کد خبر: ۷۰۶۶۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
به گزارش روابط عمومي کميته ملي المپيک، هر روز که از روز شمار بازي‎هاي المپيک 2012 لندن مي‏گذرد، شمار کشورهاي مدال‌آور در اين بازي‎ها بيشتر مي‎شود طوري که در پايان پنجمين روز رسمي اين بازي‎ها تعداد کشورهايي که نام آنها در جدول توزيع مدال‎ها ثبت شده است، به 43 کشور رسيد اين در حالي است که در پايان رقابت‎هاي روز چهارم نمايندگان 37 کشور مدال‌آور شده بودند.

اسلووني، دانمارک، مصر، سوئد، نيوزلند و قطر 6 کشوري هستند که در جريان رقابت‎هاي روز پنجم بازي‏هاي المپيک لندن توسط ورزشکاران رشته‎هاي مختلف خود صاحب يک مدال شدند. در اين ميان اسلووني صاحب يک مدال طلا شد. دانمارک، مصر و سوئد به مدال نقره دست يافتند و حاصل تلاش ورزشکاران نيوزلند و قطرهم يک مدال برنز بود.

در روز پنجم بازي‏هاي المپيک لندن، نمايندگان ديگر کشورهايي که پيش از اين مدال‌آور شده بودند در ساير رشته‏ها نيز صاحب مدال شدند طوري که مجموع مدال‎هاي توزيع شده در پايان اين روز از رقابت‏ها با 47 مدال بيشتر از 120 مدال به 167 رسيد.

در ميان کشورهاي مدال‌آور، چين و آمريکا همچنان نزديک‌ترين رقابت را با يکديگر دارند و از نظر مجموع تعداد مدال‎هاي کسب شده در عدد 23 برابر هستند هرچند که چيني‎ها با 4 مدال طلاي بيشتر پيشتاز هستند.

در ميان 43 کشوري که تاکنون توسط ورزشکاران خود به مدال سي‎امين المپيک تابستاني دست يافته‎اند، تنها 20 کشور صاحب مدال طلا شده‎اند. علاوه بر اسلووني که روز گذشته با کسب اولين مدال خود به رنگ طلا، وارد جدول توزيع مدال‏ها شد، آلماني‏ها نيز صاحب دو مدال طلا شدند. آلمان که پيش از اين يک مدال نقره کسب کرده بود با تصاحب اين مدال‌هاي طلا و دو نقره و يک برنز ديگر در جدول توزيع مدال‎ها از رده 21 (مشترک با 6 کشور ديگر) به رده هشتم صعود کرد.

کاروان ورزش کشور ميزبان نيز روز گذشته يک مدال نقره به مجموع سه مدال خود اضافه کرد با اين حال يک رده سقوط داشت و در رده بيست و يکم قرار گرفت.

شمار کشورهاي آسيايي در جدول توزيع مدال‏ها نيز جالب توجه است. چين، کره جنوبي، کره شمالي، ژاپن، قزاقستان، تايلند، چين تايپه، اندونزي، هند، مغولستان و قطر کشورهاي آسيايي مدال آور هستند در حاليکه کاروان ايران همچنان در کسب مدال ناکام بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
javad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۶ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
vaghean ke
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۳ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
جدیدترین اخبار پربازدید ها