کد خبر: ۶۸۲۷۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۳۱ تير ۱۳۹۱
اقتصاددان آمریکایی:
یک اقتصاددان آمریکایی که بحران ۲۰۰۸ را نیز پیش‌بینی کرده بود، اکنون می‌گوید که آمریکا باید منتظر بحرانی سخت‌تر از بحران اقتصادی فعلی باشد.

فارس به نقل از یاهونیوز، به گفته «پیتر شیف»، رئیس هیات مدیره و استراتژیست ارشد «یورو پسیفیک کپیتال»، اقتصاد ایالات متحده به سوی بحرانی در حرکت است که بحران اقتصادی 2008 در مقایسه با آن شبیه به قدم زدن در یک پارک است.

بنابراین گزارش، اقدامات تشویقی دولت آمریکا اگرچه روز فرارسیدن این بحران را عقب می‌اندازد اما باعث خواهد شد تا بحران به مراتب بدتر اتفاق افتد.

شیف بخشی از شهرت خود را مدیون آن است که در سال 2007 به سرمایه‌گذاران در بخش‌های مالی و مسکن در کتاب «سند بحران» در خصوص آنچه در انتظارشان بود، هشدار داده بود و اکنون همین شخص در حال پیش‌بینی بحرانی دیگر است. 

به گفته شیف «ما فروپاشی بزرگ‌تری را در راه داریم که تنها مختص بازار نیست بلکه کل اقتصاد را دربرمی‌گیرد. بحران آتی چیزی شبیه به آن‌چیزی خواهد بود که اکنون در اروپا دیده می‌شود، البته بدتر از آن.»

شیف در تبیین آنچه رکود اقتصادی آینده در ایالات متحده خوانده است، از روند تضعیف دلار سخن گفته است که سرانجام باعث موجی از بیکاری و در نهایت مجبور شدن دولت آمریکا به کاهش بودجه عمومی خواهد شد.

از منظر این اقتصاددان، کاهش در بودجه عمومی آمریکا چیزی شبیه به سیاست‌های انقباضی دراکولایی در یونان خواهد بود که در نتیجه آن هزینه‌های تامین اجتماعی و درمان عمومی به شدت کاهش خواهد یافت. به این ترتیب، هرچیزی که تصور می‌شود هرگز در آمریکا رخ نمی‌دهد، رخ خواهد داد.

بنابراین گزارش، آمریکا می‌تواند با صدور اوراق قرضه سعی کند نشان دهد که می‌تواند از بحران خارج شود اما این تنها به تورم بیشتر منجر خواهد شد.

شیف به سرمایه‌گذاران توصیه کرده است که اولا بدانند که ارزش دلار رو به کاهش جدی است، ثانیا دست به خرید سهام در دیگر کشورها زده و همه تخم‌مرغ‌ها را در سبد آمریکا نچینند و ثالثا دست به خرید نقره و طلا بزنند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها