کد خبر: ۷۱۲۶۴
زمان انتشار: ۱۵:۵۷     ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
قطیف در هفته گذشته هم شاهد برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز بود که با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و تعدادی از معترضین زخمی و شمار دیگری بازداشت شدند.
در تبادل آتش میان معترضین و نیروهای پلیس عربستان در شهر شیعه نشین قطیف، 2 نفر کشته شدند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت کشور عربستان سعودی امروز شنبه اعلام کرد در حمله مهاجمان موتورسوار به پلیس، یک سرباز با شلیک گلوله کشته و یک نیروی نظامی دیگر هم زخمی شد.

"منصور الترکی" سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی افزود:" یکی از خودروهای گشتی نیروهای امنیتی با شلیک گلوله از سوی چهار نفر از آشوبگران مسلح روبه رو شد."

در این حادثه که در خیابان احد شهر قطیف در شرق عربستان سعودی روی داد یک نظامی کشته و یک نظامی دیگر زخمی شد.
قطیف از مهمترین شهرهای شیعه نشین در شرق عربستان سعودی است.

مقابله پلیس با اعتراضات شیعیان در عربستان سعودی - آرشیو



به گفته وزارت کشور عربستان ، نیروهای امنیتی با تعقیب مهاجمان، آنها را مورد هدف قرار دادند و توانستند چهار نفر را بازداشت کنند که یکی از آنها به دلیل شدت جراحات کشته شد.

شاهدان عینی هم گفتند که این افراد عصر روز جمعه در تظاهراتی در شهر قطیف شرکت کرده بودند.

با این حال سایت راصد مهمترین پایگاه اطلاع رسانی شیعیان عربستان به نقل از اهالی قطیف مشارکت مهاجمان در تظاهرات اعتراض آمیز را تکذیب کرد چرا که اهالی این منطقه به مناسبت نیمه ماه رمضان و سالگرد میلاد امام دوم، مشغول برگزاری مراسم قرقیعان و شادی و سرور بودند.

سایت راصد همچنین توضیحی درباره علت این درگیری مسلحانه ارائه منتشر نکرده است.
اعتراضات شیعیان در عربستان سعودی - آرشیو



قطیف در هفته گذشته هم شاهد برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز بود که با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و تعدادی از معترضین زخمی و شمار دیگری بازداشت شدند.

سازمان های حقوق بشر هم گفته اند که از بهار 2011 تاکنون بیش از 600 نفر در استان قطیف به دست پلیس دستگیر شده اند.

منطقه نفتخیز الشرقیه در شرق عربستان که اکثریت ساکنان آن را شیعیان تشکیل می دهند از ماه مارس 2011 تاکنون شاهد اعتراضاتی  است. معترضین در این منطقه خواهان اصلاحات سیاسی و آزادی زندانیان عقیدتی و سیاسی هستند.
 
شیعیان در شرق عربستان که حدود دو میلیون نفر جمعیت دارند با برپایی اعتراضاتی خواهان دست یابی به حقوق مساوی با دیگر شهروندان این کشور در زمینه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و توقف رفتار تبعیض آمیز دولت مرکزی با خود هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها