کد خبر: ۷۱۱۲۸
زمان انتشار: ۰۱:۳۴     ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
سردبير روزنامه توقيف شده حجاريان مي گويد: اصلاح طلب مي تواند ساختارشكن باشد(!)
عليرضا علوي تبار سردبير روزنامه توقيف شده صبح امروز در گفت وگو با پايگاه اينترنتي «ميهن» (وابسته به علي كشتگر و شماري از عناصر ضدانقلاب فراري) گفت: تصور اوليه من از مفهوم اصلاح طلبي، ساختارشكني است. اصلاح طلبي مي تواند هدف انقلابي داشته باشد. طبقه بندي اوليه كه من داشتم، خيلي وقت ها از سوي دوستان با اعتراض مواجه مي شد و اين ايراد را مطرح مي كردند كه نمي شود در روش اصلاح طلب و در هدف ساختارشكن و انقلابي بود.
وي درباره انتخابات رياست جمهوري سال آينده گفت: در اين انتخابات من اعتقاد ندارم و به نظر نمي رسد كه شرايط به گونه اي باشد كه بتوان بهبودخواهي حكومت (اصلاح طلبي) ايجاد كنيم. بيشتر بايد به انتخابات به عنوان يك فرصت نگاه كنيم كه در آن يك كنش سياسي جمعي انجام دهيم. يعني از اين حالت انفعالي تجزيه شده محفلي به يك جريان جمعي تبديل شويم. به بيان ديگر از فرصت انتخابات استفاده كنيم.
بعيد است كه اجازه دهند كه از انتخابات پيش رو براي شكل گيري جريان بهبودخواهي استفاده كنيم اما از فرصت انتخابات براي شكستن فضاي منفرد شدن و يأسي كه وجود دارد و براي برقراري دوباره ارتباطات، گفتگوهاي جمعي بين خودمان استفاده كنيم. بيش از اينكه به ورود به درون حكومت فكر كنيم بايد به ارتباطات بيشتر و كنش سياسي جمعي تلاش كنيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها