کد خبر: ۶۸۹۳۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
معاون تشریفات ستاد برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها با انتقاد از برخی سخنان در مورد هزینه های بالای این اجلاس و این که جمهوری اسلامی ایران برای حضور این هیئت ها هزینه هنگفتی صرف می کند اظهار داشت: هزینه های جاری این اجلاس توسط هیئت های شرکت کننده پرداخت می شود و حتی جنبه ارز آوری نیز برای کشور دارد.
فارس ، مجتبی سروش پور،معاون تشریفات ستاد برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها در تهران با رد برخی از اخبار درباره استقرار میهمانان اجلاس در ویلاهای دولتی تهران گفت: این خبر دروغ است و خوشبختانه هیچ کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: ما از ظرفیت هتل ها و امکانات دولتی اقامتی برای اسکان استفاده کرده ایم و ویلاها در این لیست جایی ندارد.

*اسکان هفت هزار مهمان خارجی در طول برگزاری اجلاس

معاون تشریفات ستاد برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها در تهران ادامه داد: مطابق تقسیم بندی های صورت گرفته، جای کافی برای اسکان تمام میهمانان در هتل های تهران وجود دارد.

سروش پور درباره تعداد تخمینی مهمانان این اجلاس گفت:در کل تعداد هیئت های مهمان و همراهان آنان،حدود هفت هزار نفر است و ما  آمادگی داریم تا بیش از بیست درصد ظرفیت موجود نیز از مهمانان پذیرایی کنیم.

وی افزود: ما در استان های مجاور نیز تاسیساتی را پیش بینی کرده ایم تا در صورت بیشتر شدن تعداد میهمانان از آن ها استفاده شود.

*هزینه جاری از سوی هیئت‌های مهمان پرداخت می شود

معاون تشریفات ستاد برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها با انتقاد از برخی سخنان در مورد هزینه های بالای این اجلاس و این که جمهوری اسلامی ایران برای حضور این هیئت ها هزینه هنگفتی صرف می کند اظهار داشت: هزینه های جاری این اجلاس توسط هیئت های شرکت کننده پرداخت می شود و حتی جنبه ارز آوری نیز برای کشور دارد.

وی افزود: این گونه نیست که جمهوری اسلامی ایران تمام هزینه های موجود در این خصوص را بپردازد.

سروش پور درباره انتشار خبری پیرامون اختصاص 150 میلیارد تومان برای برگزاری این اجلاس گفت: بخش مهمی از این بودجه به چرخه اقتصاد کشور باز می گردد و بخش اعظم آن نیز در بخش زیر ساخت ها هزینه می شود.

*سود پنجاه میلیارد دلاری بخش هتلداری در طول برگزاری اجلاس

معاون تشریفات ستاد برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها ادامه داد: بر اساس برآورد ما بخش هتلداری، نزدیک به پنجاه میلیارد تومان در جریان برگزاری این اجلاس سود خواهد برد.

سروش پور گفت:به عنوان مثال شهرداری در بحث زیر ساخت‌های شهری و رنگ آمیزی جداول هزینه ای را انجام می دهد و این هزینه ها چون در بخش عمرانی کشور صرف می شود برای کشور باقی می ماند و جزو هزینه های جاری نیست.

وی افزود:برگزاری این اجلاس سبب رونق بخش گردشگری کشور نیز می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سعيد برزگر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
خيلي جالب هست
پدر بدخت ما بايد بره بوشهر مثل چي كار كند واسه ماهي 500 تومن بعد از ماه ارديبهشت سال گذشته هم حقوق اداره كار بوشهر بهشون ندادند چون كه بودجه فعلا نداريم!!!بعد هم از كار بيكارشون ميكنند بريد خودمون خبرتون ميدهيم!!بعد آقا ما محافظ شخصي مي آيد و مي رود با ماشين فلان ميرود يه چنين هزينه هاي خرج ميشه واسه اجلاس سران غير متعد ها بعد پدران ما مي پول مي مونند كه آقاي فلان گفته پول نداريم برويد شما.....
آخ
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
در حالی چنین هزینه هنگفتی صرف برگزاری این اجلاس میشود که دولت در اقدامی عجیب حقوق کارمندان خود را کاهش داده است. مثل اینکه اقتصاد مقاومتی اثر مستقیمش رو اقشار ضعیف جامعه است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها