنان بویژه در این کشور تحت فشار قرار دارند. احزاب سیاسی و انتخابات در این کشور ممنوع است و پادشاه، دولت و اعضای آن را تعیین می کند.

حتی استانداران نیز از سوی او تعیین می شوند و همه آنها نیز از اعضای خانواده سلطنتی هستند. همه رسانه های گروهی در این کشور تحت کنترل قرار دارند، بسیاری از سایت های اینترنتی مسدود شده و به جز اسلام، دیگر ادیان در آنجا ممنوع است. تجمعات و تظاهرات در این کشور ممنوع است. درآمد این کشور که بیشتر از نفت است سالانه بالغ بر 400 میلیارد دلار است که درحقیقت به جیب خاندان سلطنتی، شاهزاده ها و بستگان آنها می رود. آنها درقصرهای طلایی زندگی کرده و درنقاط مختلف جهان نیز دارای املاک هستند.

میانگین درآمد سرانه مردم معمول این کشور 400 دلار است و بیش از 60 درصد کشور فقیر هستند. بسیاری باید گدائی کنند. نرخ بیکاری بسیار بالاست و بویژه 40 درصد از جوانان در این کشور شغل ندارند و وضعیت برای زنان هم به همین منوال است. هشتاد درصد از کارگران در این کشور را خارجیان تشکیل می دهند که هیچ حقوقی ندارند و مانند بردگان نگهداری می شوند.

تجارت انسان آزاد است.اقلیت شیعه در این کشور به حاشیه رانده شده و تحت تعقیب قرار دارند و به همین خاطر نیز تنش های اجتماعی بسیار بالاست. حقوق بشر در کشور سعودی موضوعی ناشناخته است. قوه قضائیه و اجرائی، بسیار بی رحم هستند. شکنجه، شلاق زدن در ملاء عام و اعدام افراد در سرلوحه برنامه روزانه قرار دارد.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: خاندان سلطنتی عربستان سعودی حامی اصلی تروریسم در جهان بویژه آنهائی که قبلا در لیبی و امروز در سوریه برای سرنگونی رژیم های این کشور بکار گرفته شده اند، می باشند. سازمان امنیت عربستان در حملات یازده سپتامبر 2001 سهیم بود و حتی هزینه این عملیات را نیز تامین کرده بود. 15 سوء قصد کننده از 19 سوء قصد کننده در این عملیات تابعیت عربستان سعودی داشتند. شرکت عربستان سعودی در این حملات اصلاً مورد بررسی قرار نگرفت و یا به عبارت دیگر، این امر از سوی جرج بوش بلوکه شد.

حال شما می توانید این سئوال را کنید که چرا غرب از این رژیم جنایتکارتا این حد حمایت می کند؛ چرا آمریکا و اروپا این همه سلاح به این کشور صادر می نمایند. بویژه آلمان در رأس صادرکنندگان سلاح به این کشور قرار دارد. برای اینکه عربستان سعودی در سال 2010 سلاح هائی به ارزش 60 میلیارد دلار از آمریکا خریداری کرده که بزرگترین معامله تسلیحاتی تاریخ است.

صدور سلاح های کشورهای اروپائی هم به این مبلغ اضافه می شود. چرا رسانه های گروهی غربی درباره آنچه دراین کشور می گذرد سکوت می کنند.اگر کشوری باید در لیست کشورهای شرور قرار گیرد و تغییر رژیم در آن به تاخیر افتاده، این کشور عربستان سعودی است. ولی هیچیک از این کارها صورت نمی گیرد. چرا ایالات متحده آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی دوستان خوب عربستان سعودی هستند، چرا از آنجا اجازه پرواز داده شد تا از آن طریق عراق بمباران شود، چرا بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در شبه جزیره عربی در آنجا قرار دارد؟

همه اینها به دلارهای نفتی ارتباط دارد. اینها همه به توافقی بین واشنگتن و ریاض که در دهه هفتاد امضا شد، ارتباط دارد. در این قرارداد تأکید شده آمریکا تا زمانی از ادامه قدرت خاندان سلطنتی در ریاض حمایت خواهد کرد که عربستان سعودی تضمین نماید که نفت اوپک به ارز دلار فروخته شود. ریاض باید با دلارهای نفتی ، سلاح ، اوراق قرضه ها و ساختارهای صنعتی آمریکا را خریداری کند. واشنگتن فقط یک منافع دارد و آن اینکه باید نفت جریان داشته یابد و رایگان هم باشد. سرنوشت مردم عادی عربستان سعودی برای آنها هیچ اهمیتی ندارد.

این روزنامه آلمانی زبان چاپ سوئیس در بخش دیگری از این مطلب با اشاره به تعهد آمریکا برای دفاع از عربستان و دیگر کشورهای نفتی حاشیه خلیج فارس آورده است:  استبداد و ماهیت دیکتاتوری آنها ظاهرا هیچ اهمیتی برای آمریکا ندارد بلکه باید صدور نفت به آمریکا تضمین شود و از دلار آمریکا بعنوان ارز ذخیره جهان حمایت بعمل آید. در این مسائل می توان بخوبی متوجه شد این موضوع که در آمریکا و اروپا ادعا می شود که همه کارها برای دموکراسی است، جز دروغ چیز دیگری نیست.
 
آنچه را که باراک اوباما، جیمز کامرون وآنجلا مرکل می گویند جز ریاکاری چیزدیگری نیست. آنچه برسر مردم این کشورهای می آید برای آنها اهمیت ندارد و فقط منافع اقتصادی و استراتژیک برای آنها مهم است. وقتی زنان در عربستان سعودی سرکوب می شوند هیچ کلامی از هیلاری کلینتون دراین زمینه شنیده نمی شود. ولی وقتی حقوق زنان دردیگر نقاط بویژه درایران مطرح است، دهان دروغگوی وی باز می شود. در ایران زنان حق انتخاب دارند، می توانند در همه مشاغل کار کنند. 70 درصد از دانشجویان در دانشگاها در این کشور را زنان تشکیل می دهند. تصویر یکجانبه و اشتباه دادن از ایران از سوی رسانه های گروهی ما و پنهان نمودن اعمال نادرست در عربستان سعودی یک اقتضاح است.
 
در پایان این مطلب آمده است: امروز یک واقعیت وجود دارد و آن اینکه دیکتاتورهائی که خوب بازی می کنند و حرف شنوایی دارند اجازه هر کاری را دارند. می توانند مردم خود را سرکوب کرده و حقوق آنها را از آنان دریغ نمایند. آنها ضمنا همه چیز هم دریافت می کنند و تحت تحریم نیز قرار داده نمی شوند و آنها که حاضر به تسلیم و حرف شنوی نیستند، ابتدا با تبلیغات بعنوان شرور اعلام می گردند، یا گفته می شود که خطری برای اسرائیل هستند و یا سلاح کشتار جمعی داشته و یا اینکه در حال ساخت بمب اتمی هستند.
 
سپس هم تحریم علیه آنها اعمال می شود و همزمان تروریست ها را به کشورهای آنها اعزام می نمایند تا بمب گذاری کرده و یا دست به قتل بزنند و جامعه را دچار تنش نمایند. یا مردم را علیه دیگر می شورانند و یا قیام به راه می اندازند و آنوفت آنها را مانند عراق، لیبی، سوریه و ایران [به اصطلاح] دموکراتیزه می کنند. یعنی یا یک شورش برای تغییر بوجود می آورند و اگر موفق نشدند، با انجام جنگ به هدف خود می رسند.
 
در عربستان سعودی تروریست تربیت می کنند تا در سوریه دست به عملیات انتحاری بزنند. نوع اسلام عربستان سعودی هیج ارتباطی با واقعیات درست این دین ندارد. این امر فقط یک برداشت آمریکایی است که خاندان آل سعود بتواند در عربستان به حکومت ادامه دهد. هر مسلمان واقعی، آنچه در عربستان سعودی صورت می گیرد را رد می کند. مانند هر مسیحی درستی که باید عملکرد کشورهای عضو ناتو را رد کند. افرادی مانند اوباما، جرج بوش، تونی بلر، کامرون و همچنین مرکل که خود را مسیحی می دانند، اصلا مسیحی نیستند بلکه از این امر بعنوان پوششی برای کارهای نادرست خود استفاده می کنند. آنها مرتبا فرمان پنجم "تو نباید بکشی" را نقض می کنند. حقیقتا که آنها شیطان پرستان هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها