کد خبر: ۷۰۰۲۵
زمان انتشار: ۱۷:۱۲     ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
به گزارش بی باک، یکسال از اعلام موجودیت جبهه پایداری انقلاب اسلامی گذشت. سالی پر از شانتاژ و هیاهو علیه یک گفتمان و جبهه انقلابی. هجمه های دشمنان نظام و انقلاب علیه بزرگان دینی و انقلابی امری تازه و جدید نبود که دنبال مجالی برای گلایه گشت اما اینکه حجم تخریب ها و هجمه ها از سوی برخی نیورهای داخل نظام بدین شدت باشد، امری غیرقابل تصور و دور از انتظار بود. در همین راستا خبرنگار " بی باک" به سراغ دکتر علی اصغر زارعی، نماینده محترم مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی و دبیر استانهای جبهه پایداری انقلاب اسلامی رفته است تا در این راستا به گفتگو بنشیند.

مشروح این گفتگو در ادامه تقدیم می گردد.

چه ضرورتی در جامعه باعث شد که جبهه پایداری تأسیس شود؟

بعد از حوادث فتنه 88 و روشن شدن مواضع برخی جریانها و افراد و به دنبال آن حوادثی که ابتدا سال 90 اتفاق افتاد (در بحث حذف آقای مصلحی) نوعی سر خوردگی در دوستان حامی  جریان نیز به وجود آمد. با شفاف شدن مواضع اصلاح طلبان و ساکتین فتنه و جریان انحرافی ایجاب می کرد  تا یک مسیر روشن که همان مسیر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است شفافتر بیان شود و یک علم نماد این حرکت باشد.

 افراد و جریان های  مختلفی هم در خط امام و رهبری محسوب می شدند که با مطرح شدن انتخابات مجلس خود این افراد دچار اختلال شدن لذا جبهه ی پایدارری  در شرایطی به وجود آمد که می بایستی صنعتی از آرمان های امام درست می شد. مجموعه پدیده حزب الله باید حرکت جدیدی را آغاز می کرد و بعد از صحبت با علما و فقها تاییدیه این کار داده شد.

جبهه ی پایداری در شرایط سختی ایجاد شد. فلسفه  وجود جبهه پایداری بر اصول و همچنین معیار های افراد بود. تاکید بر پافشاری بر مبنای اعتقادی ،کوتاه نیامدن از مواضع انقلاب است.

با تأسیس جبهه پایداری انقلاب اسلامی ، اعضای این جبهه مخالف صریح خود را با وحدت با برخی جریانات اصولگرایی و افراد مطرح کردند. آیا تعریف شما و دوستانتان از وحدت متفاوت بود؟

وحدت خوب است اگر هدف درست و ترکیب درستی با هدف باشد. ما وقتی عملکرد جریان ها را مشاهده می کردیم، در بین اصلاح طلبان وحدت را وحدت منفعتی می دیدیم فتنه ی 88 به دلیل  تاثیر گذاری اصلاح طلبان در مجلس بود لذا تلاش ما بر بیشتر شدن تاثیر گذاری اصول گراها بر مجلس می باشد.



بعد از شروع مجلس هشتم وحدت اصلاح طلبان وحدت منسجمی نبود. در آن دوران رهبری بر اصل حضور در انتخابات تاکید می کردند. بعد از انتخابات ریاست جمهوری نوبت انتخابات مجلس بود و عقل حکم می کرد که فضای وحدتی ایجاد کنیم. جایی که ما نیاز به وحدت داشتیم آقایان شروع به رقابت کردند و جایی که نیاز به رقابت داشتیم آنها به وحدت متمایل می شدند. ما در آن زمان بر اصول پافشاری داشتیم. رقابت و این پافشاری بر اصول، اصلاح طلبان را در شرایط بدی قرار داد.

به نظر شما عملکرد جبهه در ایام انتخابات چگونه بود؟

ارزیابی من بسیار مثبت است. چون ما مجبور بودیم در زمان کمی اعلام موجودیت کنیم و حرکت ما در راستای این مسیر حساس آن هم بدون اساسنامه، بسیار خوب پیش رفت. در آن زمان کوتاه ما فرصت ارائه اساسنامه را نداشتیم ولی الان این فرصت را پیدا کردیم که انشا الله همین روزها اساسنامه را ارائه کنیم.

بارها دوستان شما در جبهه صحبت از تخریب می کردند این تخریب ها چه بود؟

بعد از جریان فتنه 88 و بعد از نقش افرینی های جریان انحرافی، عده ای از افراد و جریان ها حس کردند که حامیان انقلاب دچار سرخوردگی شدند و فرصت خوبی است تا مجلس را مدیریت کنند. با اعلام تاسیس جبهه ی پایداری برخی جریانات احساس خطر کردند لذا از روز اول علیه جبهه تبلیغ کردند. تبلیغ هایی مانند متهم کردن به وابستگی به جریان انحرافی، متهم کردن به مبهم بودن چگونگی دریافت منابع مالی و این هجمه را با افراد عضو جبهه شروع کردند.

جبهه ی پایداری برای برخی افراد و جریانها مانعی بود و هست و دیدیم که در انتخابات هم از هیچ اقدامی برای سیاه نمایی و تخریب علیه جبهه پایداری فرو گذار نبودند ولی جبهه ی پایداری توانست این موانع را به خوبی پشت سر بگذارد.

در ترکیب انتخابات مجلس الان جبهه ی پایداری تاثیرگذاری قابل توجهی را دارد. مسائلی که در ابتدا اتفاق افتاد، فضای لابی گری سنگینی بود. آنها توانستند فضا سازی اولیه داشته باشند ولی در ادامه نمی توانند چون هر چه فضا شفاف تر شود، اصول گرایی واقعی پدیدار می شود.

انتصابات جدید که از سمت ریاست مجلس صورت گرفته را چگونه ارزیابی می فرمائید؟

ما فکر می کنیم که یکی از شاخصه های انتخاب افراد شایسته سالاری است. افراد و جریان ها با ترکیب مختلفی تحت تاثیر لابی گری قرار گرفتند و از این حیث قابل انتقاد هستند و ما این انتقادات را حتما مطرح می کنیم.

با وجود نقش لابی هایی که حضرتعالی مطرح می کنید، دستاورد جبهه پایداری از حرکت گفتمانی خود چه می باشد؟

علی رغم نفوذ و نقش لابی ها در برخی جایگاه ها و نهادها، جبهه پایداری کماکان جریان گفتمانی خود را ادامه خواهد داد و بروز این حرکت را زود هنگام می دانیم اما بدانید که یکی از اهداف اصلاح طلبان حضور ممتد داشتن در انتخابات است و دیگر اینکه حرکت خیانت بار حذف و پاک کردن انتخابات از ذهن ها را در دستور کار دارند تا اینکه در ادامه فضا را برای افراد جبهه ی پایداری انقلاب اسلامی و نیروهای انقلاب تنگ کنند.

با توجه به ریاست دبیر جبهه پایداری انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی بر  کمسیون فرهنگی مجلس نهم ، آیا جبهه پایداری برنامه مدون خاص فرهنگی در این راستا دارد؟

مسائل فرهنگی زمین مانده بسیاری داریم.  جناب آقای آقاتهرانی  با همین دغدغه ها تلاش خود را می کند و در مسائل فرهنگی اقدامات لازم را خواهند کرد در حال حاضر کمیسیون فرهنگی ترکیب خوبی دارد و برنامه این کمیسیون در حال تدوین است که ظرف یکی دو هفته آینده ارائه خواهد شد. ما منتظر این هستیم که کمیسیون فرهنگی برخی از مسائل فرهنگی را به پایان برساند. کمیسیون فرهنگی برای جنگ نرم دشمن هم اقدامات خوبی خواهد داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها