کد خبر: ۶۷۷۸۷
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۲۷ تير ۱۳۹۱
درست است تيم ملي خوب بازي نكرد اما چيزي از دست نداديم. به نظر من شانس صعود مستقيم داريم و مي‌توانيم راهي جام جهاني شويم
سايت گل- وقتي پيراهن العربي را مي‌پوشيد قاطع و محكم گفت كه تنها براي يك سال به فوتبال قطر رفته. يك سال اما تبديل به 2 سال شد تا هادي عقيلي اين بار با پيراهن القطر فوتبال خود را در قطر دنبال كند.

هادي عقيلي از علاقه خود صحبت مي‌كند؛ علاقه‌اي كه بوي بازگشت به ليگ ايران را مي‌داد اما شرايطي پيش آمد تا مدافع مياني تيم ملي قيد بازگشت را بزند و آن سوي آب‌ها به فوتبالش ادامه دهد البته كه عقيلي دوست ندارد از اين شرايط خاص حرف بزند.

خيلي از بازيكنان ملي‌پوش مي‌گويند در سال جام جهاني دوست داريم در ليگ ايران بازي كنيم و به قولي تو چشم باشيم. هادي عقيلي چرا اين تصميم را نگرفت كه فوتبال خود را در ليگ ايران دنبال كند؟

من هم دوست داشتم در ليگ ايران بازي كنم اما بحث من تو چشم بودن نبود. حتي زماني كه با العربي قرارداد بستم گفتم تنها يك سال خارج از كشور بازي مي‌كنم اما شرايط طوري پيش رفت كه براي سال دوم هم در قطر ماندم و اين بار القطر را براي بازي انتخاب كردم.

اين شرايط خاص كه مي‌گويي ربطي به مسائل مالي و مبلغ قراردادت داشت؟

صرفاً به خاطر پول در قطر نماندم. الان پول در ليگ ايران هم هست. گفتم كه يكسري شرايط دست به دست هم دادند تا امسال در ليگ قطر بازي كنم. ان‌شاءا... سال بعد برمي‌گردم ايران تا در يكي از تيم‌هاي ليگ برتري بازي كنم.

انگار خيلي دلت براي بازي در ايران تنگ شده...

گفتم كه مي‌خواستم امسال برگردم ولي نشد. الان هم به همه دوستانم گفته‌ام نيم فصل براي فصل بعد با تيم جديد و ايراني‌ام قرارداد مي‌بندم.

از نيم‌فصل قرارداد مي‌بندي؟

فوتبال حرفه‌اي همين است. اگر تيمي ثبات مديريتي داشته باشد مشكلي ندارد از نيم‌فصل با بازيكنان فصل آينده خود به توافق برسد. همين پرسپوليس با چند بازيكن خود قبل از عيد و نيم‌فصل دوم به توافق رسيده بود. همان زمان هم گفتم كه از اسم من سوءاستفاده مي‌شود و پرسپوليسي‌ها با بازيكنان ديگري به توافق رسيده‌اند. در فوتبال حرفه‌اي با بازيكنان جديد 6 ماه يا يك سال قبل مذاكره مي‌كنند. ديگر شيوه 10 سال پيش به كار نمي‌آيد كه يك تيم بعد از پايان بازي‌ها وارد فصل نقل و انتقالات شود.

حالا اگر برگردي ايران با كدام تيم قرارداد مي‌بندي؟

بستگي به شرايط دارد اما دوست دارم فوتبالم را در سپاهان تمام كنم. سپاهان تيم باشخصيتي است و با بقيه تيم‌ها فرق مي‌كند! در قطر هم وقتي بحث سپاهان پيش مي‌آيد همه احترام مي‌گذارند و از اين تيم به عنوان يك تيم بزرگ ياد مي‌كنند. من هم اگر برگردم و همه چيز بر وفق مراد باشد به سپاهان مي‌روم تا در اين تيم بازي كنم.

سال‌ها در سپاهان بازي كردي، به نظرت اين تيم با بازيكناني كه از دست داده و مهره‌هايي كه جذب كرده مي‌تواند در آسيا موفق شود و به عنوان قهرماني برسد؟

دفعه قبل بردند و نرفتند بالا اما اميدوارم سپاهان اين بار و با بازيكناني كه جذب كرده راهي فينال شود و عنوان قهرماني آسيا را به دست بياورد. مهم‌‌ترين مساله در سپاهان شخصيت تيمي است كه ربطي به بازيكنان و توانايي‌هاي آنها ندارد. سپاهان باشخصيت است و مي‌تواند به قهرماني در آسيا برسد.

در ايران شايعه شده كه به بازيكنان ماشين و آپارتمان مي‌دهند تا بخشي از قرادادشان را تامين كنند، در قطر هم چنين بحث‌هايي وجود دارد؟

من ايران را خبر ندارم و فكر مي‌كنم اين شايعه‌ها ساخته ذهن بعضي‌ها باشد! در قطر طبق قرارداد ماشين و خانه در اختيار بازيكن قرار مي‌دهند تا يك فوتباليست در رفاه كامل باشد.

بعد از نيمكت‌نشيني در بازي مقابل ازبكستان شايعه شد گفته‌اي كه از بازي‌هاي ملي خداحافظي مي‌كني، درست است؟

روزنامه‌ها در مورد فريدون زندي هم همين‌طور نوشتند و در مورد من هم چنين بحثي را مطرح كردند. من نگفتم از تيم ملي خداحافظي مي‌كنم و اين شايعه درست نبود. اصلا كسي نمي‌تواند از اخبار داخل اردوي تيم ملي خبر داشته باشد و چيزي بنويسد. همين‌طور كه ما بازيكنان نمي‌توانيم از اخبار داخل روزنامه شما خبردار شويم. مسائلي كه روزنامه‌ها نوشتند درست نبود و واقعا نمي‌دانم اين اخبار را از كجا درآوردند!

حالا كه دو بازي از مقدماتي جام جهاني گذشته آيا تيم ملي صعود مي‌كند؟

شانس ما سر جايش هست. درست است خوب بازي نكرديم اما چيزي از دست نداديم. به نظر من شانس صعود مستقيم داريم و مي‌توانيم راهي جام جهاني شويم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها