کد خبر: ۶۹۳۹۱
زمان انتشار: ۱۵:۴۱     ۰۵ مرداد ۱۳۹۱
حجت‌الاسلام والمسلمین قائم‌مقامی:
حجت‌الاسلام والمسلمین قائم‌مقامی با بيان اينكه تركيب آرمانگرايي با واقعيت‌گرايي مناسب است، افزود: اين مورد يك حالت تعادلي را به وجود مي‌آورد كه به طرف پيروزي، حق، دين و ولايت الهي حركت مي‌كند. مثال شاخص آن هم ولايت فقيه و شخص مقام معظم رهبري است. يعني اگر كسي بگويد كه نمونه شخصي را بياوريم كه هم آرمانگرا است و همزمان واقعيت‌ها را هم لحاظ مي‌كند بايد بگوييم رهبر معظم انقلاب.
به گزارش سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598، حجت‌الاسلام والمسلمین قائم‌مقامي با بيان اين كه تركيب حساس و دقيق آرمانگرايي و واقعيات از موضوعات بسيار مهم است، گفت: چرا كه ممكن است مسئله آرمان و واقعيات در وادي نظر با هم تضاد داشته باشند.

استاد قائم مقامی افزود: علت هم اين است كه واقعيت خودش به دو نوع تقسيم مي‌شود؛ اول واقعيت حقيقي و دوم واقعيت‌نمايي و مقام معظم رهبري هم در اين قسمت به اين موضوع اشاره فرمودند كه ما بايد بين واقعيت اصيل و واقعيت‌نمايي تفكيك قائل شويم.

وي در گفت‌وگو با ایران با بيان اين كه واقعيت‌نمايي با‌ آرمانگرايي در تضاد است، خاطرنشان كرد: واقعيت‌هاي اصيل در راستاي آرمانگرايي هستند و يك انسان خردمند بايد توأمان هم به آرمان‌ها و ارزش‌ها و اصول توجه داشته باشد و هم به واقعيت‌ها كه در بر گيرنده شرايط، ظرفيت‌‌ها و امكانات است.

قائم مقامي با اشاره به دو طرف انحرافي اين تركيب، تصريح كرد: يك طرف آن آرمانگرايي بدون لحاظ واقعيت است مثل كسي كه به فرموده مقام معظم رهبري بخواهد آرمان‌ها را بدون صرف هزينه پياده كند و يا مثلاً مي‌خواهد كه سريعاً بدون طي مراحل همه آرمان‌ها پياده شود. وقتي هم كه نمي‌شود، دچار مشكلات فكري و عملي مي‌گردد. حالت ديگر واقع‌گرايي بدون آرمان است كه در اين حالت نگاه انسان به واقعيت‌هاي ظاهري است و نمي‌تواند واقعيت‌هاي دقيق را تشخيص دهد.

وي با بيان اينكه تركيب آرمانگرايي با واقعيت‌گرايي مناسب است، افزود: اين مورد يك حالت تعادلي را به وجود مي‌آورد كه به طرف پيروزي، حق، دين و ولايت الهي حركت مي‌كند. مثال شاخص آن هم ولايت فقيه و شخص مقام معظم رهبري است. يعني اگر كسي بگويد كه نمونه شخصي را بياوريم كه هم آرمانگرا است و همزمان واقعيت‌ها را هم لحاظ مي‌كند بايد بگوييم رهبر معظم انقلاب.

حجت‌الاسلام والمسلمین قائم مقامي در ادامه اظهار داشت: الان مقام معظم رهبري بيش از هر كس ديگري در متن واقعيت‌هاي نظام و حكومت قرار دارند، از مشكلات باخبرند اما در عين حال بيش از هر كس اميدوار مي‌باشند. اين نكته مهمي است. يعني بيش از ديگران ضعف‌ها و تنگناها را مي‌بينند و بيش از ديگران اميدوار هستند.

وي درخصوص نگاه امروز رسانه‌ها و شخصيت‌هاي سياسي نيز گفت: رسانه‌ها مسئولان، شخصيت‌ها، روحانيون و علما بايد ديدگاه‌شان را به ديدگاه حق و عدل كه نماينده‌اش در حال حاضر مقام معظم رهبري هستند نزديك كنند.

قائم مقامي در ادامه به سخنان مقام‌معظم رهبري درخصوص مشكلات اقتصادي اشاره كرده و خاطرنشان كرد: بايد ببينيم چه فرقي است بين مشكلاتي كه ما داريم و مشكلاتي كه غربي‌ها دارند اين خودش بخش بسيار مهمي است كه به نوعي به شناخت واقعيات تشويق‌كننده برمي‌گردد. مسئله بسيار مهم تشخيص اين دو نوع مشكل است.

وي با بيان اينكه نظام ما يك نظام تازه و مبتني بر دو محور مديريت امام و امت است، تصريح كرد: بي‌ترديد معتقديم اين مبناي نظام آينده جهان است. نظام استكباري كه ادامه نظام سلطنت و پادشاهي گذشته است و با يك روسازي و نوسازي جديد آمده امروز دچار بحران است. ما هم دچار بحرانيم ولي با اين تفاوت كه بحران يك نظام بحران تولد و بحران نظام ديگر بحران مرگ است!

حجت‌الاسلام والمسلمین قائم‌مقامي با بيان اينكه مقام معظم رهبري به درستي اين صحنه را تبيين كردند، تصريح كرد: افراد بايد خود را اصلاح كنند و بين اين دو نوع بحران تفكيك قائل باشند. چرا كه اين دو قابل قياس با يكديگر نيستند و درك اين مطلب نيازمند جهاد مدبرانه است. برخي برخلاف رويكرد رهبري گفتند بزودي در كشور قطحي مي‌شود!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۳ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
حاج آقا کلیدی ترین نکته را برای فهم مخاطبان به احسن وجه گفته اند :بحران نظام اسلامی بحران تولد است و بحران غرب ؛بحران مرگ واتمام سلطه و تحمیل است . از آشنایی با این دیدگاه و توسعه فکری در خودم خداوند بزرگ را سپاسگذارم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها