کد خبر: ۷۰۵۳۹
زمان انتشار: ۱۵:۴۱     ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
پرسپولیس و استقلال دو تا از بزرگترین تیمهای دنیا از نظر محبوبیت و حمایت مردمی هستند. در ایران نیز حساسیت بیشتری بر روی این تیمهاست و فشار برووی کادر فنی و بازیکنان این تیمها بیشتر از سایرین است. اما نتایج ضعیف با این مساله توجیه پذیر نیست
بولتن نیوز؛ تیم فوتبال پرسپولیس تهران در سومین بازی خود از رقابت های لیگ برتر برابر تیم قعر جدولی گهر زاگرس با نتیجه مساوی متوقف شد تا با کمک داور از خطر یک شکست خانگی دیگر بگریزد.

آینده پرسپولیس مبهم است

پیشکسوت پرسپولیس معتقد است پرسپولیس خوب بازی نمی کند و آینده این تیم مبهم است: «اینکه پرسپولیس خوب بازی نمی کند و خوب هم نتیجه نمی گیرد مشهود است. آینده پرسپولیس مبهم و تاریک است. وظیفه مدیریت، کادر فنی و مسئولین تیم بسیار سخت تر از قبل است. مدیریت باید مراقب باشد این نتایج در روحیه بازیکنان تاثیرگذار نباشد زیرا تازه در اول راه هستیم و 3 بازی اتفاق خاصی نیست. اما اگر به همین منوال پیش رود می تواند پرسپولیس را دچار بحران کند.»


محمد پنجعلی در گفتگوی اختصاصی با بولتن نیوز به تشریح مشکلات پرسپولیس پرداخت و گفت: «پرسپولیس و استقلال دو تا از بزرگترین تیمهای دنیا از نظر محبوبیت و حمایت مردمی هستند. در ایران نیز حساسیت بیشتری بر روی این تیمهاست و فشار برووی کادر فنی و بازیکنان این تیمها بیشتر از سایرین است. اما نتایج ضعیف با این مساله توجیه پذیر نیست.»

در مقطع فعلی مربی ایرانی بهتر است

پنجعلی معتقد است باید باور کنیم در شرایط فعلی مربی ایرانی بلحاظ شناخت فرهنگی بر روی بازیکنان کار ساده تری پیش رو دارد. به مربی خارجی باید زمان دهیم. حتی دنیزلی هم در ایران بدلیل عدم شناخت فرهنگی به همین مشکل برخورد. بخصوص مانوئل ژوزه که هیچ شناختی از تاریخ و جغرافیای ایران هم ندارد چه برسد به فوتبال. البته اکنون که سرمربی پرسپولیس است باید به او کمک کرد تا هرچه سریعتر از بچه ها و تیم و فضای حاکم بر ای فوتبال ایران شناخت پیدا کند. مدیریت، محسن عاشوری و پیشکسوتان باید به مانوئل کمک کنند تا این شناخت برای کسب نتایج بهتر حاصل شود. البته هنوز هم خیلی دیر نشده و تازه 3 هفته از لیگ گذشته است. بنده شخصا معتقدم این تیم با این نفرات مدعی قهرمانی است؛ شک نکید.


مشکل اصلی پرسپولیس انتخاب تیم توسط مدیرعامل بود

مشکلی اصلی این بود که تیم را مدیریت بست نه مربی و زمانی مربی آمد که هیچ شناختی از تیم و بازیکنان نداشت و به اطلاعاتی که در اختیارشان قرار گرفته بود بسنده کرد. اما مشکل بعدی پرسپولیس حاشیه هاست که اگر این حاشیه ها کنترل شود با قاطعیت اعلام می کنم که نباید در قهرمانی این تیم شک کرد.

دولتی بودن، مشکل اصلی فوتبال ایران

متاسفانه فوتبال ما حرفه ای نیست. مشکل آنجاست که فوتبال در اختیار دولت است. بازیکن در فوتبال حرفه ای در هر تیمی که برود روی آن تیم تعصب دارد. مشکل فوتبال ایران عدم تفکر حرفه ای در این زمینه است. تا زمانی که بخش خصوصی در فوتبال وارد نشود هیچ مشکلی حل نخواهد شد. اگر فوتبال خصوصی شود دیگر حتی به سقف قراردادها هم نیازی نیست. بخش خصوصی به این راحتی ها به کسی پول نمی دهد و هر بازیکنان به اندازه توانایی و ارزش خود پول دریافت می کنند نه اینکه بدون زحمت و از جیب بیت المال دستمزد دریافت کنند. در ایران هیچ تیمی خصوصی نیست، حتی ذوب آهن و سپاهان و مس نیز به نوعی شبه دولتی هستند و از طریق دولت حمایت می شوند. دولتی بودن مشکلی است که به تیمهای ملی نیز سرایت کرده و نتیجه اش را در حذف تیمهای جوانان، امید، بزرگسالان و ... نیز شاهد هستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها