کد خبر: ۷۱۶۸۵
زمان انتشار: ۱۶:۳۳     ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
سرمربي پرسپوليس گفت: از روز اول گفته بودم در هفته‌هاي ابتدايي کار سختي داريم ولي واقعاً فکر نمي‌کردم شرايط به اين شکل پيش برود.
  مانوئل ژوزه پس از شکست 2 بر صفر مقابل صبا گفت: در مرحله‌اي هستيم که اتفاقات خوبي رخ نمي‌دهد. در چهار بازي گذشته خوب بازي کرديم و حتي در بيرون از خانه نمايش خوبي داشتيم. تيمي بوديم که مي‌خواستيم برنده شويم اما در داخل از خانه مسئوليت سنگيني روي دوش بازيکنانم بود و آنها مي‌خواستند دوندگي زيادي داشته باشند ولي اين اتفاق نيفتاد.

وي افزود: در اين باشگاه نمي‌توان با ترس برنده شد. مسئوليت وظيفه‌اي است که باعث مي‌شود اين اتفاقات بيفتد. من اعتقاد دارم براي اينکه پرسپوليس درست شود بايد روانشناس استخدام کنيم چون در زمين کارهايي انجام مي‌دهيم که حريفان مي‌خواهند. در نيمه اول بازي‌ساز درستي نداشتيم و بازيکنانم عصبي بودند و استرس داشتند. وقتي در بين دو نيمه دو بازيکن 34 و 35 ساله را به زمين فرستادم يعني کار ما در نيمه اول دچار اشکال بود.


ژوزه تاکيد کرد: کريمي و مهدوي‌کيا را آوردم که بازيکنان را آرام کنند و تا حدي اين اتفاق افتاد و حتي کيفيت بازي هم بهتر شد. بعد از دريافت گل اول مي‌توانستيم بازي را مساوي کنيم که توپ را از خط دروازه‌ برگرداندند ولي دوباره اشتباه کرديم و پنالتي داديم و اين اتفاقات همگي مشکل فکري است. اين مسائل باعث مي‌شود بازي براي ما عوض شود. يک تيم بزرگ هستيم که در هر بازي براي برنده شدن به زمين مي‌آييم اما مي‌ترسيم و اين اتفاقات مي‌افتد.


ژوزه گفت: متأسفانه فصل پيش تأثير منفي روي بازيکنان گذاشته و از روز اول هم گفته بودم در هفته‌هاي ابتدايي کار سختي داريم ولي واقعاً فکر نمي‌کردم شرايط به اين شکل پيش برود. مدتي تعطيل هستيم و روي بازيکنان کار مي‌کنيم که آماده شوند.


يکي از خبرنگاران پرسيد شما به مشکلات رواني اشاره کرديد و چه زماني قرار است مشکلات فني حل شود که سرمربي پرسپوليس گفت: همه چيز به هم مرتبط است. بخش فکري و ذهني به شرايط بدني و تاکتيکي ربط پيدا مي‌کند. تيم من از لحاظ فيزيکي آماده است اما از باختن مي‌ترسد. در نيمه اول يک شانس هم نداشتيم و تنها رضايي يک شوت به دروازه زد. اين بازيکنان سال گذشته از تيم‌هاي کوچک به پرسپوليس آمدند و بازي کردن در تيم‌ بزرگ و عادت آنها به اين تيم طول مي‌کشد. ما وقت نداشتيم و مي‌دانم که اين يک مشکل است.


ژوزه در خصوص اينکه بازيکناني که به پرسپوليس آمد‌ه‌اند همگي ملي‌پوش بوده و از تيم‌هاي بزرگ به اين تيم پيوسته‌اند، گفت: در پرسپوليس مسئوليت آنها بزرگ‌تر است و تا آنها از همه لحاظ با هم هماهنگ شوند زمان مي‌برد.


سرمربي پرسپوليس در مورد اينکه حواشي اين روزها مثل مصاحبه‌هاي مهدوي‌کيا و اتفاقاتي که بين معدنچي و يکي از پيشکسوتان پرسپوليس رخ داده، گفت: مهدوي‌کيا بازيکن با تجربه‌اي است و سنگيني مسئوليت روي دوش او زياد اثري ندارد. او بازيکن بزرگي است که حاشيه‌ها رويش تأثيرگذار نيست و شايد مشکل شخصي داشته باشد که به فوتبال ربطي ندارد.


   يکي از خبرنگاران خطاب به سرمربي پرسپوليس گفت مي‌خواهم جوابي به شما بدهم که سؤالاتان را از داخل جواب من پيدا مي‌کنيد. تيم شما تبديل به يک ويروس شده و براي دفع اين ويروس چه سؤالاتي در ذهن‌تان به وجود مي‌آيد که ژوزه در پاسخ به او گفت: اين ويروس عصبي بودن است که باعث مي‌شود مسئوليت برنده شدن و قهرماني ما کمرنگ شود. چهارده بازيکن جديد گرفته‌ايم و وقتي براي هماهنگي آنها نبود. آنها فصل بدي داشتند و از نظر فکري آماده نيستند. اين براي من سورپرايز بدي بود. بازيکن باشگاه بزرگ فشار زيادي تحمل مي‌کند ولي از اين پس با دکتر روانشناس روي تيم کار مي‌کنيم تا همه چيز حل شود.


سرمربي پرسپوليس در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه هنگامي که شما به اين تيم آمديد رويانيان فشار زيادي براي جذب بازيکنان بزرگ متحمل شد و آيا فکر نمي‌کنيد با وضعيت کنوني به کارنامه فني شما و همچنين مديريت باشگاه پرسپوليس خدشه وارد شود، گفت: من اين شرايط را قبول کردم و اين سخت‌ترين شرايط زندگي من است که با آن مواجه شده‌ام. نمي‌خواهم در مورد همه چيز حرف بزنم چون شايد برخي فکر کنند دنبال بهانه هستم. من قبول کردم که شرايط را بپذيرم و عوض کنم.


 وي اضافه کرد: شرايط ذهني بازيکنان ما بد است ولي نمي‌خواهم مسئوليت را به گردن آنها بيندازم. مسئوليت اين نتايج صددرصد با من است و مي‌بينيد که دربازي‌ها شانس گلزني داريم اما حريف به اين مهم دست پيدا مي‌کند. حالا بايد آرام باشيم و من مي‌دانم تماشاگران برنده شدن را مي‌خواهند و اگر من هم به جاي آنها بودم همين را مي‌خواستم اما هرچه بيشتر به بازيکن فشار وارد شود تأثيرش بدتر است. از هواداران مي‌خواهم که اگر قرار است فشاري وارد شود آن را به من انتقال دهند و روي بازيکنان فشار وارد نکنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها