کد خبر: ۷۱۰۸۱
زمان انتشار: ۱۸:۴۸     ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
دووميداني كار المپيكي ايران در رشته پرتاب چكش از رسيدن به فينال بازي‌هاي المپيك 2012 لندن بازماند.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از لندن، كاوه موسوي با ثبت ركورد 72 متر و 70 سانتي متر در رقابت‌هاي مرحله مقدماتي پرتاب چكش از رسيدن به فينال دوازده نفره رقابت‌ها باز ماند.

موسوي كه در بازي‌هاي آسيايي گوانگجو با كسب نشان نقره شگفتي‌ساز شده بود، در پرتاب نخست هشت متر زير ركورد شخصي‌اش پرتاب كرد و نتوانست عملكرد خوبي داشته باشد.

در پرتاب دوم 71 متر و 42 سانتي متر پرتاب كرد، اما عملكرد ساير پرتابگران آنقدر درخشان بود كه موسوي باز هم شانسي براي فيناليست شدن نداشت.

چكش موسوي در بار سوم هم فقط 72 متر و 70 سانتي متر پرواز كرد تا پرتابگر ايران در اين ماده در راه‌يابي به جمع دوازده فيناليست رقابت‌ها ناكام بماند و در ميان 41 پرتابگر در رده‌ي بيست و دوم قرار بگيرد.

رقابت‌هاي پرتاب چكش با حضور 41 پرتابگر در دو گروه اول و دوم برگزار شد. موسوي در گروه دوم قرار داشت و نتوانست ركورد شخصي‌اش (75 متر و 26 سانتي متر) را تكرار كند. ركورد جهان در اين ماده 86 متر و 74 سانتي متر و ركورد المپيك 84 متر و 80 سانتي متر است.

در رقابت‌هاي المپيك هر پرتابگري كه به ركورد 78 مي‌رسيد جواز حضور در فينال را به دست مي‌آورد كه با توجه به اين كه كمتر از 12 ورزشكار به اين ركورد رسيدند، چند نفر با ركورد پايين‌تر راهي فينال شدند.

پيش از اين نيك‌فر ديگر پرتابگر ايران در ماده پرتاب وزنه از راه‌يابي به فينال باز مانده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها