کد خبر: ۶۹۳۰۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۰۵ مرداد ۱۳۹۱

دولت دكتر احمدي نژاد با شعار عدالت محوري، مهرورزي و رويكرد محروميت زدايي روي كار آمد و روزنه هاي اميد در دل مردمان مناطق محروم كشور بخصوص جنوب كرمان روشن شد. و در ابتداي كار دولت موفقيت هايي هم در اين راستا در پي داشت.

به گزارش بازخوانی  به نقل از نشریه عبور، با تصويب ستاد راهبردي جنوب كرمان در دور اول سفر رياست جمهوري باب تازه اي در رفع محروميت زدايي جنوب كرمان كليد خورد كه مي توانست در راستاي محروميت زدايي جنوب بسيار موثر باشد كه اين ستاد با حضور دكتر داوودي معاون اول رئيس جمهور و 11 نفر از وزيران تشكيل شد.
در دولت نهم توجه خاصي به اين مهم شد و با حضور دكتر داوودي و وزراء جلسات ستاد راهبردي جنوب كرمان برگزار گرديد و بايد اذعان كرد خدماتي هم در اين راستا در جنوب كرمان صورت گرفت.
 
 
اما بر كسي پوشيده نيست سياستمداران كرماني چه طيف اصلاح طلب و چه اصولگرا هميشه با رشد و توسعه جنوب كرمان مخالف بوده، هستند و خواهند بود. البته شايد چنين نباشد ولي بين مردم اينگونه جا افتاده است كه آنها مخالف جنوب هستند. و به همين منظور زمينه هايي مبني بر تعميم ستاد راهبردي جنوب كرمان به كل استان به گوش مي رسيد كه اين توطئه ها در مرحله اول خنثي شد ولي امروزه متاسفانه شنيده شده است كه ستاد راهبردي جنوب كرمان به ستاد راهبردي استان كرمان تغيير نام يافته است و اين يعني اينكه دست هايي پشت پرده مانع تحقق عدالت محوري دولت مهرورز در جنوب كرمان شدند كه اين مهم بسيار قابل تامل و تاسف است.
 
كسي نمي تواند منكر اين موضوع شود كه احمدي نژاد گفته است كه ستاد راهبردي مختص جنوب كرمان است ولي اكنون مشاهده مي شود كه نقشه ها و كارشكني هاي سياستمداران شمال كرمان به بار نشسته است و آنها با اين اقدام خود به صراحت اعلام كردند كه ما مانع توسعه و ارتقاء منطقه اي جنوب كرمان هستيم.
 
 
اما آنچه بسيار قابل تامل است اين موضوع است كه استاندار كرمان به عنوان نماينده عالي دولت از مردم جنوب و ماهيت ستاد راهبردي جنوب دفاع كرده است كه اگر اين كار صورت گرفته چرا وضعيت ستاد راهبردي به اين وضعيت اسفناك رسيده است.
 
مردمان جنوب كرمان تلاش هاي دكتر دهمرده را هرگز فراموش نخواهند كرد كه براستي استانداري عادل و عدالت محور بود و توجه ويژه اي به موضوع جنوب استان داشتت ولي چون افراد به اصطلاح سياستمداران كرماني نتوانستند اين موضوع را تحمل كنند با اقدامات خاص خود باعث شدند كه دهمرده كه اميد مردمان جنوب كرمان بود از اين استان برود.
 
اما روي سخن ما به دولت است كه با شعار عدالت محوري و مهرورزي تحقق يافته است كه چرا در دولت شما هم بايد حقوق مردمان جنوب كرمان ناديده گرفته شود.
 
 
بايد اعلام كرد كه مردمان جنوب كرمان قدرشناس خدمات دولت نهم و دهم در جنوب هستند و خدا مي داند كه اين دولت نسبت به ساير دولت هاي گذشته توجه ويژه اي به اين منطقه داشته است اين را هم بايد يادآور شد كه دست هاي پشت پرده اي وجود دارد كه نمي گذارند مهرورزي و عدالت محوري به معناي واقعي در جنوب كرمان تحقق يابد.
 
مردمان جنوب كرمان آنقدر نجابت دارند كه با توسعه و رشد ساير نقاط استان مخالف نيستند و بايد اعلام كنيم كه اگر مي خواهيد ساير نقاط استان هم توسعه بيشتري يابند چرا از ستاد راهبردي جنوب كرمان مايه مي گذاريد آيا نمي شود از راهي ديگر اعتبار براي ساير شهرها گرفت؟
 
انحلال ستاد راهبردي جنوب كرمان قطعاً شكست دولت مهرورز در تحقق عدالت محوري است و كسي نمي تواند منكر آن شود و آنچه براي مردمان جنوب كرمان جاي سوال است اين موضوع است كه دولت عدالت محور در راس آن دكتر احمدي نژاد و در استان استاندار كرمان چگونه و چطور از مردم محروم جنوب كرمان دفاع خواهند كرد؟ آيا آنها مي گذارند اين بي عدالتي صورت گيرد و ستاد راهبردي جنوب كرمان منحل شود؟ آيا مسولان پاسخي دارند؟
 
 
 
آنچه در ذيل مي آيد حاصل گفتگو با نمايندگان سابق و فعلي و فرمانداران جنوب كرمان مي باشد.
 
زادسر (نماينده سه دوره مردم جيرفت و عنبرآباد در مجلس شوراي اسلامي):
 
ستاد راهبردي جنوب سوغات اولين دور سفر رياست جمهوري به اين منطقه است كه بعد از مشاهده وضعيت منطقه و فاصله 700 كيلومتري بعضي نقاط با مركز استان دستور تشكيل اين ستاد را صادر كردند.
 
البته در همان زمان هم افرادي كه هيچ وقت تحمل رشد و توسعه جنوب را نداشتند در اين راستا كارشكني كردند ولي هرگز اجازه دخالتي به آنها ندادم ولي در دولت دهم كه كسي از حق جنوب دفاع نكرد اين ستاد تعطيل شد.
 
وي افزود تعميم ستاد راهبردي جنوب كرمان به استان يعني اين ستاد كان لم يكن شده است و اين مايه تاسف هر جنوبي است. اگر بنده در مجلس بودم اجازه چنين كاري را نمي دادم. سياستمداران كرماني چه اصلاح طلب و چه اصولگرا با پيشرفت جنوب مخالف هستند و هميشه كارشكني كرده اند و كاري هم ندارند چه كسي نماينده است.
 
وي گفت: اگر موضوع ستاد راهبردي جنوب به كل استان با حضور مجمع نمايندگان استان صورت گرفته باشد اول باور ندارم كه نمايندگان جنوبي در آن جلسه حضور داشتند و اگر هم حضور داشتند و اين اتفاق افتاده باشد مايه تاسف براي همه مردم جنوب است.
 
اسلامي پناه (نماينده مردم جيرفت و عنبرآباد در مجلس هشتم):
 
در زمان ما هم بعضي ها با تشكيل ستاد راهبردي جنوب كرمان مخالف بودند ولي هرگز اجازه دخالت نداديم، در سال 89 مبلغ 30 ميليارد تومان و در سال 90 مبلغ 60 ميليارد تومان براي ستاد تصويب شد.
 
الان از چگونگي ستاد خبري ندارم.
 
 
 
 
عارفي (نماينده فعلي مردم جيرفت و عنبرآباد) :
 
ستاد راهبردي مختص جنوب كرمان است و كسي نمي تواند اين حق را از آنها بگيرد و بنده از اينكه ستاد راهبردي سه سال است كه تعطيل شده ابراز گلايه دارم. بعضي ها دوست دارند كه ستاد راهبردي منحل شود و بخاطر همين است كه متاسفانه سه سال است كه تعطيل كرده اند.
 
وي افزود؛ با معاون اول رئيس جمهور مكاتبه كرده ام و ايشان قول پيگيري در اين راستا را داده اند.
 
 
اميري (نماينده مردم 5 شهرستان جنوبي كرمان د رمجلس هشتم و نهم):
 
تعميم ستاد راهبردي جنوب كرمان به كل استان ضرري ندارد!! وي در پاسخ به اين سوال كه چگونه اعتبارات ستاد راهبردي جنوب كرمان به كل استان تعلق ندارد براي جنوب ضرري ندارد گفت: فكر مي كنم اعتباراتي كه به استان مي دهند جداي از اعتبارات جنوب است.
 
وي در خصوص موضوع تعميم ستاد راهبردي جنوب به كل استان در مجمع نمايندگان استان صورت گرفته است، گفت: من خبري ندارم و در جلسه نبودم و در آن زمان مكه بودم.
 
 
 
غنچه پور فرماندار جيرفت:
 
هنوز خبر دقيقي از اين موضوع ندارم اما پيگيري مي كنم كه اين اتفاق نيفتد، با تمام توان از حق مردم جنوب كرمان دفاع خواهيم كرد و نخواهيم گذاشت كه اين معضل رخ دهد.
 
مشايخي فرماندار عنبرآباد:
 
اعتبارات ستاد راهبردي را تاكنون به ما داده اند ولي به بهانه هاي مختلف از اعتبارات استاني ما كم كرده اند.
وي افزود؛ در استان شاخص هاي براي خود تعريف مي كنند كه در اين صورت از اعتبارات استاني جنوب كاهش مي يابد.
 
 
تشكري (فرماندار منوجان):
 
ستاد راهبردي مختص جنوب است و آخرين جلسه آن با حضور دكتر داوودي تشكيل شد. بعضي ها بدشان نمي آيد ستاد راهبردي را منحل كنند و الان هم كه سه سال است تعطيل شده است.
 
وي تصريح كرد؛ شخص رئيس جمهور با تعميم ستاد راهبردي به كل استان مخالف است ولي بعضي ها در پي كارشكني هستند و ستاد راهبردي را از مسير خود خارج كرده اند. 
 
يكي از فرمانداران كه نخواست نامش درج شود، گفت:‌ستاد راهبردي را از مسير اصلي خود خارج كرده اند و آن را تغيير نام داده اند. ستاد راهبردي را براي ما گذاشته اند و ساير اعتبارات ما را كم كرده اند.
 
وي دليل اصلي نبردن نام خود را در اين گزارش اين گونه اعلام كرد كه استاندار ناراحت خواهد شد.
 
 
مرادي (فرماندار قلعه گنج): عده اي مي خواهند ستاد راهبردي را از مسير اصلي آن كه محروميت زدايي جنوب استان است خارج كنند.
 
وي افزود؛‌تمام مردم و مسولان بايد در اين راستا پيگيري كنند و حرف ما با مخالفان ستاد راهبردي جنوب كرمان اين است كه شما چكار به جنوب داريد؟ قطعاً عده اي در تلاش هستند تا خدمات ستاد راهبردي را كاهش دهند و با فضاسازي هاي مختلف به دنبال تحقق نقشه خود هستند.
 
وي گفت: همه بايد به اين موضوع واكنش نشان دهند آيا مخالفان ستاد راهبردي جنوب محروميت تاريخي اين منطقه را نمي بينند؟
 
وي در پايان گفت: همه ي دلسوزان جنوب، نخبگان و بخصوص رسانه ها بايد در اين راستا جنوب را حمايت كنند و نگذارند ستاد راهبردي جنوب منحل شود. 
 
 
 
اما در پايان اعلام مي كنيم كه ستاد راهبردي مختص مردمان نجيب جنوب كرمان است و كسي حق ندارد آن را منحل يا تغيير نام دهد و مردم جنوب كرمان از فرمانداران و نمايندگان آنها در مجلس و استاندار مي خواهند كه از حق آنها دفاع قاطع نمايند و بايد جلوي اين اقدام خودخواهانه گرفته شود و دولت هم بايد دست هاي پشت پرده اي را كه مانع تحقق عدالت محوري در جنوب كرمان مي شوند را از ميان بردارد در غير اينصورت انحلال ستاد راهبردي جنوب كرمان يعني شكست دولت مهرورز در راستاي تحقق شعار عدالت محوري در جنوب كرمان.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها