کد خبر: ۷۰۵۴۹
زمان انتشار: ۱۵:۵۱     ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از انتخاب نمایندگان عضو این کمیسیون در مجامع مختلف خبر داد.

فارس، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی نمایندگان خود را برای عضویت در مجامع و شوراهای مختلف انتخاب کرد، گفت: اعضای این کمیسیون محمدصالح جوکار را به عنوان نماینده کمیسیون در هیئت امنای موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاع برگزید.

وی ادامه داد:‌ همچنین مطابق آیین نامه داخلی مجلس کمیسیون امنیت ملی باید چهار عضو خود را برای عضویت در شورای حل اختلاف شوراهای وزارت کشور به صحن مجلس معرفی کند تا نمایندگان از بین آنها دو نفر را جهت عضویت در شورای حل اختلاف وزارت کشور انتخاب کنند که بر این اساس پس از رای‌گیری در کمیسیون عوض حیدرپور، فتح‌الله حسینی، حجت‌الله خدایی سوری و مهدی داوتگر برگزیده شدند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه اعضای پیشنهادی کمیسیون جهت شرکت در دبیرخانه دائمی کنفرانس‌های بین‌المللی حمایت از ملت فلسطین انتخاب شدند که بر این اساس حسن کامران و احمد احمدی رای آوردند و مطابق آیین‌نامه منتخبین مذکور به صحن علنی معرفی می‌شوند تا با رای نمایندگان به عضویت دبیرخانه دائمی درآیند.

نقوی افزود: در این جلسه اعضای کمیسیون تصمیم گرفتند برای هماهنگی بیشتر محمدصالح جوکار و محمد اسماعیل را به منظور عضویت در کمیته اجرایی پیگیری حمایت از انقلاب فلسطین به صحن علنی پیشنهاد کنند.

وی در ادامه گفت: مطابق آئین‌نامه داخلی مجلس، کمیسیون امنیت ملی باید شش تن از اعضای خود را برای شرکت در کمیسیون مشترک بررسی طرح فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی انتخاب می‌کردند که نوذر شفیعی، حسن کامران، مهدی دواتگری، حجت‌الله خدایی سوری، صفر نعیمی زر و فتح‌الله حسینی منتخبین کمیسیون برای شرکت در کمیسیون مشترک بودند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: کمیسیون به منظور انتخاب دو نفر از نمایندگان برای عضویت در شورای نظارت بر سفرهای خارجی در دولت، محمدرضا محسنی ثانی و صفر نعیمی زر را جهت پیشنهاد کمیسیون به صحن علنی برگزید.

نقوی در پایان گفت که کمیسیون پس از برگزاری انتخابات اعضا، به بررسی طرح‌ها و لوایح کمیسیون پرداخت و لایحه شفاف‌سازی و رسیدگی به اموال و دارایی‌های مسئولین کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، طرح جامع گاداستر، طرح تاسیس سازمان ملی استانداران ایران و لایحه تعیین حریم حفاظتی امنیتی اماکن و تاسیسات کشور با بررسی و اصلاحات لازم مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها