کد خبر: ۷۰۹۳۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
ماه گذشته میلادی، شهرهای مختلف عراق شاهد حملات تروریستی متعددی بود که طی آن 325 نفر کشته شدند تا یکی از خونین‌ترین ماه‌های عراق از آگوست 2010 تاکنون رقم بخورد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "السومریة"، بر اساس گزارش وزارت‌خانه‌های دفاع، کشور و بهداشت عراق، طی ماه جولای گذشته، دست‌کم 325 عراقی از جمله 214 شهروند و 44 نیروی ارتش و 40 نیروی پلیس کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش از آگوست سال 2010 که طی ان 426 تن کشته شدند تا کنون، ماه گذشته، عراق، شاهد بیشترین آمار تلفات بوده است.

این در حالی است که مدیریت مرکز مبارزه با تروریسم عراق وابسته به وزارت کشور روز سه‌شنبه شاهد حمله افراد مسلح ناشناس بوده است و این حمله پس از انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده صورت گرفت که طی آنه 5 تن کشته و 27 نفر زخمی شدند.

در ماه گذشته، نجف اشرف، بغداد، نینوا، دیوانیة، کرکوک، واسط، صلاح‌الدین و دیالی شاهد حملات تروریستی متعدد بوده است که در شدیدترین این حملات دست‌کم 75 نفر در یک روز کشته شدند و 257 نفر دیگر زخمی شدند.

به نظر می رسد با بحرانی شدن اوضاع در سوریه، تروریست‌ها در عراق نیز فعالیت خود را از سر گرفته‌اند و بسیاری از کارشناسان معتقدند که تشدید سلسله حملات تروریستی در عراق برای به زانو در آوردن بغداد و منصرف کردن آن از حمایت از دمشق صورت می‌گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها