کد خبر: ۷۰۱۳۸
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۰۹ مرداد ۱۳۹۱
وزنه‌بردار کره‌شمالي با شکستن رکورد دوضرب وزنه بردار افسانه‌اي ترک ها، نخستين مدال طلاي رقابت‌هاي وزنه برداري مردان را در المپيک 2012 لندن به دست آورد.
يان چول اوم از کره شمالي درحالي به مدال طلاي دسته 56 کيلوگرم رقابت‌هاي وزنه‌برداري مردان رسيد که در پايان حرکت‌هاي يکضرب با حدنصاب 125 کيلوگرم جايي در ميان 5 وزنه بردار برتر اين وزن نداشت، اما در دوضرب همه را غافلگير کرد و پس از مهار وزنه 165 کيلويي و مسجل شدن طلاي خود به رکورد دوضرب المپيک هليل موتلو که 12 سال پيش در سيدني به ثبت رسيده بود، حمله کرد و با مهار وزنه با ارزش 168، به ميزان يک کيلوگرم اين رکورد را ارتقا بخشيد.

اين وزنه بردار 21 ساله کره شمالي که بهترين عنوانش تا قبل از اين کسب عنوان ششمي مسابقات جهاني پاريس بود با حدنصاب مجموع 293 کيلوگرم (26 کيلوگرم بيشتر از آنچه در پاريس 2011 زده بود) قهرمان المپيک شد و اجازه نداد چيني‌ها در اولين وزن رقابت‌هاي وزنه‌برداري مردان به مدال طلا برسند.


در اين وزن جينگ بيائو وو از چين، قهرمان سال‌هاي 2010 و 2011 جهان با حدنصاب مجموع 289 کيلوگرم (133 در يکضرب و 156 در دوضرب) به مدال نقره رسيد و والنتين هريستوف آذربايجاني، قهرمان امسال اروپا با رکورد مجموع 286 کيلوگرم (127 در يکضرب و 159 در دوضرب) روي سکوي سوم المپيک ايستاد.


اوت کردن خليل از تونس و عثمان علي اف از قرقيزستان که در حرکت يکضرب با مهار وزنه هاي 132 و 127 کيلوگرم، پس از وزنه بردار چيني در رده هاي دوم و سوم قرار داشتند، از اتفاقات مهم دسته 56 کيلوگرم بود. اين دو وزنه بردار در حرکت دوضرب هيچ کدام از وزنه هاي درخواستي را بالاي سر نبردند و از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها