کد خبر: ۷۱۵۶۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۱۶ مرداد ۱۳۹۱

عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به ضرورت افزایش جمعیت کشور، گفت: حذف عدم بیمه فرزند چهارم از قوانین از جمله اقداماتی است که باید در زودهنگام در دستور کار قرار بگیرد.
 
 
فرج‌الله عارفی نماینده جیرفت در مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه رشد جمعیت در هر کشوری از مولفه‌های توسعه آن کشور است، اظهار داشت: برای افزایش جمعیت باید زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی را فراهم کنیم. باید تعادلی بین افزایش جمعیت و زیر ساخت‌های اجتماعی فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه افزایش جمعیت بدون برنامه‌ریزی برای آینده با مشکل موجه خواهد شد، افزود: متاسفانه در 2 دهه گذشته کشور ما با کاهش جمعیت روبه‌رو بوده است و استمرار این وضعیت آینده خطرناکی را برای جامعه ما نوید می‌دهد.

عارفی گفت: اگر وضعیت فعلی رشد جمعیت در کشور رشد نداشته باشد و طبق وضع کنونی ادامه داشته باشد در 2 دهه آینده جامعه جوان ما پیر خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس پیر شدن جامعه را برای تولید و اقتصاد کشور خطرناک توصیف کرد و گفت: مقام معظم رهبری با رصد کردن وضعیت فعلی و برای نجات آینده کشور بحث افزایش جمعیت را مطرح کردند؛  بسیاری از جمعیت شناسان درباره کاهش جمعیت جامعه ایران هشدار داده بودند که امیدواریم با توصیه و هشدار مقام معظم رهبری مشکل برطرف شود.

عارفی با بیان اینکه برای افزایش جمعیت باید برخی اقدامات کوتاه مدت و برخی اقدامات بلند مدت را انجام بدهیم، تصریح کرد: حذف عدم بیمه فرزند چهارم از قوانین از جمله اقداماتی است که باید در زودهنگام در دستور کار قرار بگیرد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها