کد خبر: ۷۱۳۸۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
مسجد جامع الزیتونه از جمله بناهای تاریخی تونس است که در ماه مبارک رمضان پذیرای هزاران روزه دار نمازگزار است.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری فارس در تونس، رمضان در تونس با نماد‌هایی همچون شب نشینی‌های رمضانی، "الملسوقة" یا همان دلمه و زولبیا و بامیه و "ابو طبیله‌ها" یا کسانی که مردم را برای سحر بیدار می‌کنند، شناخته می‌شود.

با حلول ماه مبارک رمضان سراسر کشورهای اسلامی را شور و شوق و شادی فرامی‌گیرد و موجب می‌شود تا تمام خانه‌ها پذیرای این مهمان گران‌قدر باشند که با خود خیر و برکت به همراه می‌آورد.

پس از حوادث اخیری که کشور تونس شاهد آن بوده و ناآرامی‌هایی که پس از انقلاب این کشور بر تونس حاکم بوده، هم اکنون به نظر می‌رسد که آرامش به این کشور بازگشته است و همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان فصل گردشگری و سیاحت نیز در این کشور آغاز شده است،‌ به گونه‌ای که هم اکنون تونس پذیرای شمار قابل توجهی توریست و گردشگر است.

هنگامی‌که در تونس پایتخت قدم می‌زنی صرف نظر از حال و هوای رمضان وجود برخی بناها و ساختمان‌های تاریخی توجه هر کس را به خود جلب می‌کند. از جمله این بناهای تاریخی باید به مسجد جامع "الزیتونه" اشاره کنیم که در طول ماه مبارک رمضان پذیرای هزاران روزه‌دار نمازگزار است،‌ در حالی‌که صرف نظر از اوقات نماز در طول این ماه همواره از آن صدای دعا و قرآن و سرودهای مذهبی و ملی به گوش می‌رسد.

تصاویر منتشر شده شکوه رمضان در این بنای تاریخی تونس را می رساند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها