کد خبر: ۷۱۳۷۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۱     ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
هفته چهارم لیگ برتر فوتبال فردا شب با برگزاری 8 دیدار به پایان می‌رسد و در یکی از مهم‌ترین مسابقات استقلال میهمان مس کرمان خواهد بود.

فارس، هفته چهارم لیگ برتر فوتبال که امشب (یکشنبه) با بازی پرسپولیس و صبای قم در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود، فردا با 8 دیدار دیگر به پایان می‌رسد.

نگاهی به مسابقات فردا شب می‌اندازیم.

* سایپا - داماش گیلان؛ دومین خودروساز مقابل داماش

سایپا هفته گذشته برابر فولاد اولین باختش را تجربه کرد تا با 4 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار بگیرد. حریف این هفته نارنجی‌پوشان تیم متحول شده داماش است که پیکان را 5 بر 3 شکست داده و اکنون با دومین خودروساز لیگ مواجه می‌شود. سایپا خیلی نمی‌تواند روی امتیاز میزبانی و تماشاگرانش حساب کند و شاید داماش به اندازه سایپا در ورزشگاه انقلاب کرج تماشاگر داشته باشد. از نظر فنی انتظار یک بازی زیبا از دو تیم می‌رود زیرا هر دو برای برد به میدان می‌آیند.

* نفت آبادان - نفت تهران؛ دربی نفتی در برزیل!

اگر چه برخی آبادانی‌ها معتقدند برزیل هم تکه‌ای از خاک آبادان است و این شهر فوتبالیست‌های تکنیکی فراوانی دارد اما در لیگ دوازدهم نفت با یک امتیاز در رده چهاردهم است و تیم هم خانواده آن یعنی نفت تهران با 5 امتیاز نهم است. باید دید نبرد برزیل ایران با نفت تهران چه نتیجه‌ای خواهد داشت و آیا کاستا می‌تواند اولین برد این فصل را به دست بیاورد و تماشاگران دوآتشه آبادانی را راضی به خانه‌هایشان بفرستد یا منصور ابراهیم‌زاده در گرمای آبادان برای مسئولان باشگاهش امتیاز سوغاتی می‌آورد.

* آلومینیوم هرمزگان - فولاد خوزستان؛ دربی جنوب

آلومینیوم تاکنون بردی در لیگ برتر نداشته و اکبر میثاقیان مثل همیشه تیمش را برای نباختن به میدان می‌فرستد و نتیجه این تفکر هم دو مساوی بوده است. این بار حریف آلومینیوم، فولاد است که هفته گذشته اولین بردش را مقابل سایپا به دست آورد و حسین فرکی برخلاف میثاقیان برای پیروزی بازی می‌کند. دربی جنوب می‌تواند دیدنی باشد و حساسیت زیادی برای تماشاگران هرمزگان و اهواز خواهد داشت.

* ملوان انزلی - فجرسپاسی؛ نبرد برای صدرنشینی

دو تیم در این فصل باختی نداشته‌اند. فجر با سه پیروزی متوالی صدرنشین لیگ است تیمی که البته مربی‌اش می‌گوید هدفش سقوط نکردن است. ملوان در این فصل هنوز در خانه بردی نداشته و می‌خواهد اولین برد خود را در حضور تماشاگرانش به دست بیاورد. نبرد این دو تیم برای صدرنشینی است. فجر اگر بتواند چهارمین برد متوالی‌اش را به دست بیاورد صدرنشین می‌ماند. شاگردان باانگیزه یاوری بعید است برای مساوی بازی کنند درست مثل ملوان، تیمی که برخلاف فصل گذشته مشکل مالی ندارد و بازیکنانش فقط و فقط به فوتبال فکر می‌کنند.

* پیکان - گهر زاگرس؛  جدال 6 امتیازی در انتهای جدول

گهر هفته گذشته با اشتباه کمک داور از رسیدن به اولین بردش مقابل پرسپولیس محروم شد و فردا باید به مصاف یک تیم دیگر تهرانی برود. قطعا برابر پیکان هم هواداران گهر حضور پرشماری در ورزشگاه خواهند داشت و این تیم در تهران احساس غربت نخواهد کرد. بعید است پیکان بتواند به اندازه گهر تماشاگر به ورزشگاه بیاورد.

از نظر شرایط جدول دو تیم شرایط بدی دارند و با یک امتیاز در قعر جدول هستند و به همین دلیل است که تارتار سرمربی گهر می‌گوید این بازی 6 امتیازی است. ویسی اگر نتواند در این بازی خانگی پیروز شود جایگاهش در پیکان به خطر می‌افتد. این دو تیم یک امتیازی برای فرار از انتهای جدول تلاش می‌کنند و هر دو برد می‌خواهند. مساوی به درد هیچ کدام نمی‌خورد.

*راه آهن - تراکتورسازی تبریز؛ مربی پرتغالی روی لبه تیغ؟

  راه آهن هفته گذشته با اشتباه داوری سه امتیاز را در اصفهان از دست داد و مقابل سپاهان متوقف شد اما در آن سوی میدان تراکتورسازی با اشتباه مسلم داور به برد رسید تا این دو تیم در رده‌های هفتم و هشتم جدول قرار بگیرند. علی دایی مقابل یک مربی پرتغالی قرار می‌گیرد که هفته گذشته مسئولان باشگاه تراکتورسازی گفتند با او رودربایستی نداریم و اگر نتواند به تیم کمک کند عذرش را می‌خواهیم. این مسئله نشان دهنده آن است که جایگاه تونی اولیویرا در تراکتورسازی محکم نیست. بنابراین اگر دایی تراکتورسازی را شکست دهد ممکن است اولیویرا یک قدم دیگر به در خروجی باشگاه تراکتورسازی نزدیک شود. در این بازی تراکتورسازی در عمل میزبان است و راه آهن فقط اسم میزبانی را یدک می‌کشد.

*ذوب آهن - سپاهان؛ دربی نصف جهانی‌ها

دربی اصفهان این بار حال و هوایی متفاوت دارد. ذوب آهن بدون برد و امتیاز در انتهای جدول است ولی سپاهان همچنان در قد و قواره یک مدعی ظاهر شده است. با این حال در دربی‌ها تیمی که بهتر است لزوما برنده است به ویژه اینکه ذوب آهن دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و کربکندی و شاگردانش به دنبال اولین برد در لیگ هستند. اتفاقی که اگر رخ دهد باعث خوشحالی دیگر تیم‌های مدعی مثل استقلال و پرسپولیس می‌شود. در این دربی چند بازیکن هم جابه جا شده‌اند فرشید طالبی و محمد باقر صادقی مدافع و دروازه‌بان فصل گذشته ذوب آهن در این فصل برای سپاهان بازی می‌کنند. در صورت پیروزی سپاهان،‌ تیره روز‌ی‌های همشهری‌اش بیشتر شود.

* مس کرمان - استقلال؛ کهکشان آبی در کویر پر حاشیه

مس کرمان دومین تیم بدون امتیاز لیگ برتر است. این تیم که بازیکنان خوبی جذب کرده هنوز نتوانسته امتیازی دشت کند. ضمن اینکه حاشیه‌ها در این باشگاه کرمانی بیداد می‌کند و هر روز خبری از درگیری لیدرها با بازیکنان منتشر می‌شود. حتی در محافل غیر رسمی عنوان شده که دیدار با استقلال آخرین شانس قاسمپور است و اگر نتواند در این بازی پیروز شود کنار گذاشته می‌شود، اگر چه مسئولان مس این موضوع را تایید نکرده‌اند و قاسمپور هم می‌گوید اولتیماتومی به او داده نشده است. با این حال در کرمان از پرویز مظلومی، مجید جلالی و لوکا بوناچیچ به عنوان گزینه‌های جانشینی قاسمپور اسم برده می‌شود.  باید دید امیر قلعه‌نویی با پیروزی برابر مس کمک بزرگی به بازگشت پرویز مظلومی سرمربی فصل قبل استقلال به لیگ برتر می‌کند یا نه؟ ستارگان کهکشانی آبی در کویر برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر تلاش می‌کنند ولی کار راحتی ندارند.

به گزارش فارس برنامه کامل هفته چهارم به شرح زیر است:

یکشنبه 15/5/91- ساعت 22:30

پرسپولیس - صبای قم-  ورزشگاه آزادی

دوشنبه 16/5/91- ساعت22

سایپا - داماش- ورزشگاه انقلاب کرج

نفت آبادان - نفت تهران- ورزشگاه تختی آبادان

آلومینیوم هرمزگان - فولاد خوزستان- ورزشگاه خلیج فارس

ملوان - فجرسپاسی - ورزشگاه تختی انزلی

پیکان - گهر درود - ورزشگاه دستگردی تهران

راه آهن - تراکتورسازی- ورزشگاه تختی تهران

ذوب آهن - سپاهان- فولادشهر اصفهان

ساعت 22:30

مس کرمان - استقلال- ورزشگاه باهنر کرمان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها