کد خبر: ۶۷۹۲۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۲۸ تير ۱۳۹۱
به مناسبت سالروز پیروزی حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه
جنبش حزب‌الله لبنان امشب به مناسبت ششمین سالروز پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه این کشور، جشن بزرگ مردمی برگزار می‌کند.

فارس به نقل از المنار، "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان امشب در جشن بزرگ این جنبش به مناسبت ششمین سالروز پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه سخنرانی خواهد کرد.

سخنرانی نصرالله ساعت 8:30 به وقت محلی خواهد بود و وی در این سخنرانی به بیان موضوعات مختلف و مرتبط با درگیری با دشمن صهیونیستی و تحولات منطقه و لبنان خواهد پرداخت.

جنگ رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه لبنان در سال 2006 معروف به جنگ ژوئیه و جنگ دوم لبنان و یا جنگ 33 روزه از 12 ژوئیه 2006 (22تیر 1385) آغاز شد و دامنه آن شمال سرزمین‌های اشغالی و سراسر لبنان را در برگرفت و با قطعنامه 1701 شورای امنیت در 14 اوت 2006 (24 مرداد 1385) به پایان رسید.

ارتش صهیونیستی به روال گذشته استراتژی جنگ از راه دور را به مرحله اجرا گذاشت به گونه‌ای که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی 15 هزار بار مناطق مختلف لبنان را بمباران کردند، نیروی دریایی این رژیم هم در مدت 8 هزار ساعت دریانوردی، نواحی ساحلی لبنان را به منظور تنگ‌تر کردن حلقه محاصره، بی وقفه گلوله باران کردند و نیروی زمینی ارتش صهیونیستی هم دستکم 160 هزار گلوله توپ، 2500 گلوله خمپاره به سوی لبنان شلیک کردند.

هر چند در نتیجه این حملات که با استفاده از سلاح‌های غیرمجاز مانند بمب‌های خوشه‌ای فسفری همراه بود حدود 1200 تن از غیرنظامیان لبنانی کشته و هزاران تن دیگر زخمی و بی خانمان شدند اما این حملات فاقد ارزش نظامی بود.

در این جنگ، نخستین بار تلفات نظامیان رژیم صهیونیستی از تلفات طرف مقابل فراتر رفت و در مقابل 74 شهید از اعضای جنبش مقاومت اسلامی لبنان، 117 نظامی و افسر ارشد رژیم صهیونیستی کشته شدند.

این در حالی بود که این رژیم در جنگ 6 روزه سال 1967 با ارتش چند کشور عربی شامل مصر، سوریه‌ و اردن، فقط 16 کشته داده بود.

منابع نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که 245 نظامی اسراییلی بر اثر صدمه روحی در جنگ 33 روزه دچار بیماری روانی شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها