کد خبر: ۷۱۵۳۸
زمان انتشار: ۰۱:۴۹     ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
حمید سوریان برنده مدال طلای کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن مدالش را به مادر خود تقدیم کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از لندن، رقابت‌‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک 2012 از ساعت 16:30 روز گذشته (یکشنبه) به وقت تهران در سالن اکسل شهر لندن آغاز شد و حمید سوریان فرنگی‌کار 55 کیلوگرم کشورمان به مصاف حریفان خود رفت. این مسابقات با حاشیه‌های همراه بوده است که در زیر می‌خوانیم:

* تماشاگران ترکیه‌ای که روبروی جایگاه نشسته‌ بودند با ایجاد سروصدای فراوان جو سالن را تحت تاثیر خود قرارداد بودند. تماشاگران آمریکایی و کوبایی هم که در ضلع جنوبی سالن مستقر بودند، کری زیادی برای هم می‌خواندند. ارمنستانی‌ها هم حضور پرشوری در سالن داشتند.

* تعداد زیادی از تماشاگران ایرانی در محل مسابقات حضور داشتند که پرچم‌های ایران را در گوشه و کنار سالن به اهتزاز درآورده بودند.

* تعداد زیادی از مسئولان فدراسیون جهانی به همراه مارتینتی رئیس فیلا با حضور در جایگاه ویژه نظاره‌گر رقابت‌ها بودند.

* دکتر توکل در پایان مسابقه سوریان نزدیک تشک رفت و با بنا روبوسی کرد و این پیروزی را تبریک گفت.

* الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان در محل رقابت‌‌های کشتی فرنگی حاضر شد که پس از ورودش مورد استقبال مارتینتی رئیس فیلا قرار گرفت.

* محمد عباسی، وزیر ورزش کشورمان، بهرام افشارزاده، دبیرکل کمیته ملی المپیک به همراه جعفری ملک، مدیر کل روابط بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان، خطیب رئیس فدراسیون کشتی و غلامحسین شعبانی، رئیس کمیته فرهنگی کمیته ملی المپیک با حضور در سالن اکسل شهر لندن از نزدیک شاهد رقابت سوریان بودند.

* هواداران دانمارکی و ایرانی در کنار یکدیگر نشسته بودند و رقابت سوریان و حریف دانمارکی را از نزدیک می‌دیدند. محمد بنا با فریادهای خود سوریان را به جنگندگی مقابل فرنگی‌کار دانمارکی دعوت می‌کرد.

* سوریان و مربیان کشورمان خواستار برگزاری دیدار نیمه‌نهایی بر روی تشک سوم بودند و حتی ناظر مسابقه هم در محل این تشک حاضر شد اما سرانجام تشک وسط به عنوان محل مسابقه انتخاب شد.

*با هر بارانداز و امتیاز سوریان فریادهای "ایران ایران" در سالن طنین‌انداز می‌شد.

* آذربایجانی‌ها که جایگاهشان در کنار خبرنگاران ایرانی بود علاقه زیادی نداشتند که نماینده آنها با سوریان در فینال روبرو شود.

* بنا با فریادهای پی‌در‌پی خود از سوریان می‌خواست تا مانع چرخش حریفش در فینال شود.

* با شروع فینال جو سالن کاملا به نفع ایران و حمید سوریان بود. تماشاگران ایرانی در این دیدار سنگ تمام گذاشتند. مقامات ورزش کشورمان نیز که در سالن حضور داشتند، پس از این پیروزی به تشویق سوریان پرداختند.

* قبل از شروع مسابقه پرچم کشورمان در بین تماشاگران ایرانی توزیع شد.

* قبل از ورود به سالن مسابقه محمد بنا آخرین تذکرات را به سوریان می‌داد.

* پس از پیروزی سوریان فریاد "ایران ایران" در سالن اکسل طنین‌انداز شد.

* حمید سوریان پس از پیروزی در دیدار فینال مقابل بایراموف، چندین پشتک را روی تشک مسابقه به نمایش گذاشت. این درحالی بود که الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان با ناراحتی این صحنه را تماشا می‌کرد.

* هر بار که آذربایجانی‌ها کشتی‌گیرشان را تشویق می‌کردند صدای تماشاگران ایرانی بالاتر می‌رفت و صدای تماشاگران حریف محو می‌شد.

* هنگامی که حمید سوریان دور افتخار می‌زد، مارتینتی رئیس فیلا برخورد گرمی با او داشت و این قهرمانی را به سوریان تبریک گفت. مدال سوریان توسط مارتینتی اهدا شد.

* مشت‌های گره کرده محمد بنا، بهترین مربی کشتی فرنگی سال 2011 نیز پس از پیروزی سوریان در نوع خود جالب بود.

* در تایم دوم بنا از سوریان می‌خواست که همچنان حمله کند و اجازه پیشروی به حریفش را ندهد.

* الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان و مسئولان آذربایجانی پس از این شکست سالن مسابقه را ترک کردند و این درحالی بود که یکی دیگر از کشتی‌گیران آذربایجانی برای کسب مدال برنز در وزن 74 کیلوگرم کشتی فرنگی باید به میدان می‌رفت، اما هرچه مسئولان برگزاری این رقابت‌‌ها برای ماندن آنها در سالن تقاضا کردند، عنوان کردند که "می‌رویم و بر می‌گردیم"

* پس از توزیع مدال‌های وزن 55 کیلوگرم و قهرمانی حمید سوریان در این وزن هر 4 کشتی‌گیر که صاحب مدال شدند تست دوپینگ دادند.

* گفتنی است حمید سوریان امشب با شکست کشتی‌گیر آذربایجانی بعد از 40 سال برای ایران مدال طلای کشتی فرنگی را کسب کرد.

* حمید سوریان در پایان فینال کشتی فرنگی المپیک لندن و کسب مدال طلا این مدال را با توجه به اینکه شب تولد مادرش بود، به وی تقدیم کرد.

* روشن بایراموف که در دیدار فینال وزن 55 کیلوگرم کشتی فرنگی مغلوب سوریان شده بود هنگام توزیع مدال روی سکو اشک می‌ریخت. وی در پایان مراسم توزیع مدال هم باخبرنگاران گفت‌وگو نکرد.

* ایرانیان حاضر در سالن اکسل شهر لندن که برای تماشای مسابقات کشتی فرنگی رفته بودند، در پایان دیدار حمید سوریان مقابل درب خروجی سالن تجمع کرده و به تشویق سوریان پرداختند. آنها خواهان حضور برنده مدال طلای المپیک در جمع خود بودند.

* امیررضا خادم قهرمان جهان و المپیک در کشتی آزاد و حسین عبدی بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس در سالن مسابقه حضور داشتند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سبز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۳ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
۱
۰
دمت گرم................
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۹ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
۰
۱
زنده باد سوریان، ولی خوب شد این دفعه مدالش را به آقای احمدی نژاد نداد...چون قبلا با کار نسنجیده اش از مردم دور شده بود
پاسخ
کامبیز
-
۱۳:۵۸ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
۱
۰
شیرمادرت حلالت حمیدخان سوریان زنده باد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها