کد خبر: ۷۰۶۷۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
ولیعهد بحرین در راستای اجرای توصیه های اربابان انگلیسی خود از نیروهای پلیس این کشور خواست تا خویشتنداری به خرج داده و با خشونت با معترضان برخود نکنند.
فارس به نقل از شبکه تلویزیونی قطر نوشت: سلمان بن حمد آل خلیفه به نیروهای پلیس دستور داد که خویشتنداری خود را در برخورد با معترضان حفظ کرده و از تبعیض طائفه ای خودداری کنند.

ولیعهد بحرین در ضیافت افطاری درحضور افسران بلندپایه و مسئولان وزارت کشور در باشگاه افسران دستگاه امنیت عمومی گفت: دستورات شیخ حمد بن عیسی شاه بحرین روشن و قاطع است و من امروز آنها را بار دیگر به شما به عنوان دستورات اجرایی ابلاغ می کنم که این دستورات، احترام به قانون اساسی و قوانین کشور است که نباید به هیچ وجه نقض شود.

وی افزود: نباید از زور استفاده شود؛ مگر اینکه شیوه های جایگزین برای برخورد امنیتی جواب ندهد و علاوه بر آن، نباید تبعیضی دربرخورد با شهروندان از هر نوع گرایش و طائفه ای صورت گیرد و شما باید از آنها حمایت و از دارایی های خصوصی و عمومی محافظت کنید.

در همین حال، مطر مطر یک مسئول جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین این سخنان ولیعهد بحرین را گاهی در مسیر درست توصیف کرد اما در عین حال تاکید کرد که ولیعهد بحرین در سخنان خود تا مرحله اعتراف و عذرخواهی پیش نرفته است.

وی افزود که آنها ولیعهد را به تداوم استفاده از این لحن مثبت ترغیب می کنند اما درعین حال تاکید می کنند که چالش واقعی این است که عملا (درپی این سخنان) تغییری صورت گیرد.

بحرین از بیش از یکسال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمانهای حقوق بشری نشان می دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابانها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله  اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها