کد خبر: ۶۸۲۵۵
زمان انتشار: ۰۶:۲۷     ۳۱ تير ۱۳۹۱
وبلاگ مهد حکمت

بلاگستان 598/ وبلاگ مهد حکمت در آخرین پست خود نوشت:

خدا بیامرزد نیاکان مارا. اگر زنده بودند و می‏دیدند که چگونه وارثانشان به استقبال ماه خدا می‏روند لابد گوشمان را می‏پیچاندند و تا مدت‏ها مجازاتمان می‏کردند. حیف که جایشان خالی است و دیگر سخت می‏توان ریش سفیدانی را یافت که در قبال بی‏حرمتی‏های نسل ما به فرهنگ مذهبی ایستادگی کنند.

دیشب، عجیب‏ترین و مضحک‏ترین نوع استقبال برخی از مردمان مسلمان کشورم را از تلویزیون جناب ضرغامی شاهد بودم؛ کارناوال رمضان!!!!

مشتی زن و مرد نامحرم در خیابان‏های پایتخت کشور اسلامی که این روزها، نقطه امید و کانون توجه بسیاری از مسلمانان و مستضعفان جهان است، به آوازه خوانی پرداختند که آی مردم رمضان آمده و بیایید روزه بگیرید. دعوت به دین با ابزار ضد دین!!

کجای دین اسلام آمده که زنان در خیابان‏ها دوره بیفتند و آوازه خوانی کنند برای ترویج دین؟ اسلام آمده که عفت را، حیا را و آداب بندگی را به ما بیاموزاند. آیا درست است که با شکستن خطوط قرمز اسلام، مردم را به آموزه‏های دین و روزه داری دعوت کنیم؟

من نمی‏دانم این بدعت جدید، ساخته ذهن کدامین انسان این سرزمین است؟ چگونه توانسته توافق مسئولین را بگیرد و ....

اصلا کارناوال، ساخته و پرداخته فرنگ است و ساخته شده برای رقاصی و .... ذات کارناوال، حتی بدون ساز و دهلش تحمل بار عمیق مذهبی رمضان را ندارد، چه رسد به اینکه ما ساز و تنبور هم بیاوریم و مردم را به تماشای زنان رقاصه، بنشانیم.

از زهر این نوشته، نهراسید و به تندروی متهمش نکنید؛ چرا که این کارناوال و حرکت‏هایی شبیه آن، نظیر تئاترهای خیابانی، آغاز راهی است که زنان رقاصه و آوازه خوان را به خیابان‏ها بیاورند و اول به اسم دین و بعد آن به اسم هزار چیز دیگر، مردم را از خدا دور کنند. خدایی که این روزها مهمانش هستیم و بر ماست که لااقل حرمت ماه مهمانیش را پاس داریم.

از اینکه سازندگان و برپاکنندگان این کارناوال بی‏محتوا و سرتاسر ضد دین، چه کسانی هستند، می‏گذریم. روی سخن ما به سمت آقای مهندس ضرغامی، ریاست محترم و عظیم الشان رسانه ملی است. جناب رئیس، دلیل پخش خبر این کارناوال از سوی صدا و سیما چه بوده است؟؟ در حالی که خبرهای مهم‏تر از این مسئله در کشور و سراسر جهان رخ می‏دهد و تلویزیون ملی به راحتی از کنارشان می‏گذرد. اما خبر که به رقاصی و آوازه خوانی گروهی زن و مرد می‏رسد با کمال افتخار و به عنوان یک ایده و اختراع جدید گزارشش را به مردم می‏دهید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۹
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۱
۱۳
۰
من شخصا به صدا و سيما انتقادات اساسي دارم . اما شما هم فقط به فكر كوبيدن ضرغامي هستيد. چرا نمي گوييد راه اندازي كارناوال كار شهرداري آقاي قاليباف است!!!!
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۳۱ تير ۱۳۹۱
۹
۰
کو گوش شنوا؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۳۱ تير ۱۳۹۱
۵
۲
خیلی عالی بود. واقعا حرف دل ما را گفتی. ای کاش از قبیل شما، خیلی ها بودند. و ای کاش یک صدم دغدغه شما را آقای ضرغامی داشت.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۱
۲
۳
آقا رضا، حرف شما کاملا صحیح است. اما دقت کن گستردگی عملکرد قالیباف با ضرغامی، قابل قیاس نیست. من از قالیباف حمایت نمی کنم؛ چه اینکه مسبب اصلی جریان، اوست و باید در قبال این حرمت شکنی، پاسخگو باشد. البته اگر کسی سوال و جوابش کند. اما تلویزیون با رسانه ای کردن این خبر، آن را برجسته می کند و به عنوان یک الگو به مردم نشان می دهد و فرهنگ بخش عظیمی از مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۱
۱
۰
این مطلب رو هم من خوندم، جالب بود. مشرق نیوز: صدای پای التقاط فرهنگی مذهبی با کارناوال رمضان
پاسخ
بی طرف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۳ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۱
۷
۲
من همین امشب در خیابانی که رد می شدم با این کارناوال روبرو شدم. درجا خشکم زد! صدای آواز یک عده زن با موزیک خیابان را پر کرده بود. دخترها و زنانی که بعضا حجاب اسلامی را هم رعایت نکرده بودند و آدم می ماند چطوری باید جشن حلول ماه رمضان را از این افراد که حتی ظاهر اسلامی را هم رعایت نکرده بودند پذیرفت! من نمی دانم چرا همه چیز دارد با همه چیز قاطی می شود. حالا یک عده دختر جوان که روسریشهان تا فرق سر عقب رفته در کارناوال رمضان خودنمایی کنند که چه؟؟؟ ای بابا! یاد بزرگی افتادم که در مورد شادی های غیر متعارف مردم در نیمه شعبان می گفت امام زمان (عج) با گریه های شیخ مفید و علامه حلی ظهور نکردند، حالا بیایند با کف و سوت و اختلاط دختر و پسر ظهور کنند؟؟!!
یا اسم اسلام و ماه خدا و دعای اللهم عجل لفرج صاحب الزمان را از این روزها و ایام بردارید و خیال خودتان را برای هرکاری که دوست دارید بکنید راحت کنید، یا مثل یک شیعه با مسائل برخورد کنید!
خدا عاقبت این ملت را به خیر کند!!!
پاسخ
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۷ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۱
۲
۰
خدا به دادمون برسه..............
پاسخ
شهلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۵
۰
واقعامتاسفم من که ماندم چه بگویم ازاین بدبختی به کی بایدشکایت کنیم..
پاسخ
سیّد
NORWAY
۲۰:۲۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۲
۰
هنوز خاطرات بدی که از به اصطلاح سالروز استقبال از امام (ره) که از تصاویری مقوائی از ایشان ساخته شده بود بیادمان هست و آخر هم معلوم نشد که چه کسی طراح و مسئول آن بوده.
اینک نیز نباید به گمراهی افتاد و فقط صدا و سیما که پر از خطا است و یا شهرداری که خطاهایش دست کمی از صدا و سیما ندارد را مؤاخذه کرد و اجازه داد طراح و مسئول اصلی این برنامه در لابلای دعواهای کی بود، کی بود، من نبودم مخفی بماند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها