کد خبر: ۷۰۵۴۴
زمان انتشار: ۱۵:۴۵     ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
نویسنده و کارشناس عرب مسائل سوریه با اشاره به کندی عملیات پاکسازی در حلب گفت: نیروهای مسلح از شهروندان سوری به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند و چنین امری باعث شد که روند پاکسازی کند پیش رود.

"حمزه الحاج حسن" کارشناس مسائل سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با اشاره به عملیات پاکسازی شهرهای سوریه از تروریست‌های مسلح مورد حمایت برخی کشورهای غربی و عربی گفت: شهر حلب به علت نزدیکی به ترکیه به کانون تجمع تروریست‌ها و افراد مسلح تبدیل شده و در نتیجه زندگی برای مردم این شهر سخت شده است.

وی با اشاره به حمایت مردم حلب از عملیات ارتش سوریه علیه نیروهای مسلح مورد حمایت بیگانگان تاکید کرد که هویت نیروهای القاعده و برخی افراد مسلح غیر سوری آشکار شده و ارتش هیچ راهی جز رویارویی با این مجموعه‌های مسلح که امنیت ملی کشورش را هدف قرار داده، فرا روی خود نمی‌بیند.

این کارشناس مسائل سوریه با بیان اینکه عملیات ارتش به منظور باز گرداندن آرامش و امنیت به سوریه روز به روز به نتیجه نهایی نزدیک می‌شود، افزود: زیرا ارتش اصرار زیادی دارد که هیچ شهروندی در این عملیات آسیبی نبیند.

وی افزود: افراد مسلح خانواده‌های سوری را به گروگان گرفته و آنها را در منازل به عنوان سپر انسانی نگهداری می‌کنند تا از همان خانه‌ها نیروهای ارتش را هدف قرار دهند؛ زیرا می‌دانند که ارتش به اماکنی که شهروندان در آن اقامت دارند تیراندازی نمی‌کند.

حمزه حسن شهر حلب را به علت نزدیکی به مرزهای ترکیه و حضور عناصر اطلاعاتی بیگانه بویژه اطلاعات عربستان سعودی و آمریکا و همچنین افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را دارای اهمیت استراتژیکی در نبرد بین افراد مسلح و دمشق خواند و افزود: دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی علاوه بر تقدیم سلاح به مجموعه‌های مسلح آنها را از نظر اطلاعاتی حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

وی با اشاره به کشته شدن یکی از وهابی‌های سعودی در سوریه گفت: این امام جماعت مسجدی در ریاض تنها یکی از عناصر سعودی در سوریه است که همراه تروریست‌ها به جنگ با ارتش بر خاسته است،‌ مشابه این افراد در سوریه زیاد هستند که از سوی ریاض و الدوحه به سوریه گسیل می‌شوند.

این کارشناس مسائل سوریه هویت عناصر سعودی وارد شده به خاک سوریه را از نیروهای تحت ریاست بندر بن سلطان رئیس جدید دستگاه اطلاعاتی این کشور خواند و ماموریت افسران اطلاعاتی بیگانه را راه‌اندازی حمام خون در سوریه برشمرد.

وی با بعید دانستن گزینه دخالت نظامی خارجی در سوریه، عملکرد ارتش سوریه در تحت پیگرد قرار دادن افراد مسلح را موفقیت آمیز خواند و گفت: عملیات پاکسازی سوریه از وجود تروریست‌ها روز به روز به مرحله نهایی نزدیک می‌شود زیرا دمشق عزم خود را برای ریشه کنی تروریسم جزم کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها