کد خبر: ۷۰۴۲۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۱۰ مرداد ۱۳۹۱

«هيچ دليلي وجود ندارد كه بگوييم اگر اوباما دوباره انتخاب شود بتواند برنامه هسته اي ايران را متوقف كند اما دليلي هم در دست نيست كه تصور كنيم رقيب جمهوري خواه او اثرگذارتر خواهد بود.»

به گزارش کیهان، جفري گلدبرگ تحليلگر آمريكايي با انتشار اين تحليل در روزنامه استارتريبيون، به سفر ميت رامني نامزد جمهوري خواه به تل آويو اشاره كرد و نوشت: اوباما خود را وقف جلوگيري از ايران به هر وسيله ممكن كرده است و سه سال سابقه او به عنوان رئيس جمهوري آمريكا مي تواند تصديقي بر اظهاراتش باشد اما رامني فقط رجز مي خواند.

استار تريبيون نوشت: تحريم هاي غرب نتوانسته است رژيم ايران را به متوقف كردن غني سازي اورانيوم ترغيب كند و مذاكره با اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل نيز هيچ نتيجه اي به همراه نداشته است.

اين تحليلگر نشريه آتلانتيك در گزارش خود كه از سوي استار تريبيون منتشر شده مي افزايد: رامني با چالش هاي مهمي در زمينه درگيري با ايران مواجه خواهد شد كه اوباما با اين چالش ها روبرو نيست. رامني در سال 2013 ميلادي يك رئيس جمهوري تازه وارد و بي تجربه خواهد بود. فهميدن مسائل مربوط به ايران دشوار است و رژيم ايران نيز به خوبي از اين مساله مطلع است.

گلدبرگ نوشت: رامني نسبت به ادامه راه «جرج بوش» كه به دو كشور مسلمان حمله كرد و در نتيجه آن محبوبيت خود را از دست داد علاقه اي ندارد.

در اين تحليل آمده است: توسل يكجانبه به قوه قهريه در خاورميانه براي دموكرات ليبرالي مانند اوباما قابل قبول است اما براي جمهوري خواه محافظه كاري چون رامني مي تواند به يك دردسر تبديل شود.

روزنامه آمريكايي تاكيد كرده است: هيچ سندي وجود ندارد كه نشان دهد رامني در زمينه مذاكره با روسيه جلب حمايت بين المللي از تحريم هاي سخت و متقاعد كردن متحدان درباره ضرورت اجراي حمله به ايران از اوباما بهتر عمل كند. البته هيچ دليلي وجود ندارد كه بگوييم اوباما چنانچه دوباره انتخاب شود بتواند برنامه هسته اي ايران را متوقف كند اما هيچ دليلي نيز وجود ندارد كه تصور كنيم رامني تاثيرگذارتر از اوباما خواهد بود.

گفتني است ميت رامني پريروز در تل آويو با بنيامين نتانياهو ديدار كرد. يكي از مشاوران رامني مي گويد در صورت حمله اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران، رامني از اين اقدام پشتيباني خواهد كرد. دان سنور، در جمع خبرنگاران در اسرائيل گفت: «آقاي رامني به هر تصميم اسرائيل در ارتباط با ايران احترام مي گذارد و اگر اسرائيل ناچار به دفاع از خود شود تا مانع از دستيابي ايران به جنگ افزار هسته اي شود، رامني از آن حمايت مي كند.»

رامني ادعا مي كند اوباما موجب تضعيف و تحقير اسرائيل به عنوان نزديك ترين هم پيمان آمريكا شده است.

نتانياهو در ديدار رامني گفت: من كاملا با ميت هم عقيده ام كه بزرگترين خطر، وجود سلاح هسته اي در دستان ايران است. بايد هرچه در توان داريم براي بازداشتن آنها استفاده كنيم زيرا تا امروز تحريم ها حتي ذره اي هم موفق نبوده است.

5 ميليون نفر (كمتر از 2درصد) جمعيت آمريكا يهودي هستند اما رقباي انتخاباتي در اين كشور معمولا براي برنده شدن دست به دامن لابي صهيونيستي و كمك هاي مالي و رسانه اي آنها مي شوند. گفته مي شود 65 درصد يهوديان آمريكا به طور سنتي از اوباما حمايت مي كنند.

جمهوري اسلامي ايران پيشرفت و توسعه برنامه هسته اي خود را در دوره حاكميت نومحافظه كاران (سال 2005) از سر گرفت در حالي كه هنوز 3 سال از حاكميت بوش و كابينه او باقي مانده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها