کد خبر: ۶۹۷۶۲
زمان انتشار: ۱۷:۴۸     ۰۷ مرداد ۱۳۹۱

بر اساس اسناد منتشر شده از سایت ویکی لیکس قذافی در بحبوحه جنگ با مخالفان چندین بار درخواست پناهندگی به الجزایر داده بود و در نهایت نیز اطلاعات الجزایر مخفیگاه وی را شناسایی و به ناتو خبر داد.

به گزارش فارس، یک تلگراف منتشر شده از سوی ویکی لیکس جزئیات جدیدی از کشته شدن سرهنگ معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی را فاش کرده است.

در این تلگراف آمده است :دستگاه اطلاعاتی الجزایر مخفیگاه قذافی را پس از مکالمات تلفنی وی شناسایی کرد و معلوم شد که قذافی در منطقه بنی ولید در 100 کیلومتری جنوب غرب طرابلس است.

پس از آن اطلاعات الجزایر این موضوع را به انگلیسی ها که در جستجوی وی بودند ابلاغ کرد و این در حالی است که یک نیروی ویژه وابسته به انگلیس در لیبی در تعقیب قذافی بود.

در این تلگراف که دیپلمات های آمریکایی از لیبی ارسال کردند آمده است: سرنگونی قذافی به نفع الجزایر بود تا  از اتحاد وی با گروه القاعده در کشورهای اسلامی غرب آفریقا جلوگیری کند.

بر اساس سند ویکی لیکس یک منبع دیپلماتیک الجزایر تاکید کرد که قذافی درخواست پناهندگی به الجزایر داده بود اما عبدالعزیز بوتفلیقه در مکالمه های تلفنی مکرر درخواستش را نپذیرفته بود.

"مالک الشریف"، یکی از انقلابیون لیبی که در آزادسازی شهر سرت از دست قذافی شرکت داشت در گفت وگو با روزنامه مصری الوطن گفت: اطلاعات الجزایر مخفیگاه قذافی را بر اساس آخرین مکالمه تلفنی وی با یکی از فرزندانش شناسایی کرد و این بخش تلگراف درست است اما الجزایر به اطلاعات فرانسه و نه انگلیس از مکان اختفای قذافی خبر داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها