کد خبر: ۷۰۸۸۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
این رسانه قطری همچنین با اشاره به جنبش اصلاحات و جنبش سبز، اینطور تصریح می‌کند که جنبش اصلاحات در واقع در ایران مرده است ضمن اینکه انتقادات فراوانی نیز علیه خاتمی به سبب همراهی او با نظام ایران (از سوی جنبش سبز و عناصری از اصلاح‌طلبان) شکل گرفته است.
مشرق: شبکه خبری الجزیره در گزارشی با عنوان "اصلاح‌طلبان ایران کجا هستند؟" به بررسی وضعیت فتنه سبز و اصلاح‌طلبان در مقطع کنونی و انتخابات پیش رو پرداخت.

نکته اصلی این گزارش نیز تلاش الجزیره برای بحرانی نشان دادن ایران به سبب تحریم‌ها و تقلّایی موهوم برای دمیدن تنفس مصنوعی به مفهومی شوم به نام اعتراض است.

الجزیره در بخشی از این گزارش با اشاره تلویحی به اغتشاشات فتنه‌گران، از این می‌گوید که مسائل فعلی ایران می‌تواند شرایطی ایده آل را برای افزایش مخالفت‌ها ایجاد کند و ادامه می‌دهد: تندروی‌های دولت فعلی ایران می‌تواند در مقطع کنونی ضرباتی را به ایران وارد کند.

این رسانه قطری همچنین با اشاره به جنبش اصلاحات و جنبش سبز، اینطور تصریح می‌کند که جنبش اصلاحات در واقع در ایران مرده است ضمن اینکه انتقادات فراوانی نیز علیه خاتمی به سبب همراهی او با نظام ایران (از سوی جنبش سبز و عناصری از اصلاح‌طلبان) شکل گرفته است.

الجزیره در ادامه گزارش خود به نقل از رکسانا.ف از بخش تحقیقات ایران دانشگاه کمبریج می‌نویسد:

"اصلاح‌طلبان به طور جدی رنج می‌برند. به عنوان یک جنبش که می‌خواهد کاندیداهای خود را در شرایط ایده‌آل به عرصه (انتخابات!) بفرستد اما نمی‌تواند و در عوض به نوعی مجبور تعلیق خواسته‌های خود و ائتلاف با دیگران است که این مسئله دیگر منعکس کننده انتظارات جنبش سبز به معنای واقعی آن نیست."



در ادامه گزارش اشاره شده، با طرح تلویحی "فتنه سبز"، این سوال مطرح می‌شود که " آیا جنبش اصلاحات برای زنده ماندن به رهبران خود هم نیاز دارد؟"

الجزیره در این زمینه به سراغ رجبعلی مزروعی! رفته است.

او درباره پاسخ سوال طرح شده در الجزیره می‌گوید:‌ "اینچنین نیست. ما ! در ایران یک جنبش بسیار گسترده! هستیم و هرکس در این جنبش (سبز) هست یک رهبر و لیدر محسوب می‌شود."

اشاره مزروعی به شعاری است که در دوران فتنه سال 88 از جانب اغتشاشگران سبز سر داده می‌شد با عنوان "ما بیشماریم".

مزروعی همچنین معتقد است که اصلاح‌طلبان در ایران موفقیت‌هایی نیز داشته‌اند.

گزارش اشاره شده در بخش دیگری از مطالب خود تصریح می‌کند که اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی شرکت خواهند کرد.

الجزیره بخش‌هایی از مصاحبه خود با محمد شریعتی، مشاور خاتمی را نیز در این زمینه منتشر می‌کند که گفته است: اصلاح‌طلبان نباید در انتخابات آتی کاندیدا معرفی کنند چون هنوز تعدادی از چهره‌های اصلاحات و جنبش سبز در زندان هستند.

رجبعلی مزروعی نیز به گفته‌های خود اینطور ادامه داده است که: " امید وجود دارد. زیرا من فکر می‌کنم اکثریت مردم ایران ناراضی‌اند! و در انتظار فرصتی برای تغییر وضعیت موجود هستند."

به گزارش مشرق، مزرعی البته اشاره‌ای به حضور پر شور اکثریت مردم ایران در انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی در ایران نمی‌کند.

*اشاره الجزیره به احمدی نژاد

گزارش "اصلاح‌طلبان ایران کجا هستند؟" به احمدی نژاد نیز پرداخته است.

الجزیره به نقل از رکسانا.ف می‌نویسد: وضعیت در حال حاضر بسیار بسته است و سبب این مسئله احمدی نژاد است نه اصلاح‌طلبان.

این گزارش در ادامه می‌افزاید:

"با توجه به حرکت احمدی نژاد به سمت موقعیتی در مخالفت با اصولگرایان، به نظر می‌رسد که او آمادگی دارد تا بعنوان یک رئیس جمهور اصلاح‌طلب! گام بردارد."

الجزیره اما در ادامه این اظهار نظر پیرامون برخی رفتارهای اصلاح‌طلبانه احمدی نژاد تصریح می‌کند: "مزروعی تاکتیک‌های احمدی نژاد را اینگونه خلاصه می‌کند: بازی نه یک عمل سیاستمدارانه".
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها