کد خبر: ۷۱۶۱۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
پس از صید مدال ارزشمند طلا توسط حمید سوریان در نخستین روز پیکارهای کشتی فرنگی بازی‌های المپیک حالا تمام مردم ایران منتظرند با شروع سایر پیکارها در اوزان دیگر نظاره گر عملکرد تماشایی شاگردان بهترین مربی تاریح کشتی فرنگی جهان بنشیند به این امید که دوباره پسران بنا پرچم پر افتخار ایران اسلامی را در لندن به اهتزاز در آورند.

به گزارش رجانیوز،با اتمام رقابت‌های کشتی فرنگی در روز نخست و درخشش کشتی گیر وزن 55 کیلوگرم ایران در رقابت‌های فرنگی حالا نوبت به سایر اوزان در این رشته رسیده است تا در دومین روز مسابقات به روی تشک بروند تا برای دستیابی به مدال‌های رنگارنگ المپیک با یکدیگر پیکار کنند، اتفاقی که همه امیدوارند به سود شاگردان محمد بنا به پایان برسد.

در ادامه رقابت های کشتی فرنگی المپیک لندن امروز و در 3 وزن ملی پوشان فرنگی کار کشورمان پنجه در پنجه حریفانشان خواهند انداخت . 60 ، 84 و 120 کیلو گرم 3 وزنی هستند که به اعتقاد کارشناسان، فرنگی کاران ایرانی می توانند سکوی المپیک را زیر پا بگذارند.
 
امید به امید
 
وقتی طلای مسابقات جهانی را به سینه زد کمتر کسی می توانست باور کند که این جوان شیرازی تیم ملی فرنگی توانسته باشد در میان مدعیان صاحب نام 60 کیلوی دنیا از سکوی قهرمانی جهان بالا رود. اما حالا نه تنها خودش بلکه کادرفنی تیم ملی و در رأس آنها محمد بنا نگاهی ویژه به درخشش در المپیک سی ام دارد. بنا حتی کوچکترین تردیدی در موفقیت او در لندن ندارد. امید نوروزی حالا به جایی رسیده که امید کشتی ما در جمع مدعیان 60 کیلوی فرنگی المپیک است و برای رسیدن به این جایگاه از ماهها قبل دور خیز کرده است.
 
نوروزی هیچ چیز برای مدال المپیک کم ندارد تنها نکته ای که می ماند این است که امید آن امید ناشناخته گذشته نیست که حریفانش از نحوه کار او کمتر مطلع باشند و این شاید قدری کار را برای ملی پوش 60 کیلوی تیم ملی فرنگی سخت نماید. هرچند که این را هم نباید فراموش کرد که هم نوروزی هم کادر فنی به این نکته واقف اند و حتماً برای آن چاره ای اندیشیده اند. 
 
علمت کبیسپایف دارنده 2 مدال قهرمانی جهان (نقره 2011 و برنز 2010) از قزاقستان که عنوان اول مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2011 را هم یدک می‌کشد نزدیک ترین کشتی گیر به نوروزی به شمار می رود . در کنار این کشتی گیر زائور کورماگمدوف از روسیه (برنز 2011 جهان)، جی هیون جونگ (قهرمان المپیک 2004 آتن، برنز 2010 جهان و نفر پنجم 2011 جهان و نفر نهم بازی‌های المپیک 2008 پکن) از کره‌جنوبی، ایوو آنگلوف بلغار (نفر سوم جهانی 2011 و نفر پنجم مسابقات قهرمانی 2010 جهان)، الیس کولمن (دارنده 2 برنز جوانان جهان) از آمریکا، لوئیس لیندو (نفر پنجم جهان) از ونزوئلا، جیانگ شنگ (نفر پنجم المپیک 2008 پکن) از چین، ماتسوموتو ریوتارو (نقره جهانی 2010) از ژاپن، لنور تمیروف اوکراینی و ریواز لاشخی از گرجستان از جمله دیگر مدعیان این وزن به شمار می‌روند.
 
بخت اخلاقی برای صید مدال
 
محمد بنا معتقد است که هنوز حبیب اخلاقی به آنچه که استحقاقش را داشته نتوانسته دست پیدا کند. اما گویا لندن برای نماینده 84 کیلویی تیم ملی فرنگی کشورمان می خواهد طور دیگری باشد. کشتی گیر شایسته خوزستانی تیم ملی اگر همانی باشد که از او انتظار می رود رسیدنش به سکوی المپیک چندان دور از انتظار نیست و می تواند یکی از خوب های بنا در لندن باشد.
 
اخلاقی بعد از برنز 2009 جهان، طلای 2012 آسیا را هم بر گردن آویخت و از بین خیل مدعیان داخلی از سوی محمد بنا صاحب دوبنده تیم ملی شد.آنچه که مسلم است پیش‌بینی در وزن پنجم کشتی فرنگی با وجود کشتی گیرانی که در لندن حاضر شدند خیلی راحت نیست و نتایجی که تا قبل از این رقم خورده نشان می دهد مدعیان هر سال روی دست هم بلند شده‌اند؛ همین موضوع باعث شده ثبات خاصی در وزن 84 کیلوی کشتی فرنگی المپیک وجود نداشته باشد و مدعیان زیادی برای قهرمانی مطرح باشند. 
 
در این وزن علیم سلیم‌اف از بلاروس که عنوان قهرمانی سال 2011 جهان را به خود اختصاص داد و سابقه قهرمانی جهان در سال 2005 را هم دارد از شانس بالایی برخوردار است. 
 
نزدیک‌ترین رقیب سلیم‌اف روی کاغذ نظمی آولوجا از ترکیه است. نظمی در جهانی استانبول به سختی و با کمک داوران از سد حبیب اخلاقی، گذشت و حبیب خاطره خوشی از رویارویی با این کشتی گیر ترک ندارد.آندریا مینگوزی ایتالیایی، قهرمان المپیک پکن و زولتان فودور، نایب قهرمان مجاری المپیک پکن به همراه آلکسی میشین، قهرمان المپیک آتن و قهرمان جهان غایبان نامدار این رقابت‌ها خواهند بود.
 
باباجان‌زاده در محاصره غول ها
 
کار بشیرباباجان زاده برای رسیدن به مدال المپیک شاید از هر 5 فرنگی کار دیگر ایران سخت تر باشد. او که با نیروی جوانی و اراده ای که دارد توانسته اولین مدال تاریخ سنگین وزن کشتی فرنگی ایران را در مسابقات جهانی به دست آورد در جمع کشتی گیرانی همچون لوپز کوبایی ، حسن باروف روس و رضا کایال ترک کم تجربه ترین و جوان ترین و البته کم شانس ترین کشتی گیر برای بالا رفتن از سکوی المپیک است.
 
اگر بخواهیم بر اساس نام ها قهرمان این وزن را تعیین کنیم لوپز کوبایی و حسن باروئف روس شانس های اصلی رفتن روی سکوی قهرمانی در لندن هستند، اما المپیک میدان شگفتی‌هاست و حتی کشتی‌گیران گمنام و کم تجربه هم شانس رفتن روی سکوی المپیک را دارند.لوپز کوبایی از سال 2005 تا 2011 در هر 7 فینال سنگین‌وزن فرنگی حضور داشته‌ است که حاصل آن 5 طلا و 2 نقره بوده است که در این بین طلای المپیک 2008 پکن را نیز بر گردنش آویخته و این همه مدال او را به قدرت اصلی و شانس مسلم طلای لندن تبدیل کرده است. در کنار این اعجوبه کوبایی حسن باروئف روس، دارنده مدال طلای المپیک 2004 آتن و نقره 2008 پکن دیگر شانس قهرمانی در سنگین‌وزن محسوب می‌شود. 
 
رضا کایال، فرنگی‌کار جوان ترک‌ها که در جهانی استانبول قهرمان شد، برنز 2009 و 2010 جهان را هم در کارنامه دارد و می‌تواند یکی از مدعیان این وزن باشد.در کنار نفرات یاد شده باباجان‌زاده، کشتی گیر 23 ساله مازندرانی، دارنده مدال برنز جهانی 2011 هم می‌تواند برای رفتن روی یکی از سکوهای قهرمانی شانس داشته باشد. 
 
پیکارهای این سه فرنگی کار کشورمان از ساعت 16:30 دقیقه به وقت تهران در سالن اکسل لندن برگزار خواهد شد که بر اساس اعلام قبلی شبکه سوم سیما و رادیو ورزش این مبارزه‌ها را به صورت زنده و مستقیم روی آنتن خواهد برد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها