کد خبر: ۷۱۹۲۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به مصوبه اخير دولت درباره اينكه همه خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و افراد داراي سابقه كار خبر مشمول طرح زيان‌آور شمردن حرفه خبرنگاري شوند، گفت: بر اساس اين مصوبه، افرادي كه سابقه فعاليت در عرصه خبري دارند، در صورت پرداخت حق بيمه مربوطه، مشمول اين آيين‌نامه خواهند بود.
به گزارش ايسنا، سيدمحمد حسيني در حاشيه ديدار رييس‌جمهوري و جمعي از اصحاب رسانه، در جمع خبرنگاران خاطرنشان كرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي سعي كرديم در خدمت رسانه‌ها باشيم و در حدي كه ميسر است موانع را از پيش روي آن‌ها برداريم.
 
وي با بيان اينكه "صرف‌نظر از مواردي كه اخيرا براي كاغذ پيش آمده است، تعداد نشريات در اين مدت قابل مقايسه با گذشته نيست"، اظهار كرد: به ويژه در استانها و شهرستانها، تعداد آن‌ها بسيار زياد شده است. همچنين آيين‌نامه كار حرفه‌يي روزنامه‌نگاري و رتبه‌بندي خبرنگاران و روزنامه‌نگاران تنظيم شده است.
 
وزير ارشاد ادامه داد: تشكيل كارگروه حرفه‌يي خبرنگاري و آغاز صدور كارتهاي خبرنگاري جديد با درج رتبه، تاسيس سراي روزنامه‌نگاران ايران، برگزاري جشنواره فصلي مطبوعات بصورت هر سه ماه يكبار و تقدير از آثار برتر، برگزاري جشن پيش‌نگاران و پيشكسوتان مطبوعات، افزايش 5 برابري جوايز جشنواره سالانه‌ و پيش‌بيني بورسيه تحصيلي در دانشكده خبر، از جمله حمايت‌هايي‌ است كه در سالهاي اخير صورت گرفته است.
 
حسيني گفت: تشكيل اتحاديه خبرنگاران جهان اسلام،‌ انتشار 40 عنوان كتاب، تربيت مدرسان روزنامه نگاري، ايجاد امكان اشتراك رايگان نشريات براي خبرنگاران و تحت پوشش بيمه قرار گرفتن 824 خبرنگار در يك سال گذشته، و هزار و 130 خبرنگار تحت پوشش بيمه تكميلي قرار گرفتند كه از ديگر حمايتهاي صورت گرفته است.
 
وي در ادامه با گرامي‌داشت ياد و خاطره‌ي شهداي رسانه، تصريح كرد: در حدي كه با مديران دولت آشنا هستم، اذعان مي‌كنم كه با سعه صدر در برابر نقدها و حتي تخريب‌ها برخورد مي‌كنم و حتي در مواردي كه خبري تحريف شده با شكيبايي و بردباري برخورد شده است.
 
حسيني تاكيد كرد: شرايط كشور نياز به همراهي و همدلي بيشتري دارد و رسانه‌ها بايد در اين زمينه پيشگام باشند. تا از اين گردنه كه به تصور غربي‌ها در آن قرار گرفته‌ايم عبور كنيم. آنها تصور مي‌كنند اين گردنه صعب‌العبور است اما ملت ايران با همراهي و همدلي همواره اين موانع را پشت سر گذاشته است.
 
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين با اشاره به مصوبه روز يك شنبه هيات دولت در خصوص بهره‌مندي خبرنگاران از مزاياي سخت و زيان‌آور بودن حرفه‌ي خبرنگاري گفت: در سال 85 طي مصوبه‌اي خبرنگاري شغل سخت و زيان آور حساب شد لذا بر اين اساس كسي كه 20 سال خدمت كند مي‌تواند بازنشسته شود اما با وجود اين ، بسياري نمي‌توانستند از اين مزيت بهره‌مند شوند كه در مصوبه روز يك شنبه مقرر شد خبرنگاري و مصاديق آن از سوي وزارت ارشاد تعيين شود تا افرادي كه سابقه در اين عرصه دارند در صورت پرداخت حق بيمه مشمول اين آيين‌نامه گردند.
 
حسيني در پايان خاطر نشان كرد:‌تمام اين حمايت‌ها نشان از اهتمام دولت به رسانه‌هاست كه اميدواريم اين حمايت‌ها در سال جاري نيز ادامه داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها