کد خبر: ۶۸۹۹۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۰۳ مرداد ۱۳۹۱

محمدسلطان همتیار معتقد است: قانون نهادهای بین المللی و آنهایی که داعیه حقوق بشر دارند، قانون جنگل است و اعتقاد و رفتارشان بر زور و تحکم و کسب منافع بنا شده است.

محمدسلطان همتیار، قاضی دادگاه های کیفری در ایران در گفت وگو با شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) درباره فجایع انسانی میانمار و وظایفی که نهادهای بین المللی و داعیه داران حقوق بشر بر دوش دارند گفت: برای نهادهای بین المللی که تحت سلطه کشورهای غربی، به ویژه آمریکا، انگلیس، فرانسه و از این دست هستند، حقوق بشر اصلا معنایی ندارد و آنها فقط و فقط به زور متوسل می شوند.

او ادامه داد: چرا وقتی مسلمانان قتل عام می شوند و در کشوری مثل میانمار نسل کشی صورت می گیرد، آنها سکوت می کنند بنابراین این رفتار آنها گواهی گزینشی عمل کردن آنهاست و اینکه قانون جنگل را در پیش گرفته اند.

همتیار ادامه داد: یک زمانی در بوسنی، سالهای بسیاری است در فلسطین و امروز هم در میانمار ارتکاب جرایم بین المللی را از سوی سایرین نسبت به مسلمانان شاهدیم که البته باید به آنها ترور دانشمندان ایرانی در زمینه دسترسی به انرژی صلح آمیز هسته یی را نیز اضافه کرد هر چند که تمامی اینها تنها بخشی از فعالیت های غیر انسانی سایرین علیه مسلمانان است اما در تمامی اینها سکوت نهادهای بین المللی و داعیه داران حقوق بشر را شاهد هستیم.

این قاضی با اشاره به اینکه آنها زورگو هستند افزود: آنها حتی سازمان ملل را هم به بازی گرفته اند و تنها تحکم کرده و گزینشی عمل می کنند.

همتیار در مورد ورود سازمان های اسلامی به اتفاقات اخیر میانمار گفت: به برخی از سازمان هایی که وابسته به غرب هستند از جمله سازمان هایی که زیر نظر کشوری چون عربستان کار می کنند، هیچ امیدی نیست اما امیدواریم آن دسته از سازمان های اسلامی که تحت سلطه نیستند دست به کار شوند تا مانعی بر این فجایع و این دست نسل کشی ها باشند.

او در پایان تأکید کرد: قانون نهادهای بین المللی و آنهایی که داعیه حقوق بشر دارند، قانون جنگل است و اعتقاد و رفتارشان بر زور و تحکم و کسب منافع بنا شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها