کد خبر: ۷۱۷۱۹
زمان انتشار: ۱۷:۴۲     ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
خبرگزاري رويترز در گزارشي اعلام کرد انتظار براي مسابقه وزنه برداري فوق سنگين وزن المپيک 2012 و درخشش ستاره تنومند وزنه برداري ايران و جهان آغاز شده است.
 در اين گزارش آمده است: سالن اکسل لندن که در محل تمرين وزنه برداران المپيکي است ، وقتي ستاره 22 ساله ايراني يعني بهداد سليمي به آن وارد مي شود ، کوچکتر از هميشه به نظر مي رسد.

اين نه وقت به خاطر قد 198 سانتي متري نابغه ورزش ايران است ، بلکه سليمي چنان با اعتماد به نفس قدم برمي دارد ، گويي که از هم اينک عنوان قوي ترين مرد بازيهاي المپيک لندن را کسب کرده است.

بقيه وزنه برداران تمرين خود را تعطيل مي کنند تا او را تماشا کنند و مسئولان سالن و راهنماهاي داوطلب هم در گوشه و کنار سالن مشغول تماشا و لذت بردن از تمرينات سليمي مي شوند.مسئولان ارشد کميته برگزاري رقابتهاي وزنه برداري و فدراسيون بين المللي يکي يکي مي آيند و با سليمي احوالپرسي مي کنند.سليمي نيز با روي باز همه را مي پذيرد.هر روز دهها نفر از مردم لندن و ساير کشورها با عکسهاي امضا شده خود با اين قهرمان بزرگ به محل سکونت خود باز مي گردند.

سليمي در رقابتهاي آسيايي 2009 وارد عرصه بين المللي وزنه برداري شد و از آن زمان تا کنون کسي او را در دسته 105+ کيلو شکست نداده است.

او اولين عنوان قهرماني جهان خود را در سال 2010 کسب کرد و در سال 2011 با موفقيت از آن به دفاع پرداخت و رکورد يک ضرب جهان را شکست.سليمي در رقابتهاي جهاني پاريس 214 کيلو وزنه يعني به وزن تقريبي دو بچه فيل را در حرکت يک ضرب بالاي سر برد و يکي از رکوردهاي الگو و قهرمان هموطن خود يعني حسين رضا زاده را به نام خود تغيير داد.

رضا زاده که دو قهرماني المپيک سيدني و آتن را در کارنامه دارد اکنون رييس فدراسيون وزنه برداري ايران است.

شايد تنها کسي که مي تواند در زمان حضور در سالن تمرين وزنه برداري به اندازه سليمي توجه ديگران را جلب کند، رضا زاده باشد.

رضا زاده در پشت سر سليمي وارد شد و هر دو به معناي واقعي با ابهت به نظر مي رسيدند.رضا زاده در مصاحبه اي گفت :«‌اگر بهداد سليمي بتواند رکورد هاي جهاني جديدي برپا کند و رکوردهاي مرا بشکند ، واقعا خوشحال خواهم شد.براي ما نام ايران مهم است نه رضا زاده يا سليمي.»

رضا زاده که خود به علت مصدوميت المپيک پکن را از دست داد ، افزود :« مربي بهداد کاملا به لحاظ مسائل فني به او کمک مي کند و من هم سعي مي کنم به لحاظ روحي سليمي را تقويت کنم.من به او قبل و در حين مسابقه روحيه مي دهم و به او کمک مي کنم تا بهترين عملکرد را ارائه کند.»

بهداد سليمي انگليسي را دست و پا شکسته صحبت مي کند و در پاسخ به سوال خبرگزاري رويترز در مورد اينکه آيا رکورد جهان را خواهد شکست با لبخند مي گويد :«‌اول مدال طلا.»

البته اين کار غيرممکني نيست.رکورد ورودي سليمي به المپيک 10 کيلوگرم بيشتر از نزديک ترين رقيب او است.البته نفر دوم رکوردهاي ورودي نيز سجاد انوشيرواني از ايران است.

سليمي براي شکستن رکورد جهاني وزنه برداري در حرکت دو ضرب بايد 264 کيلوگرم را بالاي سر ببرد و اگر در مجموع حرکات بتواند 427 کيلوگرم وزنه بزند ، آنوقت کاملا نام رضا زاده را از فهرست رکوردهاي فدراسيون بين المللي وزنه برداري پاک خواهد کرد.

سليمي در مورد رمز موفقيتش در يک عبارت مي گويد :« تمرين خوب با وزنه هاي سنگين.»

با اين وجود اين قهرمان آماده براي قهرماني بايد از سد رقباي مطرح و بين المللي خود از روسيه ، اوکراين و آلمان عبور کند.

سليمي که قوي هيکل به نظر مي رسد ، تمريناتش را با وزنه هاي سبک تر آغاز کرد و سعي کرد تا روي سرعت انفجاري که براي بلند کردن وزنه از زمين به اندازه يک آرنج به آن نياز دارد ، کار کند.او در مدت دو صدم ثانيه اين کار را انجام مي دهد.

او در ادامه تمرين خود وزنه اي که در اطراف ميله آن سه ديسک قرمز ، آبي و زرد قرارداده شده (حدود 245 کيلوگرم) را بلند کرده و به پشت سر مي برد.او سپس به آرامي و با کنترل کاملا آنرا به جلو بازمي گرداند و با ظرافت خاصي روي زمين برمي گرداند.

تمرينات سليمي در مقابل لنزهاي دوربين خبرنگاران که مرتب چشمک مي زد به پايان رسيد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها