کد خبر: ۷۰۷۸۷
زمان انتشار: ۲۱:۵۱     ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
پدر یکی از ورزشکاران زن عربستان سعودی گفته است که اگر به دخترش اجازه داده نشود که درجریان برگزاری مسابقه حجاب داشته باشد، دخترش از شرکت در رقابت ها خارج خواهد شد.
جام نیوز، قرار است خانم وجدان علی سراج عبدالرحیم شهرخانی، که 16 سال سن دارد روز جمعه در وزن 78+ کیلوگرم در مسابقات جودوی زنان شرکت کند.

 

یک مقام سعودی اوایل ماه جاری گفته بود که وزرشکاران زن این کشور باید در زمان شرکت در مسابقات رعایت پوشش اسلامی را بکنند.

 اما رئیس فدراسیون جودو گفته است که این ورزشکار باید بدون روسری در مسابقات شرکت کند. پوشیدن روسری در جودو به دلایل ایمنی ممنوع است.

 

 

رئیس فدراسیون جودو هفته گذشته اعلام کرد که ورزشکار عربستان سعودی باید براساس قوانین جودو و بدون حجاب در این مسابقات شرکت کند.

 پدر این ورزشکار در این باره به روزنامه الوطن چاپ عربستان سعودی گفته است که دخترش در صورتی که کمیته برگزاری بازی ها اصرار به برداشتن حجاب او داشته باشند، در روز جمعه سوم اوت از شرکت در مسابقات خودداری خواهد کرد.

 

هم اکنون مقامات سعودی و مسولان برگزار کننده المپیک برای یافتن راه حلی در این باره در حال گفتگو با رئیس فدراسیون جودو هستند.

 

پدر این ورزشکار گفته است که تاکنون پاسخی از کمیته بین المللی المپیک دریافت نکرده است.

عربستان سعودی در این دوره از مسابقات المپیک دو ورزشکار زن به مسابقات اعزام کرده است.

 

 گفتنی است در اروپا، شعار دفاع از آزادی سر داده می شود ولی آزادی انتخاب پوشش، هر موقع به آزادی انتخاب یک زن مسلمان می رسد تبدیل به ضد آزادی می شود و به بهانه های گوناگون، حقوق زنان مسلمان زیر پا گذاشته می شود.
BBC
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها