کد خبر: ۶۷۸۵۴
زمان انتشار: ۲۰:۲۱     ۲۷ تير ۱۳۹۱
به گزارش شبستان، حسن یوسفی، مدیر کل امور بین الملل آستان قدس رضوی ظهر امروز (27 تیر) در نشستی خبری پیرامون تشریح برنامه های آستان قدس رضوی در ایام ماه مبارک رمضان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزانه 12 هزار نفر در صحن هدایت میهمان سفره حرم رضوی هستند و در هر شب نیز بیش از 20 هزار نفر در میان نماز مغرب و عشاء با بسته ویژه افطار پذیرایی می شوند.

یوسفی تصریح کرد: قریب به 360 هزار نفر در قالب طرح اکرام رضوی و مابقی به وسیله اهداء بسته های افطاری در بین دو نماز مغرب و عشاء اطعام می شوند.

وی به حضور سخنواران برجسته کشوری در روز های پایانی ماه شعبان به جهت استقبال از ماه خدا در حرم رضوی اشاره کرد و افزود: حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان با موضوع "معنویت و خودسازی" حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری با موضوع "استقبال از مهمانی خداوند" راس ساعت 21 در صحن جامع رضوی سخنرانی می کنند.

یوسفی با بیان اینکه در ماه رمضان و برای بهره ‌مندی هرچه بیشتر زایران ایرانی و غیر ایرانی، برنامه‌های ویژه‌ای آماده شده است، گفت: در آخرین ساعات ماه شعبان المعظم نیز مراسم با شکوه استقبال از ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری (29 تیر) از ساعت 21 تا 23 در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.

وی به برنامه ویژه کودکان با عنوان "میهمانی فرشته ها" در جوار بارگاه منور حضرت رضا(ع) اشاره کرد و افزود: این برنامه به منظور بهرمندی این قشر سنی ار از انوار و الطاف علی بن موسی الرضا(ع) ویژه کودکان و نوجوانان برای چهارمین سال متوالی در جوار بارگاه منور رضوی برگزار می شود.

یوسفی با بیان اینکه جشن میهمانی فرشته ها در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی در ورودی باب الجواد(ع) حرم رضوی برای دختران روزه اولی اجرا می شود، ادامه داد: معرفی فضیلت‌های ماه مبارک رمضان و آشنایی کودکان روزه اولی با مسایل و احکام روزه و ماه مبارک رمضان از اهداف برگزاری "جشن میهمانی فرشته ها" است.

مدیر کل روابط عمومی آستان قدس رضوی از ایجاد پایگاه فرهنگی سرزمین نور در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) خبر داد و افزود: این پایگاه ها با هدف انتقال معارف اسلامی و سنت و سیره رضوی و به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت زایران ایجاد شده است.

وی به برنامه های آستان قدس رضوی در لیالی قدر اشاره کرد و افزود: برنامه "ماه خون" در شب ضربت خوردن حضرت علی(ع) و "رستگار کعبه" در شب بیست و یکم و "نسیم ملکوت" از جمله برنامه های حرم رضوی در شب های قدر است.

یوسفی با بیان اینکه برای شب قدر علاوه بر قرآن و ادعیه هایی که آماده شده بیش از 400 هزار کتاب و ادعیه دیگر نیز تدارک دیده شده است، گفت: در شب های قدر مراسم قرائت ادعیه، بیان احکام لیالی قدر، قرائت دعای جوشن کبیر، مرثیه سرایی و قرآن بر سر گرفتن انجام می شود.

وی برگزاری جنگ قرآنی و جلسات قرائت و آموزش قرآن برای کودکان و نوجوانان در جمعه شب ها، کارگاه‌های نگرش سیستمی به دین، مسابقات حضوری و نمایشگاه مفهومی در سایه سار رافت، پاسخ گویی به سوالات دینی، برگزاری جلسات دین، نشاط و زندگی و حلقه های معرفت را از دیگر برنامه هایی دانست که برای ماه رمضان انجام می شود.

یوسفی با اشاره به برنامه های ویژه برای زایران غیر ایرانی در حرم رضوی در ماه رمضان گفت: رواق کوثر میزبان زایران اردو زبان و رواق های غدیر و دارالرحمه میزبان زایران عرب زبان و آذربایجانی زبان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها