کد خبر: ۶۸۹۸۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
بارونه والكنر يكي از وزيران هيات دولت انگليس در پاسخ به اين سوال كه آيا در صورت وقوع درگيري به رژیم صهیونیستی اجازه استفاده از جزيره مزبور را خواهيد داد يا خير ، اظهار داشت ‏:‏ « پاسخ روشن است ‏.‏ اگر اسراييل تصميم به جنگ بگيرد آمريكا دخالت خواهد كرد و اگر آمريكا دخالت كند ما نيز دخالت خواهيم كرد‏.»
بولتن نیوز، تحریم ها علیه ایران همچنان ادامه دارد و طرف غربی روز به روز به ناکارآمدی این تحریم ها در ایجاد اختلال در مقاوت ایران، اعتقاد بیشتری پیدا می کند و به همین دلیل است که مدتی است جنگ روانی و رسانه ای تمام عیاری را علیه ایران آغاز نموده است.

تهدید ایران به جنگ، جدیدترین نقشه عملیاتی رسانه ها و دولتمردان غربی است که سعی دارند از این طریق ایران را از حقوق مسلم خود منصرف سازند.

بر همین اساس پايگاه اينترنتي روزنامه «الانباء كويت» در شماره روزيكشنبه به نقل يك مقام مسوول انگليسي اعلام کرد‏:

«‏لندن در صورت وقوع جنگ ميان ايران و اسراييل جزيره راهبردي ديه گو گارسيا خود، واقع در اقيانوس هند را در اختيار تل اويو قرار خواهد داد‏.»

‏ بر اساس اين گزارش،بارونه والكنر يكي از وزيران هيات دولت انگليس در پاسخ به اين سوال كه آيا در صورت وقوع درگيري به اسراييل اجازه استفاده از جزيره مزبور را خواهيد داد يا خير ، اظهار داشت ‏:‏ « پاسخ روشن است ‏.‏ اگر اسراييل تصميم به جنگ بگيرد آمريكا دخالت خواهد كرد و اگر آمريكا دخالت كند ما نيز دخالت خواهيم كرد‏.»

وي خاطرنشان كرد‏:‏دولت انگليس تاكيد دارد تا از افتادن در چنين سناريويي بپرهيزد‏! لندن به سياست اعمال فشار خود عليه ايران ادامه خواهد داد و‏ مذاكره با ايران همچنان بهترين راه پيش روي ماست.

براساس اين گزارش،دستگاه اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) از اين جزيره براي تبعيد زندانيان و شكنجه آنان در داخل هواپيما سود مي جويد و نيروهاي آمريكايي اين جزيره را به پايگاهي براي بمباران عراق و افغانستان تبديل كردند‏.

این ادعا در حالی از سوی والکنر مطرح می گردد که به نظر می رسد طرح این موضوع صرفا یک جنگ روانی است چرا که این جزیره از سال ۱۹۶۶ به مدت پنجاه سال به اجارهٔ ارتش آمریکا درآمده‌است که تا بیست سال دیگر نیز قابل تمدید است و این بدان معناست که به لحاظ حقوقی استفاده از منافع این جزیره صرفا در اختیار ایالات متحده است و انگلستان حق هیچگونه دخالتی را ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها