کد خبر: ۶۹۹۳۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه با اعلام آغاز نشست های تخصصی تدوین سناریوی جدید اعزام نیروی کار به خارج، از تهیه لیست پیشنهادی کشورهای نیروپذیر خبر داد.
محمدحسین فروزان مهر در گفتگو با مهر از برگزاری نشست های تخصصی با حضور دفاتر مشاوره شغلی بین المللی و نمایندگانی از وزارت امور خارجه به منظور تدوین برنامه های جدید اعزام نیروی کار به خارج کشور خبر داد و گفت: اولین جلسه هماهنگی در قالب کارگروه ماده 35 آئین نامه اجرایی کاریابی ها، برگزار شد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: نماینده وزارت امور خارجه در این نشست از وضعیت بازار کار کشورهایی که قبلا لیست پیشنهادی آن تهیه شده بود، گزارشی را ارائه کرد.

فروزان مهر با تاکید بر اینکه قبلا بررسی اعزام نیروی کار به برخی کشورهای اروپایی، استرالیا و کانادا پیشنهاد شده بود، افزود: با تجه به وضعیت موجود و رکود اقتصادی در برخی کشورها به ویژه در اروپا، ورود پیدا کردن به بازارهای کار خارجی سخت است، اما ما در حال جمع بندی و کارشناسی بر روی پیشنهادات هستیم.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه پیشنهادات در نهایت به وزارت امور خارجه برای تایید و بررسی نهایی ارائه خواهد شد، گفت: از این طریق به دنبال یافتن بهترین زمینه ها برای حضور کارجویان ایرانی در خارج کشور هستیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط با عملکرد دفاتر کاریابی بین المللی در سال جاری و وضعیت اعزام ها، اظهار داشت: کاریابی های خارجی در ساختار خاص خودشان کار را دنبال می کنند.

وی بیان داشت: با این حال تعداد اعزام های صورت گرفته از طریق دفاتر کاریابی به میزانی نیست که مدنظر ما باشد و برنامه های پیش بینی شده ما اعزام های بهتری را درنظر دارد.

فروزان مهر خاطر نشان کرد: طبق برنامه پنجم توسعه قرار است هر سال 5 هزار نفر نیروی کار به خارج کشور اعزام شوند. بنابراین هدف کمی کار مشخص است اما بخشی از کار نیازمند معرفی بهترین شرایط اعزام نیروی کار از سوی وزارت امور خارجه است.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین آگاهی داشتن و به روز بودن نسبت به بازارهای کار خارجی را مستلزم بررسی های دقیق و کارشناسی دانست و گفت: با اینکه هنوز به لحاظ آمار کمی نمی توان وضعیت اعزام ها را در سال جاری بررسی کرد، اما این موضوع به معنای تعطیلی اعزام نیروی کار به خارج کشور نیست و کارها در روال عادی در جریان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها