کد خبر: ۶۸۰۵۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۷     ۲۹ تير ۱۳۹۱
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در تمام استان‌های کشور کار گروه استانی مد و لباس تشکیل می‌شود که علاوه بر وزارت ارشاد، صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش و صدا و سیما در آن حضور می‌یابند.

فارس، حمید شاه‌آبادی صبح امروز در پایان نشست دو روزه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردبیل اظهار داشت: با هدف ساماندهی مد و لباس در سطح کشور وزارت ارشاد موظف شده است کارگروه‌های استان‌ها را با همکاری دستگاه‌های ذیربط تشکیل دهد تا به صورت مستمر بر عرضه کالا و اجناس بر این حوزه نظارت شود.

وی نخستین اقدام در این حوزه را تشکیل کمیسیون ماده چهار و دعوت از جامعه طراحان برای ارائه مدل‌های مختلف اعلام کرد و گفت: وزارت ارشاد با همکاری سایر نهادها اقدام به راه‌اندازی نمایشگاه دایمی مد و لباس کرده تا از طریق این نمایشگاه‌ها بتواند نظام هدایت مشتری را به سوی خرید مطلوب انجام دهد.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در تمام استان‌ها قرار است بر اساس سلایق، سنت‌ها، فرهنگ و هویت هر منطقه طراحی لازم انجام شده و بعد از تصویب کار گروه مد و لباس استان‌ها، تجاری‌سازی و امر تولید انجام شود.

شا‌ه‌آبادی ضرورت تشکیل کار گروه و نمایشگاه دایمی را در استان‌ها ضروری اعلام کرد و گفت: شهریور ماه امسال همایش سراسری مدیران حوزه مد و لباس در تهران برگزار می‌شود که در این زمینه مدیریت‌های مستقل اهداف و کارها را به پیش می‌برند.

این مسئول با بیان اینکه در سال‌های 85 تا 89 دستاوردی در حوزه مد و لباس جز برگزاری جلسات و اظهار نظرات نداشتیم، تصریح کرد: در یک سال اخیر کار گروه کشوری مد و لباس حرکت عملیاتی را آغاز کرده که در گام اول موفق شدیم کارهای مطالعاتی را انجام و نقشه راه را در این زمینه مشخص کنیم تا با اجتناب از هرگونه حرکت شتاب‌زده به صورت دانش بنیان بتوانیم کارها را به پیش ببریم.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در مرحله بعدی اقدام به برگزاری نمایشگاه‌هایی کردیم که در این نمایشگاه‌ها جامعه طراحان با استفاده از ظرفیت‌های هنری، طراحی مد و لباس خود را انجام دادند و نظام هدایت مشتری نیز عملیاتی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از میزبانی شایسته استان اردبیل در برگزاری نشست مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برای انجام تفاهم‌نامه‌های هنری در سال 91 گفت: این نشست دستاوردهای خوبی داشته به طوری که قرار شد تمام استان‌های کشور در برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های هنری یاری‌گر معاونت هنری وزارت ارشاد باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها