کد خبر: ۶۹۷۹۱
زمان انتشار: ۱۸:۳۹     ۰۷ مرداد ۱۳۹۱
بنا بر طرح سازمان لیگ بر‌تر تیم‌های لیگ برتری، تنها مجازند سه بازیکن از یکدیگر به خدمت بگیرند و این برای تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به چهار بازیکن افزایش خواهد یافت. در این فصل هر تیم می‌توانست هفت بازیکن لیگ برتری در اختیار بگیرد که این سهمیه برای تیم‌های تازه راه یافته به لیگ بر‌تر، هشت بازیکن بود. این طرح برای نهایی شدن نیاز به مصوبه اعضای هیأت رئیسه سازمان لیگ بر‌تر و همچنین تأیید هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال دارد.
سخن از حذف صبای قم از لیگ قهرمانان آسیا به میان آمده است؛ تیمی که در فصل گذشته لیگ بر‌تر بر سکوی چهارم ایستاد و طبیعتا باید فصل آتی در مرحله پلی آف این رقابت‌ها حضور یابد.

به گزارش «تابناک»، غلامرضا بهروان، سرپرست سازمان لیگ بر‌تر در این باره گفت: دو سهیمه مستقیم و دو سهمیه پلی آف برای فوتبال ایران پابرجاست و اگر تصمیم جدیدی در این باره گرفته شود، در فصل ۲۰۱۳ این رقابت‌ها اعمال خواهد شد. نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا به زودی به تهران می‌آیند و با بازدید از امکانات، امتیازی برای ایران در نظر خواهند گرفت که اگر این امتیاز کمتر از شش هزار باشد، سهیمه‌ای به فوتبال ایران تعلق نخواهد گرفت که این دور از ذهن است و هر چند این امتیاز به ده هزار نزدیک شود، بر میزان سهمیه‌های فوتبال ایران افزوده خواهد شد.

و اما سازمان لیگ بر‌تر طرحی را برای فصل آتی در نظر دارد تا تیم‌های فقیر در برابر تیم‌های کهکشانی احساس کمبود کنند. پیش از آغاز فصل جاری به زعم مدیران عامل چند باشگاه از جمله فجر سپاسی که بودجه‌شان ناچیز بود، بازار نقل و انتقالات جنگ دارا و ندار بود و تیم‌های ندار باید می‌ایستادند تا نخست تیم‌های کهکشانی خرید کنند و هر چه بازیکن باقی ماند، آن‌ها به خدمت بگیرند! البته در میدان عملا دیدیم که تیم‌های ندار، بهتر از تیم‌های دارا هستند و بهتر هم نتیجه می‌گیرند که نمونه‌اش پیروزی سه بر دو فجرسپاسی در برابر پرسپولیس در استادیوم آزادی بود.

بر پایه طرح سازمان لیگ بر‌تر، تیم‌های لیگ برتری تنها مجازند سه بازیکن از یکدیگر به خدمت بگیرند و این برای تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به چهار بازیکن افزایش خواهد یافت. در این فصل هر تیم می‌توانست هفت بازیکن لیگ برتری در اختیار بگیرد که این سهمیه برای تیم‌های تازه راه یافته به لیگ بر‌تر هشت بازیکن بود. این طرح برای نهایی شدن نیاز به مصوبه اعضای هیأت رئیسه سازمان لیگ بر‌تر و همچنین تأیید هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال دارد.

همچنین بر پایه آخرین اخبار رسیده از سازمان لیگ بر‌تر در تقویم فصل جاری فوتبال ایران برنامه جام حذفی هم گنجانده شده که به زودی اعلام رسمی خواهد شد. البته یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کرده است، جام حذفی در صورت موافقت کروش برگزار خواهد شد که غلامرضا بهروان این خبر را رد کرد و گفت: کروش برای سازمان لیگ بر‌تر تصمیم نمی‌گیرد. هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، تصمیم به برگزاری جام حذفی گرفته و به این دلیل، از کسی نظر نمی‌گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها