کد خبر: ۷۱۳۸۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
مناطق مختلف عربستان دیشب شاهد برگزاری تظاهرات‌های متعدد بود که طی آن شرکت‌کنندگان در آنها خواستار آزادی زندانیان سیاسی دربند رژیم سعودی شدند.

فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی الجزیره العربیه، اعتراض‌های مردمی به سیاست‌های امنیتی رژیم سعودی همچنان در مناطق مختلف عربستان مشاهده می‌شود.

در این راستا مدینه منوره شاهد تظاهرات گسترده‌ای بود که طی آن معترضان عربستانی خواستار آزادی زندانیان سیاسی و آزادی بیان این کشور شدند که در زندان‌های امنیتی این کشور بسرمی‌برند.

در این تظاهرات شرکت‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آنها نام این زندانیان نوشته شده بود و به صدا درآوردن بوق‌های خودروها، اعتراض خود به سیاست‌های امنیتی رژیم سعودی را اعلام کردند.

اما در شهر القطیف، در شرق عربستان تظاهرات گسترده‌ای تحت عنوان "همه ما محمد الشاخوری" هستیم برگزار شد که نیروهای امنیتی رژیم سعودی پس از مجروح شدنش او را بازداشت کرده بودند.

همچنین تظاهرات‌کنندگان همبستگی خود با مردم بحرین را در حق تعیین سرنوشت‌شان و خروج نظامیان اشغالگر سعودی از این کشور اعلام کردند.

در شهرک الصفوه در شرق عربستان نیز مردم برای آزادی شیخ "نمر باقر النمر"،‌ روحانی برجسته سعودی تظاهرات کردند که 8 ماه جولای پس از مجروح شدن از ناحیه پا توسط نیروهای امنیتی رژیم سعودی ربوده شد.

تظاهرات‌کنندگان عربستانی با سردادن شعارهایی تاکید کردند تا تحقق خواسته‌هایشان که در مساوات و برابری و دمکراسی نمود پیدا می‌کند،‌ همچنان به تظاهرات خود ادامه خواهند داد.

همچنین معترضان عربستانی از 6 سازمان بین المللی حقوق بشر خواستند تا در محاکمه‌های زندانیان سیاسی و آزادی بیان حضور داشته باشند.

گفته می شود حدود 30 هزار نفر تحت عنوان زندانیان سیاسی در زندان‌های سری رژیم سعودی سال‌هاست در بازداشت بسرمی‌برند بدون ‌آنکه کسی از سرنوشت آنها اطلاعی در دست داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها