کد خبر: ۶۹۵۴۹
زمان انتشار: ۲۳:۴۱     ۰۶ مرداد ۱۳۹۱
مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس در گفت و گو با شبکه CNN با بیان این که فوتبال ایران با فوتبال مصر و کشورهای عربی متفاوت است، گفت که برداشت ذهنی او از ایران کاملا تغییر کرده است.
ایسنا، احمد ناجی مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس که اخیرا به این تیم اضافه شد در گفت و گویی که با کانال CNN عربی انجام داد به ستایش از فوتبال ایران پرداخت و آن را متفاوت با فوتبال کشورهای عربی و مصری دانست.

در زیر متن مصاحبه این مربی مصری را می‌آوریم:

 

* الان که در تیم پرسپولیس تهران مشغول به کار هستی چه برداشتی از فوتبال ایران دارید؟

ـ فوتبال ایران بر خلاف افکار عمومی در مصر بسیار پیشرفته است. ایران به طور کلی کشور متفاوتی است و برداشت ذهنی که از این کشور داشتم اشتباه بود.

 

* فوتبال ایران چه تفاوتی با فوتبال در مصر و دیگر کشورهای عربی دارد؟

ـ زیر ساخت‌های موجود در ایران بزرگ است که در اغلب باشگاه های مصری و مربی وجود ندارد. در ایران ورزشگاه‌ها محل تمرین برخلاف ورزشگاه‌های برگزاری بازی‌های پیشرفته‌تر هستند. دولت ایران به ورزش و به ویژه فوتبال توجه خاصی دارد، همین کافی است که بگویم برای تمام بازی‌هایی که پرسپولیس میزبان است، حدود 100 هزار هوادار به ورزشگاه می آیند و چنین حضوری کمتر در فوتبال مصر وجود دارد. گذشته از این ایران بازیکنان لژیونر زیادی در باشگاه‌های اروپایی داشته و این به پیشرفت فوتبال در این کشور کمک کرده است.

 

* چطور شد سر از فوتبال ایران درآوردید؟

- مانوئل ژوزه به من پیشنهاد حضور در پرسپولیس را داد و من هم بدون درنگ با پیشنهاد او موافقت کردم، چرا که مدت‌ها است در کنار او کار می‌کنم و از بودن با او احساس راحتی و آرامش می‌کنم و اصلا به جنبه مالی این انتقال فکر نکردم.

 

* چرا مانوئل ژوزه تصمیم گرفت الأهلی را با وجود موافقت سران باشگاه با ادامه همکاری با او ترک کند؟

- ژوزه با خود و دیگران رو راست و صادق است. او وقتی سال گذشته فوتبال مصر پس از اتفاقات پورت سعید به حالت تعلیق درآمد به سران باشگاه گفت که دیگر نمی خواهد در این تیم به کار ادامه دهد. این تصمیمی بود که فقط افرادی چون او می توانستند بگیرند چرا که می توانست با تقاضای دستمزد بالاتر و بدون انجام دادن فعالیتی در این تیم بماند اما با این حال تصمیم به جدائی گرفت.

 

* الان چه برداشتی از ایران دارید؟

ـ ایران بر عکس تصور ذهنی ما کشوری با فضای باز است. وقتی به این کشور پا گذاشتم شگفت زده شدم، چرا که تصور ذهنی که داشتم تغییر کرد. مردم در ایران مهربان و دوست داشتنی هستند و به زندگی عشق می‌ورزند. پیشرفت در ایران به وضوح مشاهده می‌شود. از این که در پرسپولیس کار می‌کنم، خوشحالم و امیدوارم تجربه موفقی در این تیم داشته باشم.

 

* با توجه به این که شما نمی‌توانید با زبان فارسی صحبت کنید چگونه با دروازه‌بان‌های تیم صحبت و رابطه برقرار می کنید؟

ـ با زبان انگلیسی با آن ها صحبت می‌کنم. تلاش می‌کنم تا زبان فارسی را هم یاد بگیرم. یادگیری زبان فارسی آن گونه که بعضی‌ها فکر می‌کنند سخت نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها