کد خبر: ۶۹۱۰۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
ناکامی پرسپولیس کهکشانی در نخستین دیدار خانگی برای هیچ یک از هواداران این تیم قابل قبول نبود،اما بازیکنان میلیاردی تیم فوتبال پرسپولیس در عین ناباوری برابر فجرشهید سپاسی تن به شکست سنگین سه بر دو دادند تا نخستین ناکامی فصل جدید برای سرخپوشان پایتخت به ثبت برسد.

شکست پرسپولیس در دومین هفته از رقابت‌های لیگ دوازدهم هرچند دور از انتظار بود اما سخنان علی پروین مدیر فنی تیم فوتبال پرسپولیس به مراتب عجیب تر از این نتیجه بود، چون بلافاصله پس از شکست پرسپولیس در بازی برابر فجر شهید سپاسی مدیر فنی پرسپولیس مقابل ژوزه مانوئل سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس موضع گرفت و اعلام کرد این مربی به درد پرسپولیس نمی‌خورد!

علی پروین با طرح سخنان جنجالی نشان داد به هیچ وجه انتظار موفقیت مانوئل را نداشته چون بلافاصله دقایقی پس از ثبت نخستین شکست پرسپولیس علیه سرمربی قد علم کرد و وی را به ناتوانی در حوزه فنی محکوم کرد،پروین با بیان این که من مخالف حضور این مربی بودم تلاش کرد انتقادات را از سمت خود دور کند اما سخنان پیشین علی پروین را از یاد نبردیم که وی در کوران ماجرای انتخاب سرمربی پرسپولیس بارها اعلام کرد که مانوئل شانس نشستن روی نیمکت سرخپوشان را دارد.

وی مدعی شده است:« اگر هزار سال دیگر هم شود، می‌گویم با انتخاب مربی خارجی مخالفم. من گفته بودم مربی خارجی به درد نمی‌خورد. شما ببینید سردار این همه هزینه کرده و از هر جا که امکان داشته پول فراهم کرده اما چنین بازی انجام می‌شود. از هم‌اکنون نیز بحث این را آغاز کرده که تیم را من نبسته‌ام. یعنی اگر 20 بازی هم ببازد باید به او فرصت داد و سال آینده در انتظار نتیجه‌گیری باشیم.»

همانگونه که انتظار می‌رفت سخنان جنجالی پروین با واکنش تند سرمربی پرتغالی پرسپولیس مواجه شد تا مشکلات پرسپولیس در حوزه مسائل فنی از هفته های نخست آغاز شود،مشکلاتی که پیش از این نشانه‌های آن مشاهده شده بود اما مسوولان باشگاه پرسپولیس این درگیری و اختلاف سلیقه را میان پروین و مانوئل تکریب کردند تا حاشیه‌ای گریبانگیر آنها نشود اما درگیری شب گذشته میان پروین و ژوزه مانوئل همه چیز را رسانه‌ای کرد تا رویانیان و تیم کهکشانی‌اش با یک مشکل بزرگ برخورد کنند.

سرمربی پرسپولیس که از شنیدن سخنان پروین درباره خودش شوکه‌ شده بود، در کنفرانس خبری پس از پایان بازی از نوع سخنان مدیر فنی پرسپولیس انتقاد کرد تا مشخص شود این دو  روابط ایده الی با هم ندارند، وی در باره پروین گفت:«علی پروین انتقاد کرده است؟ پس چرا پروین را به جای من به عنوان سرمربی انتخاب نکرده‌اند؟ اگر او باهوش‌تر است بیاید و جای من بنشیند. من 22 قهرمانی در کشورم دارم و بهترین مقام‌ها را کسب کردم. سؤال من اینجاست که اگر پروین بهتر است پس چرا او را نمی‌آورند؟ فکر کنم ایشان در بردها چیزهایی بگوید که انگار متعلق به خودش است اما وقتی ببازیم، باخت فقط یک پدر دارد و آن هم من هستم. اگر ایشان مدیر فنی تیم است باید با من در مورد فوتبال رودررو صحبت کنند.»

شرایط کنونی نشان می‌دهد اگر وضعیت به همین شکل پیش برود پرسپولیس با دخالت‌های علی پروین به مشکل برخواهد خورد به ویژه زمانی که مانوئل به هیچ وجه پست مدیر فنی را قبول ندارد و در قرارداد خود با باشگاه پرسپولیس تاکید کرده است به هیچ قیمتی حاضر نیست زیر نظر فرد یا کمیته ای فعالیت کند، حال باید دید در روزهای اینده چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد.

آن چیز که مسلم و رشن است این واقعیت است که ژوزه مانوئل به دلیل سابقه کاری فراوان حاضر نیست در برابر دخالت‌های پروین عقب نشینی کند، از آن سو علی پروین هم خود را صاحب حق می‌داند که در امور فنی دخالت کند چون به عقیده وی مدیر فنی تیم می‌تواند مشکلات تیم را برطرف کند این وضعیت حاشیه‌ای بزرگ را برای پرسپولیس به وجود خواهد آورد که این مساله می‌تواند مانع از موفقیت پرسپولیس کهکشانی شود به همین دلیل حالا تمام نگاه‌ها به سمت رویانیان معطوف است که ایا می‌تواند این مشکل را برطرف کند یا همچنان با این وضعیت کنار خواهد آمد.

بدون تردید اگر این وضعیت ادامه پیدا کند هواداران پرسپولیس نسبت به رفتارهای غیر مسوولانه مدیر فنی پرسپولیس سکوت نخواهند کرد و در برابر علی پروین موضع گیری خواهند کرد تا مدیر راهبری و مدیر فنی تیم فوتبال پرسپولیس از تکرار رفتارهای غیر مسوولانه خود منصرف شود البته تمام این شرایط به این مساله بستگی دارد که پرسپولیس در هفته‌های آینده صاحب موفقیت شود چون در غیر این صورت تعداد حامیان پروین به صورت اتوماتیک وارد رشد خواهد کرد آن گاه موقعیت سرمربی چند میلیاردی پرسپولیس به خطر خواهد افتاد!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها