کد خبر: ۶۸۹۴۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
دلهره‌ شهروندان دمشق از نفوذ تروریست‌ها به داخل برخی مناطق پایتخت با مقابله کوبنده نیروهای حفظ امنیت سوریه فروکش کرده و پایتخت سوریه و حومه آن کاملا آرام است و دولت توزیع مواد غذایی بین مردم را از سرگرفته است.
فارس، اظطراب و دلهره‌ای که شهروندان دمشق برای اولین بار طی حوادث سوریه از نفوذ تروریست‌ها به داخل برخی مناطق پایتخت تجربه کردند، با مقابله کوبنده نیروهای حفظ امنیت سوریه فروکش کرده است.

دمشق و حومه آن آرام شد

از روز گذشته همه مناطق دمشق کاملًا آرام شده و عبور و مرور خودروها و شهروندان عادی است و اذهان عمومی دمشق کاملا متوجه شده‌اند که امور رو به بهبود است و این گونه روحیه خود را بازیافتند.

اوضاع مناطقی که شاهد پاکسازی از وجود تروریست‌ها بوده است، بهبود قابل توجهی یافته و آرامش به حومه دمشق و باغ‌های الرازی در منطقه "المزه" و همچنین منطقه "المیدان" و "برزه" و "القابون" و "تشرین" در داخل دمشق بازگشته است، این مناطق طی هفته گذشته شاهد استقرار عناصر مسلح تروریست بود که با وارد عمل شدن ارتش ده‌ها تن از آنها کشته یا دستگیر شدند و معدود شماری پا به فرار گذاشتند.

اما در مناطق الحجر الاسود و نهر عیشه و القدم هنوز رد پای عناصرتروریستی که در آنجا مخفی هستند مشاهده می شود، این افراد مسلح به دنبال راهی برای فرار به اردن یا لبنان هستند.

گروه‌های مسلح طی چند روز با توجه به خسارت سنگین مالی و جانی و از دست دادن خیلی از سرکرده‌های خود ضربه محکمی خورده است و معدود باقیمانده در مناطق دمشق کاملا در محاصره هستند و دیگر هیچ توان مقابله با نیروهای سوریه را ندارند چرا که می‌دانند ارتش سوریه در کمینشان نشسته است و هر حرکتی انجام دهند به سرنوشت همقطاران خود دچار می‌شوند.

دیگر صدای گلوله در دمشق شنیده نمی شود

در مناطق درگیر دمشق طی چند روز گذشته از دیروز دیگر هیچ صدایی از درگیری وتیراندازی شنیده نمی‌شود، دوشنبه شب ارتش سوریه اعلام کرد که گرهک‌های مسلح را در منطقه نهر عیشه در مجاورت منطقه المیدان که کاملا پاکسازی شده تحت پیگرد قرار داده است.

شاهدان عینی و منابع محلی گفتند ارتش سوریه کاملا وارد منطقه نهر عیشه شده تا گروهک‌های مسلح را در مکانی محدود محاصره کرده باشد و برای ماندن اهالی منطقه در منازلشان نیازهای غذایی را در اختیارشان قرار می‌داد.

توزیع شبنامه‌های تروریست‌ها در منطقه الحجر الاسود

منطقه الحجر الاسود هنوز از بقایای تروریست‌ها پاکسازی نشده و گروهک‌های مسلح همچنان می خواهند به اهالی منطقه نشان دهند که قدرت خود را از دست نداده‌اند.

منابع محلی در این منطقه گفتند گروهک‌های تروریستی با گرایش تکفیری و افراط‌گرایی نوشته‌هایی را در بین مردم منتشر کرده و در آن تهدید کرده بودند در صورتی که مردم با آنها همکاری نکنند و درباره مکان اختفای عناصر مسلح سکوت اختیار نکنند جانشان در معرض خطر است. شاهدان عینی گفتند تحرکات این تروریست‌ها به اوقات شب و با خودروهای پیک‌اپ محدود می‌شود.

در منطقه "کفرسوسه" یگان‌های امنیتی همچنان به تعقیب و درگیری با گروهک‌های تروریستی در باغ‌های این منطقه مشغولند و بر اساس اعلام منابع عناصر مسلح این منطقه کاملا ناتوان شده‌اند و پس از ضربه شدید و دقیقی که از نیروهای ارتش سوریه خورده‌اند کاملا شکست خورده و مقهور هستند.

سرکوب تروریست‌ها اواخر هفته جاری به پایان می رسد

به طور خلاصه سرکوب گروهک‌های تروریستی در دمشق همچنان ادامه دارد اما تکمیل این عملیات تا بیشتر از اواخر هفته جاری طول نخواهد کشید.

موضوع قابل توجه انتشار تصاویر از پای درآمدن شماری از سرکرده‌های گروهک‌های تروریستی و نشان دادن هویت آنها بود که نشان می‌داد از ملیت‌های مختلف الجزائر، تونس، مصر و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان، امارات و کویت هستند.

تلویزیون سوریه همچنین هر روز تصاویر عناصر مسلح به دام افتاده و کشف و ضبط حجم زیادی از سلاح و مهماتشان را منتشر می‌کند و بر اساس پیش‌بینی‌ها دولت سوریه تا قبل از پایان ماه مبارک رمضان امنیت کامل را بازگردانده است.

توزیع کمک‌های دولتی و مواد غذایی بین مردم

از سوی دیگر نهادهای دولتی توزیع مایحتاج غذایی و کمک‌ها در بین مردم مناطقی خاص در دمشق که طی دو روز گذشته متوقف شده بود از سر گرفته است و وضعیت بازارها با بهبود قابل توجهی همراه است و انتظار می‌رود در ایام ماه مبارک رمضا تا آغاز هفته آینده بازار رونق معمول خود را بازیابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها