کد خبر: ۶۹۳۴۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۲     ۰۵ مرداد ۱۳۹۱
محمد زارع فومنی، دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی عصر امروز در پاسخ به اظهار نظر برخی از اصلاح طلبان مبنی بر حذف افراد فرصت طلب از جبهه اصلاحات گفت: برخی افراد به منظور گرفتن پست و مقام و سوار شدن بر قطار اصلاحات، خود را اصلاح طلب می نامند اما در واقع اینطور نیستند.
 
وی ادامه داد: اگر کسی اصلاح طلب اصیل باشد هرگز به دنبال حذف دیگران نیست و افرادی که به دنبال حذف دیگران از دایره اصلاحات اند، افرادی تند رو هستند.

زارع فومنی گفت: برخی از افراد به خاطر سمت و مقامی که در دولت آقای خاتمی گرفتند خود را سردمدار اصلاحات می دانند، در صورتیکه این طیف افراد دغدغه اصلاح طلبی را نداشتند بلکه پول اصلاحات را خوردند و هزینه ای برای اصلاحات نپرداختند و هرکسی که در دولت اصلاحات دارای مقامی بوده، دلیل بر اصلاح طلبی وی نیست.

وی تاکید کرد: تندروهای افراطی برای بازگشت خود به صحنه می خواهند اصلاح طلبان میانه رو و معتدل را از صحنه خارج کنند و افرادی که ادعای حذف دیگر مهره ها را از جریان اصلاحات دارند در بسیاری از موارد نشان داده اند که به انقلاب و چارچوب های نظام و حتی مباحث خط امام هم معتقد نیستند چه برسد به اینکه به اصلاح طلبی اعتقاد داشته باشند.

دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات گفت: اصلاح طلب به کسانی می گویند که در ابتدای پیدایش جبهه اصلاحات سینه سپر کردند و برای اصلاحات زحمت کشیدند و کارهایی که ما در ابتدای پیدایش اصلاحات کردیم و اتوبوس، اتوبوس برای آقای خاتمی از قم طلبه ها را می آوردیم؛ هیچ کدام از این افراد این کارها را نکرده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد تندرو و رسانه ها که خود را به اصلاحات وصل می کنند به تبع موقعیت خود ثروت های هنگفتی به جیب زدند و مافیای قدرت و ثروت را تشکیل دادند که در اصل اصلاح طلب نبودند و خط امام را قبول نداشتند.

دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات در تعریف اصلاح طلب واقعی گفت: اصلاح طلب به کسی می گویند که به دنبال اصلاح امور باشد نه اینکه کشور و انقلاب را برای قدرت طلبی و اهداف شخصی خود زیر سوال ببرد و هرکسی غیر از این عمل کند از اصلاح طلبان نیست.

وی گفت: به نظر من افراطی ها، تندروها، آدم های بی فکر، شعبان بی مخ ها و افرادی که خود را حسن قلی خان می دانند و افرادی که می خواهند فقط حرف خود را بزنند و دیگران از آنها فرمان برداری داشته باشند، همچنین کسانی که کشور را به آشوب می کشانند را نباید اجازه داد که وارد صحنه بشوند و اصلاحات باید از دست این طیف نجات پیدا کند. 

* اصلاحات ارث پدری هیچ کس نیست

وی با تاکید بر اینکه اصلاحات ارث پدری هیچ کس نیست، گفت: برخی از همین افراطی ها و تندروها خود از مسببین فتنه بودند و حق ندارند برای اصلاحات تصمیم بگیرند و باید از عرصه اظهار نظر سیاسی کناره گیری کنند.
 
دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات تصریح کرد: معاون وزیر و وکیل بودن و پست و مقامی در دولت اصلاحات داشتن دلیل بر اصلاح طلب بودن اشخاص نیست، چرا که این افراد کسانی بودند که جیب هایشان را در آن زمان پر کردند و در آن زمان از امکانات هنگفت استفاده کردند و در حال حاضر هوچی گری می کنند که ما به این طیف انتقاد داریم و آنها را اصلاح طلب اصیل نمی دانیم.

فومنی در ادامه گفتگوی خود با عصرامروز افزود: آقای خاتمی به هیچ وجه از سران فتنه نبوده و همیشه اعلام نموده که من به چارچوب های نظام پایبندم و با تمام حواشی و مسایلی که داشتند وقتی کسی به اصول نظام معتقد باشد؛ نظام نیز آغوشش برای همه باز است و او را می پذیرد، ولی یکی از علت هایی که همیشه اصلاحات را دچار مشکل کرده است، زیاده خواهی، خودنمایی و تکبر زیاد برخی از افرادی است که در جریان اصلاح طلبی حضور داشتند.

وی با اشاره به مشخص بودن سوابق افراد در عرصه سیاسی گفت: سوابق افراد نشان می دهد که چه کسی اصلاح طلب بوده و چه کسی نبوده است و کسی نمی تواند دیگری را از گردونه حذف نماید و این عین دیکتاتوری است که فردی ادعای اصلاح طلبی کند ولی در پی حذف نیروهای دیگر باشد.

فومنی گفت: هر گروهی می تواند با گروه رقیب خود به بحث و مذاکره بنشیند و حتی ممکن است که اصلاح طلب ها کاندیدا معرفی نکرده و اصلاح طلب های میانه رو از یک اصولگرا حمایت کنند که البته در برنامه های ما هم هست که اگر کاندیدای اصلاح طلب نداشته باشیم از کاندیدای اصولگرایی که اصلاح طلبی را قبول دارد حمایت خواهیم کرد.

دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات در رابطه با تصمیمات اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: این حزب پنج گزینه احتمالی دارد که در شورای راهبردی جبهه مردمی اصلاحات در حال بررسی هستند که دو نفر آنها اصولگرای اصلاح طلب و سه نفر دیگر از اصلاح طلبان هستند که یکی از این گزینه ها دکتر عارف می باشد که جلسات متعددی با این گزینه ها داشتیم و نتایج خوبی نیز به دست آمده است و در آخر این پنج نفر در مجمع عمومی این حزب که متشکل از نمایندگان تمام استانها می باشد بررسی می شود و در آخر نیز کاندیدای منتخب را معرفی خواهیم کرد.

وی با تاکید بر این موضوع که ما به دنبال اعتدال و میانه روی هستیم و هرکسی به دنبال این امر باشد ما از او حمایت می کنیم، افزود: اصلاح طلبی برای یک گروه و افراد خاص نیست و اصلاح طلبی متعلق به ه نیروهایی است که جریان دوم خرداد را به وجود آوردند که به نظر من این جریان انقلابی بود در انقلاب ما که در آن زمان شکل گرفت.

وی در پایان گفت: ما یک جبهه مستقل مردمی اصلاحات هستیم و با قدرت هم برای انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری شرکت می کنیم و توصیه ما به تندروها و افراطی ها این است که اجازه بدهند معتدلین در عرصه حضور پیدا کنند و این همان نکته ای است که آیت اله هاشمی رفسنجانی می گوید و اگر اصلاح طلبان با روشی که آقای هاشمی رفسنجانی می گوید حرکت کنند مطمئن باشید که موفق خواهند شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سید پیمان
GERMANY
۱۸:۰۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
با سلام به ساحت مقدس اقا امام عصر والزمان حضرت بقیته الله مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه والشریفارواحنا له والفدا وبا سلام به روح خاضرواولیا اللهی امام خمینی قدس سره وجانشین بر حقش حضرت امام سید علی خامنه ای رهبرو پیشوا وراه بر عزیزم و با سلام به همه ی عاشقان وسرسپرده گان خط الهی ولی خدا حضرت امیر مومئنان علی علیه السلام .

جناب اقای محمد زارع فومنی .طبق فرمایش خودتان که خوشبختانه علاوه بر فرمایش اعتراف نیز هست وجای هم شکر و هم تامل هم هست شما که مدعی به پیروی وولایتمداری از ان پیر واستادوجاذبه ودافعه ی در راه سیروسلوک ولایت مولا علی علیه السلام را معتقد وباور دارید ایا باورواندیشه وروح والا وخدائی حضرت امام که در جان امت خوب ونجیب وواقعی حزب الله همچو خون در رگ در جریان است وحاضروناظر ومتجلی شده در قامت بی همتای رهبرم امام خامنه ای محلول است با شما وباورهای ذکر شده ی بالا با هم یکسان ودر یک جهت ویک قاب قابل مقایسه وجای دادن وجای گرفتن هست ?

با کدام تقوا وچه اذنی وچه ملاک وسودائی علاوه بردفاع تمام قد از خط بطلانی به نام باصطلاح اصلاحات برخاسته اید بجای خود بماند وهزاران سوال بی جوابی را که با خود یدک میکشد نیز بازهم بماند وتازه وباز هم بنا بر اظهار خودتان اتوبوس اتوبوس برادران مسلمان دیگری را که علاوه بر عشق به اسلام وراه خون خدا حسین ابن علی علیه السلام را بر حسب بازهم گفته خودتان از قشر هادیان ومبلغان دینی وطلاب ارزشمند اسلام تشیع نیز بودند وصادقانه ومخلصانه قدم درراه وکمر همت وپاسخگوئی به ندای هل من ناصروینصرنی سالار شهیدان را به جوابگوئی برخاسته اند را با حیله ومکر ابوسفیانی ببازار ملعبه ومکر وبه قربانگاه وذبح بر سرسفره بقول خودتان سیاست که معنایش در این معقوله نیست کشانیده وعمروقت این عزیزان را هر چند کوتاه مدت وگذرا بحدر کشاندید بکنار بلکه حیات دنیوی واخروی انهارا هم با بزکی بنام اصلاحات به ندامت وخجالت وسرافکنده گی وشرمساری در مقابل خدای رحمان ورحیم مبدل نمودید .
حال چند سوال گرچه میدانم همانند همه ی سوالها بی جواب خواهد ماند چرا که شما از پاسخش بیش از حد تصور وتوان عاجزید .
1. باور وتعقل ومرام شما رای را بر خدا طلبی قائل است یا اصلاح طلبی ?
2.اصولا شما انسان را اجر مینهید چون انسان است یا چون متعلق به خود نیست بلکه متعلق به خداست ?
3.هزینه های صرف شده ومیشود وخواهد شد را که از صندوق امانات خداوند که همان بیت المال نام دارد ودر کنارش وجهی به اسم سهم امام وخمس وذکات وسهم طلاب نام دارد برای تهیه اتوبوس وووووو باید صرف شود یا هدایت انسان به رسیدن نقطه ی راجعون ?
4. این سیاهی لشکر کشی ونماد سازی برای بت سازی را چه توجیهی میکنید ?

5.در حالیکه از شعبان بی مخ صحبت کرده واین ملعون وحیات وکاروبودنش را به سخره میکشید که واقعا هم جر نوادر خباثت محسوب میشود ایا عده کشی وبار گیری شما نمیتواند بمراتب از قابل تقبیه تر ودنی تر از نامبرده باشد?

6.ایه شریفه ..واذاقیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون ( سوره بقره ..10) الا انهم هم المفسدون ولکن لا یشعرون (سوره بقره ..11 ) را چه میدانید وچه تعبیری را دارا است .

7. اراده کرده اید وانشا الله خداوند توفیقی برایتان حاصل کند که خدا طلب شوید یا اینکه خدای نکرده همه ی جدوجهد وهم وغمتان را جزم کرده که در اسیاب مدور وبنیان کن خدعه ومکر شیطان لعین اصلاح طلب باشیدوبمانید ?

والسلام..... من الله توفیق
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها