کد خبر: ۷۱۵۶
زمان انتشار: ۱۷:۲۵     ۱۱ آذر ۱۳۸۹
وزير اطلاعات با اشاره به ترورهاي اخير دانشمندان ايراني گفت: يكي از اقدمات جديد سرويس‌هاي اطلاعاتي غرب استفاده از گروه‌هاي شكست خورده‌اي است كه در مقابل ايران نتوانسته‌اند به جايي برسند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي ظهر امروز در سيزدهمين همايش شاخص‌هاي خط امام (ره) در قم اظهار داشت: يكي از مباحثي كه حرف نخست را در نظام و نهضت انقلاب اسلامي مي‌زند دشمن شناسي و شناخت دشمن است.
وي با اشاره به جنگ نرم دشمن عنوان داشت: جنگ نرم دشمن جنبه تدافعي دارد، دشمن مي‌خواهد در مقابل هجمه سنگيني كه امام خميني(ره) با معماري انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران بر عليه استكبار در تمام دنيا به وجود آوردند، ايستادگي كند.
وزير اطلاعات ادامه داد: هجمه نرم و سنگين امام خميني(ره) تمام هستي دشمن و استكبار را زير سوال برد و در معرض تهديد سنگيني قرار داد و به همين خاطر است كه در طول 30 سال عمر انقلاب اسلامي، انقلاب ما با افت و خيزهايي همراه بوده است.
وي با اشاره به عملكرد مناسب دولت نهم ابراز داشت: با شكل‌گيري دولت نهم هجمه سنگين امام خميني(ره) به جاي خود بازگشت و بار ديگر دنبال مي‌شود.

* امام خميني (ره) از غفلت و حماقت دشمن به بهترين وجه استفاده كردند
حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحي جنگ نرم دشمن را يكي از صحنه‌هاي نفس‌گير نظام جمهوري اسلامي در مقابل دشمن دانست و گفت: جنگ‌نرم دشمن با هيچ يك از درگيري‌ها قابل مقايسه نيست و امام خميني (ره) دقيقا از غفلت و حماقت دشمن به بهترين وجه استفاده كردند.
وي تصريح كرد: در دوران حيات امام خميني (ره) برخورد رسانه‌ها، حركات و صحبت‌هاي امام(ره) منعكس مي‌شد، اما بعد از رحلت امام خميني(ره) دشمن هوشيار و متوجه اشتباهات خود شد و ما شاهد تحريم خبري رسانه‌هاي دشمن درباره سخنان رهبري هستيم.
وزير اطلاعات با اشاره به تجربيات غرب در دوران جنگ سرد و اتحاد جماهير شوروي بيان داشت: در اين دوران غرب به تجربه بزرگي دست پيدا كرد و به موقعيت‌هايي رسيد و طراحي‌هاي دراز مدتي را شكل داد.
وي با بيان اينكه استكبار به نكاتي در مورد ايران و جگ نرم دست يافته كه بايد نسبت به آنها هوشيار باشيم، عنوان داشت: غرب دريافته است كه فرهنگ، ‌استقلال‌جويي، اعتماد و خداجويي تا زماني كه در ميان مردم ايران وجود دارد اهدافش در جنگ نرم محقق نخواهد شد و اساس جنگ نرم همين است كه مي‌خواهد نظام حكومتي و باورها و ارزش‌هاي موجود در كشور را متحول كند.

* اگر كسي تصور كند كه انتخابات سال گذشته دعواي ميان دو فرد بوده سخت در اشتباه است
حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحي خاطرنشان كرد: براي تحول در باورها و ارزش‌هاي موجود و نظام معرفتي از 20 سال گذشته چندين موسسه در داخل كشور با طراحي آمريكايي‌ها شكل‌گرفته است، زيرا يكي از تاكتيك‌هاي دشمن استفاده از فرصت‌ها است.
وي انتخابات سال گذشته را فرصت مناسبي براي غربي‌ها دانست و تصريح كرد: اگر كسي تصور كند كه انتخابات سال گذشته دعواي ميان دو فرد بوده است سخت در اشتباه است زيرا انتخابات فرصتي براي استكبار بود تا بتوانند نقش‌هاي برنامه‌ريزي شده خود را عملي كنند.
وزير اطلاعات با بيان اينكه سران و مديران فتنه با مقوله ولايت فقيه مخالف هستند، گفت: ولايت فقيه است كه جلوي بسياري از كارها را مي‌گيرد و نظام را كنترل مي‌كند لذا به همين خاطر است كه دشمن مي‌خواهد با مقولاتي همچون سوداگرايي، پوچ‌گرايي و از خود بيگانگي آنها را جايگزين مقولات ما كند.

* تشكيل وهابيت صهيونيست و شيعه ‌صهيونيست اخطاري جدي است
وي خاطرنشان كرد: در 25 سال گذشته تاكنون 80 موسسه، بنياد و انجمن و شركت متخصص جنگ‌نرم در مورد ايران راه‌اندازي شده كه با بودجه‌هاي دو ميليارد دلاري در سال در حال فعاليت هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحي با اشاره به تشكيل گروه‌هاي مختلف در داخل و خارج از كشور براي جنگ نرم با ايران اظهار داشت: جريان گروه‌ها در جنگ نرم مانند گروه‌هاي تبشيري كه برخي آن را كوچك مي‌شمارند بايد مورد توجه باشند و به فعاليت‌هاي آن توجه كنيم، زيرا در سفر مقام معظم رهبري به استان قم نيز به اين مسئله اشاره شد و حوزه بايد پاسخگو باشد.
وي بيان داشت: صهيونيست در مسيري حركت مي‌كند كه همه اديان را به سوي خود بكشد و همانطور كه براي مسيحيت، مسيحيت صهيونيست شكل داد، وهابيت صهيونيست و شيعه ‌صهيونيست را هم راه اندازي كرده و اين اخطاري جدي است كه ساده از كنار آن نبايد گذشت و موسسات علمي بايد برنامه‌ريزي كنند و كار محتوايي و فكري انجام دهند.
وزير اطلاعات تصريح كرد: نكته قابل توجهي كه در فرقه‌هاي نوظهور همچون شيطان‌پرستي و فمنيست بايد به آن توجه شود آن است كه فرقه‌هاي نوظهور در بخشي از كار خود از مذهب استفاده مي‌كنند.
وي خاطرنشان كرد: ناكارآمد جلوه دادن اسلام براي راهبري جامعه،‌ جداسازي بدنه اجتماعي و مردمي از حاكميت نظام با هدف ايجاد احساس درماندگي، استفاده از شبكه‌هاي ماهواره‌‌اي، تبليغ مكاتب انحرافي و جذب مريد در ميان جوانان و نوجوانان، آموزش برخي اقشار مانند دانشگاهي‌ها، فرهنگيان، پزشكان و خبرنگاران توسط سرويس‌هاي دشمن براي براندازي نظام و... از جمله محورهاي فعاليت‌هاي دشمن عليه ايران در جنگ نرم است.
حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحي با اشاره به ترورهاي اخير در كشور عنوان داشت: در اين ترورها يكي از اقدمات جديدي كه سرويس‌هاي اطلاعاتي موساد و سرويس‌هاي اطلاعاتي انگليس انجام دادند، استفاده از گروه‌هاي شكست خورده‌اي بود كه در مقابل جمهوري اسلامي ايران نتوانسته‌اند به جايي برسند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها