کد خبر: ۶۹۱۰۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
معاون دبیر کل سازمان ملل در امور عملیات حافظ صلح ضمن تشریح دلایل حضور خود در سوریه از بر عهده گرفتن رهبری تیم ناظران از سوی یک ژنرال سنگالی در اسرع وقت خبر داد.
مهر به نقل از پایگاه روسیا الیوم نوشت: "آروه لادسوس" معاون دبیر کل سازمان ملل در امور عملیات  حافظ صلح گفت: ژنرال "باباکار گای" در اسرع وقت ریاست تیم ناظران بین المللی در سوریه را به جای "رابرت مود" بر عهده خواهد گرفت.

وی افزود: دیدار من از سوریه در راستای تصمیم شورای امنیت برای تمدید ماموریت ناظران بین المللی برای یکماه دیگر است و ما برای ارزیابی امور در سوریه هستیم.

خبر دیگر اینکه "مناف طلاس" فرمانده تیپ 105 گارد ریاست جمهوری سوریه در اولین اظهار نظر خود پس از جدایی از ارتش سوریه مدعی شد: مردم سوریه باید برای تحقق دموکراسی و آزادی با یکدیگر متحد باشند.

وی ادعا کرد: من از خدمت در ارتش عربی سوریه افتخار می کنم و افراد باشرافت آن این جنایات را در حق کشور خود نمی پذیرند.

شایان ذکر است که مناف طلاس روز ششم جولای از ارتش سوریه جدا شد.

از سوی دیگر منابع وابسته به مخالفان سوریه از جدایی "لمیاء الحریری" سفیر سوریه در قبرس وعزیمت وی از قبرس به قطر پس از جدایی خبر دادند.

از سوی دیگر "دیریک بلامبی" نماینده ویژه سازمان ملل در لبنان از حوادث مرزی میان سوریه و لبنان ابراز نگرانی کرد.

وی پس از دیدار با "نجیب میقاتی" نخست وزیر لبنان گفت: من به نخست وزیر لبنان مراتب نگرانی اعضای شورای امنیت از حوادث مرزی لبنان و سوریه را ابراز داشتم و بر ضرورت احترام به حاکمیت لبنان تاکید کردم.

بلامبی از تلاش دولت لبنان برای دور کردن کشورش از تبعات منفی بحران در سوریه تمجید کردو از کمکهای سازمان ملل به لبنان برای پناه دادن به هزاران آواره سوری در خاک این کشور خبر داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها