کد خبر: ۷۰۶۳۰
زمان انتشار: ۰۲:۲۵     ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
نمايش ضعيف ورزشكاران قايقراني ، شنا و تيراندازي با كمان /
رشته قايقراني ، شنا و تيراندازي با كمان سه رشته اي بودند كه پيش از المپيك دستخوش تغييرات وزارت ورزش و جوانان شد و شايد يكي از تاثيرات منفي اين تغييرات در روز چهارم رقابت ها آشكار شد.
روز چهارم رقابت هاي المپيك لندن روز خوبي براي ورزشكاران ايراني در رشته هاي قايقراني ، شنا و تير و كمان نبود؛ دراين روز چهار ورزشكار ايراني به نام هاي شادي ، عباسي ، بيداريان و دهقان با نمايشي ضعيف از گردونه مسابقات خارج شدند. در روزچهارم رقابت هاي المپيك محمد بيداريان تنها شناگر ايراني حاضر در لندن كه از طريق وايلد كارت جواز حضور در بازي هاي المپيك را به دست آورده بود از سكوي ششم دسته سوم مرحله مقدماتي ماده 100متر آزاد به آب پريد و در نهايت ركورد 52 ثانيه و 93 صدم ثانيه را به جاي گذاشت. بيداريان در اين دسته با شناگراني از كشورهاي ارمنستان، گواتمالا، آروبا، آلباني، مالت، بوليوي و گوام رقابت مي كرد كه در نهايت در جايگاه ششم قرار گرفت تا با نمايشي ضعيف از گردونه مسابقات خارج شود. همچنين ديروز زهرا دهقان، بانوي كماندار ايران با قبول شكست مقابل حريف مكزيكي از رقابت هاي تيراندازي با كمان المپيك لندن حذف شد. زهرا دهقان كه در مرحله تعيين رنكينگ با ثبت امتياز 614 در جايگاه پنجاه و پنجم قرار گرفته بود، در مرحله يك سي و دوم به مصاف ماريانا آويتيا از مكزيك رفت كه در تعيين رنكينگ، جايگاه دهم را به خود اختصاص داده بود. ست اول اول اين مسابقه با نتيجه تساوي 28 - 28 به پايان رسيد. در ست دوم حريف مكزيكي با نتيجه 26 - 20 به برتري رسيد. در ست سوم، دو ورزشكار بار ديگر به تساوي 27 - 27 رسيدند. ست چهارم با برتري 27 - 23 كماندار مكزيكي به پايان رسيد.
حذف شادي و عباسي
اما اين پايان ناكامي ورزشكاراني نبود كه فدراسيون هاي ورزشي آنها پيش از المپيك دستخوش تغييرات شده بود. در ادامه مسابقات ديروز حسن شادي و سولماز عباسي از راهيابي به نيمه نهايي رقابت هاي روئينگ انفرادي المپيك بازماندند. محسن شادي در مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي روئينگ انفرادي مردان المپيك به مصاف حريفان خود رفت و با ثبت ركورد 7 دقيقه و 32 ثانيه و 72 صدم ثانيه در جايگاه ششم گروه خود قرار گرفت. ركورد محسن شادي در اين مرحله، بدترين ركورد اين قايقران در المپيك لندن بود. همچنين سولماز عباسي در مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي روئينگ انفرادي المپيك در گروه خود ششم شد. سولماز عباسي در مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي روئينگ انفرادي زنان المپيك به مصاف حريفان خود رفت و با ثبت ركورد 8 دقيقه و 27 ثانيه و 28 صدم ثانيه در جايگاه ششم گروه خود قرار گرفت.
آشكار شدن اثر منفي تغييرات
ورزشكاران كشورمان پس از ناكامي در المپيك روي موضوع عدم ثبات مديريت تاكيد داشتند. رشته قايقراني ، شنا و تيرو كمان سه رشته اي بودند كه پيش از المپيك دستخوش تغييرات وزارت ورزش و جوانان شد و شايد يكي از تاثيرات منفي اين تغييرات در روز چهارم رقابت ها مشخص شد. هر چند از شادي ، عباسي ، بيداريان و دهقان انتطار كسب مدال طلا در المپيك نمي رفت اما حداقل خواسته اهالي ورزش اين بود كه ورزشكاران قايقراني، شنا و تيرو كمان عملكردي بهتر ازاين را به نمايش مي گذاشتند.
 
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
چیه میخاستی مدال بیارن
اونم رشته هایی که حتی توی آسیا مدال نداریم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها